Djurgårdens IF - Färjestads BK, 24/1 2012 - TRÖJA I TAKET!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 24/1 2012 - TRÖJA I TAKE

Inlägg av Daniel942 »

Vi spelar så jävla dåligt. Fyfan.
Vågar inte ens tänka på hur det går på Torsdag..

Dagens skratt var dock applåderna som kom när DIF tog timeout :lol:
DIF!
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Har en dotter som har en sjukdom med svår smärta o värk och som varje match kravlat sig till Hovet säsong efter säsong hur mycket hon än lidit, bara hon fått sett DIF spela, vilka nästintill varit som hennes medicin. Men nu har hon fan gett upp efter alla år och tycker inte det är värt att ta sig dit längre med sina smärtor för att se detta jävla sopgäng spela. Blir så förbannad och ledsen att de inte kan kämpa mer för sina fans som är där match efter match no matter what. Det handlar inte i vårt fall om att man lägger ut tid o pengar på de, utan kärleken och betydelsen är så mycket större och viktigare än så.Blir så förbannad på detta gäng som inte verkar fatta hur otroligt mycket DIF betyder för oss supportrar. Eller har jag helt fel?
Senast redigerad av Amadeus den 2012-01-25 08:22:04, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Äh, de kämpar ju. Problemet är att spetskompetensen saknas.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Daniel942 skrev:Vi spelar så jävla dåligt. Fyfan.
Vågar inte ens tänka på hur det går på Torsdag..

Dagens skratt var dock applåderna som kom när DIF tog timeout
:lol:
Haha, kan inte göra annat än att hålla med. Helt klart matchens höjdpunkt (om man bortser från Gustafs briljanta spel).
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Tror vi får förbereda oss på en del skitmatcher framöver. Det är nog rätt ängsligt i Djurgården nu och det blir inte bättre om vi inte når stabil fast mark snart. Men det är ju viktigt att vinna skitmatcher också, tyvärr skulle man väl vilja att några tog tag i saken och drev på extra mycket. Att säga att dom inte kämpar är ju helt fel, kämpa är inte synonymt med att göra fem mål i en match. Kämpa är en helt annan sak och det gör dom där ute. Timeouten var som någon skrivit tidigare bara för att vila spelarna i en extremt viktig tekning, inga konstigheter. Kanske skulle den tagits tidigare när Djurgården var lite under isen men det redde ju ut sig halvt ändå.

Sen en ganska skoj sak, Bombom måste vara extremt otursförföljd, han gör en ganska bra instats men om ni minns i försvarszon när han ska lägga en tillbakapass så går hans klubba sönder och det kunde ha slutat illa. Vad är oddsen att det skulle hända just han av alla? :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

seppuko skrev:Tror vi får förbereda oss på en del skitmatcher framöver. Det är nog rätt ängsligt i Djurgården nu och det blir inte bättre om vi inte når stabil fast mark snart. Men det är ju viktigt att vinna skitmatcher också, tyvärr skulle man väl vilja att några tog tag i saken och drev på extra mycket. Att säga att dom inte kämpar är ju helt fel, kämpa är inte synonymt med att göra fem mål i en match. Kämpa är en helt annan sak och det gör dom där ute.
Jag håller helt med, det är inte kämparviljan som brister. Det är helt enkelt så att vårat spelsystem är uselt och förutsägbart. Det finns en anledning till att vi startar våra anfall på samma sätt gång på gång och misslyckas mer ofta än sällan. Våra forwards står och fiskar på motståndarblå, inte för att dom vill göra det, men för att vårat system säger att dom ska göra det, och så fort det blir punktmarkering på dessa så har inte backarna något alternativ utan måste åka med pucken själv (vi har ju sett både Honken och Printz fladdra omkring i anfallszon på senaste). Visst, spelarna är inte programerade att göra detta, men jag tror det finns en rädsla att göra fel om man skulle bryta mönstret.

Jag tror även det var fler bakåtpass igår än vad det var framåt, och dom som gick framåt gick oftast till motståndaren.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Det jag inte riktigt förstår är varför passen skall gå upp till forwards med ryggen mot motståndarmålet. Det måste ju vara svårare att komma med fart om man varje gång måste vända håll. Sen skall faktiskt inte backarna bara få skit för dåliga passar. Forwards gör ju sig inte spelbara... Tänkte på det ett par gånger igår hur sjukt få passningsvägar vi har specielt eftersom forwards står stilla också det blir ju hur lätt som helst att försvara sig mot stillastående spelare som står med ryggen mot anfallszon.
Mash

Inlägg av Mash »

Sillen tydligen petad igår, frågan är varför bara han. Sillen försöker och kommer fram jämfört med vissa andra, ser det som ett väldigt konstigt val..
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Cehlin har varit värdelös i stort sett hela säsongen fram till jul men ändå fått skapligt med speltid. På slutet har han dock ryckt upp sig och till och med gjort några mål. Vad händer? Jo, han får inte ens byta om.

Skandal, skandal - en tränarskandal!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Mäklaren skrev:Cehlin har varit värdelös i stort sett hela säsongen fram till jul men ändå fått skapligt med speltid. På slutet har han dock ryckt upp sig och till och med gjort några mål. Vad händer? Jo, han får inte ens byta om.

Jamen det förstår du väl? Kontinuitet är A&O, och det kan finnas någon möjlighet att Sillen får andra spelare, exempelvis Tjärna, att framstå som viljelösa. Så kan vi ju inte ha det? Bänka Kempe, Tim och Fimpen nästa match så ska du se på resultat....

Antingen är ALLT skitdåligt eller så är INGET skitdåligt!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Cehlin har varit värdelös i stort sett hela säsongen fram till jul men ändå fått skapligt med speltid. På slutet har han dock ryckt upp sig och till och med gjort några mål. Vad händer? Jo, han får inte ens byta om.

Jag kan faktiskt inte tro att han var bänkad, det kan inte vara på sportsliga grunder. Det kan omöjligtvis finnas sportsliga grunder till att man bänkar Cehlin om man låter Carlsson få speltid...
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:

Jag kan faktiskt inte tro att han var bänkad, det kan inte vara på sportsliga grunder. Det kan omöjligtvis finnas sportsliga grunder till att man bänkar Cehlin om man låter Carlsson få speltid...
Jodå, i DIF är det möjligt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mash

Inlägg av Mash »

-daniel- skrev:

''Patrik Cehlin, petad i går, tränade med laget i dag igen och är redo för spel om ha blir uttagen i truppen'' Sista stycket i artikeln. Jag såg honom inte på isen eller i laguppställningen, så han gott och väl blivit petad men som sagt, jag har svårt att tro det. Lirar man Carlsson när Sillen sitter på bänken begår man tjänstfel - Patetiskt tamefan.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Tror Cehlin sade till Marie Hallman att han var bänkad. Håller med om att det är märkligt med tanke på att han ryckt upp sig lite på slutet. Kanske bara ännu ett offer för Hardys skruvade logik.
Gode

Inlägg av Gode »

Alla era kommentarer säger redan allt så jag tänker inte bli galen igen för att berätta vad jag tycker om spelet. Däremot tänker jag rikta en brutal känga till hejaramsan "kämpa djurgåden".. fy faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan vad jag blev less på den igår, men det kanske bara var jag.
bah, nu blev jag grinig igen.
Skriv svar