Frölunda HC - Djurgårdens IF, 14/2 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sensei
Kontakt:

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 14/2 2012

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
sensei skrev:Fimpens "matchen är för viktig för att markera mot Tolsa" blir allt mer klassiskt för varje ängslig period som går.

Hoppas jag inte är ensam om att se hur tveksamt det är eftersom stora stygga tolsa är därute.
Ja, herregud vad ängsliga vi var just när Tolsa var inne. Konstigt att vi var precis lika tvärusla när alla andra motståndare var inne på isen också...

Avdelning: "Man ser det man vill se".

:|
Jag ger dig den. Det var kanske lite långsökt. Kunde inte komma på någon annan anledning till att vi är ett helt annat lag än mot brynäs sist. Måste vara något mentalt i laget, i kombination med att ssk-spelarna nu desvärre är tillbaks.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:
-daniel- skrev:
sensei skrev:Fimpens "matchen är för viktig för att markera mot Tolsa" blir allt mer klassiskt för varje ängslig period som går.

Hoppas jag inte är ensam om att se hur tveksamt det är eftersom stora stygga tolsa är därute.
Ja, herregud vad ängsliga vi var just när Tolsa var inne. Konstigt att vi var precis lika tvärusla när alla andra motståndare var inne på isen också...

Jag ger dig den. Det var kanske lite långsökt. Kunde inte komma på någon annan anledning till att vi är ett helt annat lag än mot brynäs sist. Måste vara något mentalt i laget, i kombination med att ssk-spelarna nu desvärre är tillbaks.
Olidligt svårt för laget att bygga momentum när vi har spelare som inte VÅGAR SPELA ishockey. Entlediga Mattias Carlsson nu. NU. Snälla.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Magnutz skrev:
Djurgårn skrev:Vad fan ska krävas för att dessa jävla chipsfetton till spelare ska börja åka lite skridskor och kämpa för skölden? Har aldrig någonsins sett ett lag spela så förbannat dålig hockey. FAAN!

Här får du lite uppmuntran. kanske.
Sluta sprida järlans scout videos, vi kan ju bli blåsta på något riktigt spännande till nästa säsong.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

136_Djurgårdare skrev:
Magnutz skrev:
Djurgårn skrev:Vad fan ska krävas för att dessa jävla chipsfetton till spelare ska börja åka lite skridskor och kämpa för skölden? Har aldrig någonsins sett ett lag spela så förbannat dålig hockey. FAAN!

Sluta sprida järlans scout videos, vi kan ju bli blåsta på något riktigt spännande till nästa säsong.
Hans SL-kort räcker inte dit där dessa lag spelar så vi är Safe. ;)
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Magnutz skrev:
sensei skrev:
-daniel- skrev:

Olidligt svårt för laget att bygga momentum när vi har spelare som inte VÅGAR SPELA ishockey. Entlediga Mattias Carlsson nu. NU. Snälla.
Bra, entlediga den enda spelaren idag som mäktade med ett mål :wink: Entlediga Tjärnqvist och Claesson snarare!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

"Bara ett mål och en mittenperiod som inte alls gick som planerat hamnar direkt på minuskontot. Men både Tony Zabel och Daniel Tjärnqvist ser bitvis spelet man vill spela"

Haha, jag orkar inte längre. Vi skapar för fan inte en enda vass målchans i matchen bortsett från målet som görs slumpartat. Hur fan ska detta sluta?
Senast redigerad av Salas den 2012-02-14 23:31:31, redigerad totalt 1 gånger.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Pajas-Peter.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jockmaniac skrev:
Magnutz skrev:
sensei skrev:
-daniel- skrev:

Bra, entlediga den enda spelaren idag som mäktade med ett mål :wink: Entlediga Tjärnqvist och Claesson snarare!
Hahaha, att karln orkade få in pucken var ju fint. I övrigt. Näe. Mer fart FRAMÅT! ... urk
Staten

Inlägg av Staten »

Skitsamma. Nu håller jag på Huddinge.
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

"Bara ett mål och en mittenperiod som inte alls gick som planerat hamnar direkt på minuskontot. Men både Tony Zabel och Daniel Tjärnqvist ser att det sätt man vill genomföra matcherna på visar upp sig till och från."

Har vi sett samma match? Jag tycker helt ärligt att det ser bedrövligt ut. Men på något vis känns det inte som spelarna och ledarna tycker samma sak. Dom ser ljuspunkter i matcherna som är totalt omöjliga att se. Dom verkar hyfsat nöjda med prestationen idag!!! Hur kan dom vara nöjda? Att vi vann skotten sista perioden var ju för att vi måste anfalla. Men 99.9% av våra chanser är ju totalt uddlösa.

Om inte energin (som den troligen inte kommer) och vinnar mentaliteten kommer bums så blir det kvalserien. Det finns inget lag som är så formsvagt i hela elitserien... Nu är det kriga som gäller!!! Offra er nu för fan! Vi är Djurgårdens IF!!!
Användarvisningsbild
Tibbe

Inlägg av Tibbe »

Salas skrev:"Bara ett mål och en mittenperiod som inte alls gick som planerat hamnar direkt på minuskontot. Men både Tony Zabel och Daniel Tjärnqvist ser bitvis spelet man vill spela"

Haha, jag orkar inte längre. Vi skapar för fan inte en enda vass målchans i matchen bortsett från målet som görs slumpartat. Hur fan ska detta sluta?
Haha, Salas. Vi tänkte samma tanke.... God natt!
Supportern

Inlägg av Supportern »

Bra kämpat DIF men vi håller inte. Pörölä fintar upp # 14 på läktarn så snälla åk till NHL # 14 som du ju är på väg till enligt dig själv # 14.

Annars e väl Wesslau bäst soom vanligt. Det vi saknar är ju målskyttar vilket vi borde värvat istället för Almtorp och Carlsson men det har jag ju sagt hela säsongen. Skitvärvningarna plus dåliga backar kommer göra att vi med stor risk faktiskt hamnar i kvalserien.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

SirDIFalot skrev:
Shitkicker skrev:SirDIFalot.

Berätta nu gärna mer om din personliga idol, Tomas Montén-effekten och hur den demontränaren framöver kan fortsätta att utvecklas nu när han äntligen har skakat av sig oket av den onde, kvävande Hardy.

Varför är Tomas fortsatt bara en svagsint vek, misslyckad liten torghandlare, nu när inte elake Hardy längre finns att skylla på?
Vad snackar du om?
Inlägget borttaget på grund av personangrepp. /Admin
kalle99

Inlägg av kalle99 »

136_Djurgårdare skrev:
Magnutz skrev:

Jag har faktiskt ännu hetare scoutingtips för Järlan

Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Användarvisningsbild
Hawk

Inlägg av Hawk »

Supportern skrev:Bra kämpat DIF men vi håller inte. Pörölä fintar upp # 14 på läktarn så snälla åk till NHL # 14 som du ju är på väg till enligt dig själv # 14.

Annars e väl Wesslau bäst soom vanligt. Det vi saknar är ju målskyttar vilket vi borde värvat istället för Almtorp och Carlsson men det har jag ju sagt hela säsongen. Skitvärvningarna plus dåliga backar kommer göra att vi med stor risk faktiskt hamnar i kvalserien.
Claesson på väg till NHL enligt han själv? Jaså han får bestämma själv om han ska dit eller inte....
Skriv svar