Vågar inte ens tänka på hur det går på Torsdag..
Dagens skratt var dock applåderna som kom när DIF tog timeout

Haha, kan inte göra annat än att hålla med. Helt klart matchens höjdpunkt (om man bortser från Gustafs briljanta spel).Daniel942 skrev:Vi spelar så jävla dåligt. Fyfan.
Vågar inte ens tänka på hur det går på Torsdag..
Dagens skratt var dock applåderna som kom när DIF tog timeout
Jag håller helt med, det är inte kämparviljan som brister. Det är helt enkelt så att vårat spelsystem är uselt och förutsägbart. Det finns en anledning till att vi startar våra anfall på samma sätt gång på gång och misslyckas mer ofta än sällan. Våra forwards står och fiskar på motståndarblå, inte för att dom vill göra det, men för att vårat system säger att dom ska göra det, och så fort det blir punktmarkering på dessa så har inte backarna något alternativ utan måste åka med pucken själv (vi har ju sett både Honken och Printz fladdra omkring i anfallszon på senaste). Visst, spelarna är inte programerade att göra detta, men jag tror det finns en rädsla att göra fel om man skulle bryta mönstret.seppuko skrev:Tror vi får förbereda oss på en del skitmatcher framöver. Det är nog rätt ängsligt i Djurgården nu och det blir inte bättre om vi inte når stabil fast mark snart. Men det är ju viktigt att vinna skitmatcher också, tyvärr skulle man väl vilja att några tog tag i saken och drev på extra mycket. Att säga att dom inte kämpar är ju helt fel, kämpa är inte synonymt med att göra fem mål i en match. Kämpa är en helt annan sak och det gör dom där ute.
Jamen det förstår du väl? Kontinuitet är A&O, och det kan finnas någon möjlighet att Sillen får andra spelare, exempelvis Tjärna, att framstå som viljelösa. Så kan vi ju inte ha det? Bänka Kempe, Tim och Fimpen nästa match så ska du se på resultat....Mäklaren skrev:Cehlin har varit värdelös i stort sett hela säsongen fram till jul men ändå fått skapligt med speltid. På slutet har han dock ryckt upp sig och till och med gjort några mål. Vad händer? Jo, han får inte ens byta om.
Skandal, skandal - en tränarskandal!
Jag kan faktiskt inte tro att han var bänkad, det kan inte vara på sportsliga grunder. Det kan omöjligtvis finnas sportsliga grunder till att man bänkar Cehlin om man låter Carlsson få speltid...Mäklaren skrev:Cehlin har varit värdelös i stort sett hela säsongen fram till jul men ändå fått skapligt med speltid. På slutet har han dock ryckt upp sig och till och med gjort några mål. Vad händer? Jo, han får inte ens byta om.
Jodå, i DIF är det möjligt.-daniel- skrev:Jag kan faktiskt inte tro att han var bänkad, det kan inte vara på sportsliga grunder. Det kan omöjligtvis finnas sportsliga grunder till att man bänkar Cehlin om man låter Carlsson få speltid...Mäklaren skrev:Cehlin har varit värdelös i stort sett hela säsongen fram till jul men ändå fått skapligt med speltid. På slutet har han dock ryckt upp sig och till och med gjort några mål. Vad händer? Jo, han får inte ens byta om.
''Patrik Cehlin, petad i går, tränade med laget i dag igen och är redo för spel om ha blir uttagen i truppen'' Sista stycket i artikeln. Jag såg honom inte på isen eller i laguppställningen, så han gott och väl blivit petad men som sagt, jag har svårt att tro det. Lirar man Carlsson när Sillen sitter på bänken begår man tjänstfel - Patetiskt tamefan.-daniel- skrev:Jag kan faktiskt inte tro att han var bänkad, det kan inte vara på sportsliga grunder. Det kan omöjligtvis finnas sportsliga grunder till att man bänkar Cehlin om man låter Carlsson få speltid...Mäklaren skrev:Cehlin har varit värdelös i stort sett hela säsongen fram till jul men ändå fått skapligt med speltid. På slutet har han dock ryckt upp sig och till och med gjort några mål. Vad händer? Jo, han får inte ens byta om.