Brynäs IF - Djurgårdens IF. 10/1 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF. 10/1 2012.

Inlägg av Bigge »

Och det gör ju inte saken bättre att DIF detta året saknar totalt en spelide och en PP-play ide(Iofs gamla saker detta, för känns som DIF´s spelide försvunnit eller rättare sagt sönderläst sen silver året. Men med rätt sorts spelare så tror ja DIF hade varit framgångsrika med den speliden idag också.
Vilket gör det ännu mer skrämmande om DIF skulle hamna i kvalserien.

Verkar som man åker runt i 60 min och chans spelar hela tiden. För inte en enda på isen vet va fan de ska göra känns det som.
De få gånger vi gör mål och vinner matcher är väl till 80% individuella prestationer ihop med en gnutta tur. Känns inte som målen kommer av bra spel från LAGET.

Liten gnutta hopp va iallafall att Hardy vågade bänka bom-bom, men det finns ju fler spelare som skulle fått nöta bänk eller rentav inte fått vara ombytt.

Va fan har hänt egentligen med M. Tjärnqvist? Visst idag va han rätt ok...
Han som förra säsongen bänkade sig i nyllet på motståndarnas målvakt under PP och d.y och skapade ett helvete för målvakterna..
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Bigge skrev:Och det gör ju inte saken bättre att DIF detta året saknar totalt en spelide.
Säger som Björn Nord här: Djurgården saknar inte en spelidé, snarare att man håller fast vid den för mycket.
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Magnutz skrev:Vilket antiklimax det blev. Har precis kommit hem efter att ha lämnat matchen med dryga 2 minuter kvar av tredje perren. Jag var tvungen att åka och storhandla.

Janus-DIF visade sitt slappa och likgiltiga ansikte för oss idag. Det ärrade, och frenetiskt kämpande anlete som stod att beskådas mot SAIK var bortvänt. Fullständigt. Idag, då vårt DIF Hockey hade chansen att visa att laget är villigt, redo och kapabelt att kriga sig upp på säker slutspelsmark, vek hela spektaklet ner sig sånär som på ett fåtal individer. Frågorna jag som supporter ställer mig, gång på gång är hur fan är det möjligt att våra duktiga spelare i laget kan vara så in i helvete dåliga. Hur kan man "komma fel" in i en match på elitnivå? Hur kan tränarna stå som fågelholkar och undvika att agera? Hur kan vårt lag låta bli att ge oss fans valuta för vår nerlagda tid och våra utlagda pengar? Jag känner mig hånad.

Om rätt ska vara rätt så ska Kyle och Bombom ställas vid sidan av laget. De ska inte byta om till nästa match. I deras ställe ska Lennhammer och Holm in. Carlsson ska inte heller byta om. Claesson stannar hemma på grund av att han kissar mig som supporter när han sitter och flinar i båset när laget spelar som en påse skräp.DT ska vilas. Han är på god väg att sönderanvändas. Precis som Kronwall förra säsongen. Deras ansiktsuttryck påminner om varandra. Slut. Som. Människa.

Till slut. Nu måste klubben agera. Det är orimligt att förvänta sig att produkten DIF Hockey ska kunna säljas när den passerat bäst före-datum - när produktbeskrivningen inte överensstämmer med vad som faktiskt levereras. Att bara rulla på är bara ytterligare ett hånskratt åt mina hundralappar och tusenlappar jag lägger på Djurgårdens IF Hockey i form av bensinpengar, matchbiljetter, TV-matchbiljetter, halsdukar etc.

STÅ NU UPP FÖR SKÖLDEN ANNARS BLIR DET KVALSERIE!!!
Cehlin är #lesss enligt honom själv på twitter.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Brynäs IF - Djurgårdens IF. 10/1 2012.

Inlägg av Jepe »

Apropå twitter, snuten har koll:

“@polisen_gavlebo: 2012-01-10 19:00, Övrigt, Gävle: Lugn Ishockeymatch mellan Brynäs IF och AIK. http://t.co/te9n6OuM
2014-04-07, vad hände?
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Trist med ännu en torsk. Själv kunde jag inte se matchen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Metal Machine skrev:Trist med ännu en torsk. Själv kunde jag inte se matchen.

Trist är det sätt som matchen förlorades på.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Magnutz skrev:

Av förklarliga skäl kan jag inte uttala mig om den saken. :-)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Metal Machine skrev:
Magnutz skrev:

Av förklarliga skäl kan jag inte uttala mig om den saken. :-)
;) Önskar jag var i din sits då. Tyst på twitter ikväll förutom Cehlins korta statement... Bedrövlig kväll annars.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Oväntat. Valde själv att stänga av matchen efter första. Verkar inte ha missat något spektakulärt. Tjärnas stolpträff hade dock varit rolig att se live.

Två måstematcher i rad nu.

Men lugna er gott folk, sitt still i båten.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Tycker faktiskt att vårt största problem just nu är backsidan. Detta trots att vi bara har gjort 4 mål på de senaste 4 matcherna.

Mkt som inte funkar, Daniel Tjärnqvist är väl egentligen den enda klassbacken vi har men han pallar inte att spela 30 min match efter match. Han ser sliten ut. Printz är väl ursäktad eftersom han varit borta länge men resten av backarna är katastrof med BomBom som den allra sämste. Han har NHL-rutin och rutin från landslaget m.m. ändå gör han juniormisstag och klarar inte ens av att lägga sarg ut i BP.

Första gången denna säsong som Hardy äntligen bänkar någon för att visa missnöje som han gjorde med BomBom efter första.

Wesslau får ingen hjälp vid något av målen och det känns som att om vi borde försöka få in en back innan fönstret stänger.

Sen har vi inga spelare som bryter mönstren, den enda som gör det denna match så är det Sillen vid DIF:s mål, han bryter in och vågar göra det oväntade vilket resulterar i mål. Mika har lite tendenser att göra det oväntade. Resten åker mest omkring och glider och ser ointresserade ut och liksom bara spelar av matchen. Det bådar inte gott.

Fattar inte hur detta lag lyckades slå Skellefteå faktiskt med tanke på hur det ser ut idag. Skellefteå måste ju ha gjort en bottennapp mot DIF.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Härligt att se Hardy peta BomBom..

Tycker han ska bygga vidare på denna tydligheten. Underpresterar du totalt får du sitta på bänken och du får en ny chans att visa upp dig nästa match.

BomBom är över trettio år och ska inte ha ett skört självförtroende som alltid är beroende av han ska spela mycket för prestera. Tacka vet jag Frank Lampard.
BERG

Inlägg av BERG »

Mäklaren skrev:Beröm måste ges till ungdomskedjan med 93, 37 och 29. De enda som verkligen försökte idag och såg ut att ha roligt på isen.
Kunde inte sagt det bättre
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Matchtråd?!
DIF!
Mash

Inlägg av Mash »

Dom kunde lika gärna lämnat WO, skulle bli likadant ungefär..
Sämre inställning får man leta efter, satan vad illa.
Skriv svar