Ser flera nycklar som inte får väga över till Luleå igen.
1. Man måste fortfarande ha "inget att förlora" mentaliteten kvar, lika desperata som vi va idag måste vi va resterande matcher. Vi får inte gå på mediassnack om att det är fördel oss, Luleå ska känna björnjakten.
2. Glädje. Visa enorm glädje vid varje mål a la Widing i hovet i kvartsfinal 4. Tro mig, det ger så mycket energi till publik och övriga spelare, samtidigt som det trycker ner det andra laget.
3. Publiken. Vi måste bli mer desperata och sluta sjunka tramstramsor med dåligt tryck, nu måste vi om någon gång sätta tryck på domarna. I en kvartsfinal 7 kommer det inte bli många utvisningar och en hemmamatch bör inte vara till någon sopm helst fördel, och med tanke på vårat fysiska spel lär det vara fördel oss i en ev kvart 7.
4. Hardy. Äntligen har den räven vaknat, fortsätt elda på som igår...
Jag måste även säga att det är detta energiska DIF jag är kär i, att ni inte visat denna energi tidigare som i sista 2 kvartarna innan är obegriligt, ni kan ju?
En final mellan DIF-AJK drömmer jag om, låt det ske. Tänk dig en 5e eller 7e final i fullsatt globen när vi bara trycker ner råttorna på isen samt läktaren....Ge mig råttslakten nu, jag orkar inte vänta!
henka83 skrev:Ser flera nycklar som inte får väga över till Luleå igen.
1. Man måste fortfarande ha "inget att förlora" mentaliteten kvar, lika desperata som vi va idag måste vi va resterande matcher. Vi får inte gå på mediassnack om att det är fördel oss, Luleå ska känna björnjakten.
Detta ser jag också som den i särklass viktigaste punkten. Vi var uträknade. Vi skall fortfarande känna oss uträknade. Det är Luleå som skall darra, inte vi.
Gåshud, och detta ska vi få uppleva i mars/april igen! Hoppas vi kan ge nåt sådant imorrn så spelarna verkligen fattar vad de kan få uppleva vid vinst i Luläää.
Birk är bajjare. Han verkar inte intresserad längre. Han sitter och hyvlar av klyscha efter klyscha och analyserna är så grovt tillhuggna att jag rodnar lätt å hans vägnar... "Det första målet blir viktigt" - "Den som vill och vågar mest vinner"...
Sen ska han ha cred för att han stod upp, lite halvhjärtat men ändå, för oss när alla andra skitkommentatorer bestämt sig för att håna och dissa oss i direktsänd TV. Fattar inte hur de kan sitta där och vara anti-dif.. Jante.. inte ens när landslag spelar är de lika jävla enögda.
Magnutz skrev:Birk är bajjare. Han verkar inte intresserad längre. Han sitter och hyvlar av klyscha efter klyscha och analyserna är så grovt tillhuggna att jag rodnar lätt å hans vägnar... "Det första målet blir viktigt" - "Den som vill och vågar mest vinner"...
Sen ska han ha cred för att han stod upp, lite halvhjärtat men ändå, för oss när alla andra skitkommentatorer bestämt sig för att håna och dissa oss i direktsänd TV. Fattar inte hur de kan sitta där och vara anti-dif.. Jante.. inte ens när landslag spelar är de lika jävla enögda.
Jag måste ha missat det här allmänna "dissa DIF"-snacket som folk påpekar hände. Tyckte inte det var något speciellt alls under sändningen (missade dock innan nedsläpp men såg väl allt annat antar jag)? Sen att TV4 har en jävla skitproduktion hör inte med saken att göra. Canal+'s är så oerhört mycket proffsigare (om man räknar bort Hegerfors som borde pensionerat sig på 1800-talet).
Boorks plattityder är man ju så van vid att man inte ens reagerar på längre.... bara att läsa hans krönikor. Men jag kommer ändå inte ifrån att gilla den gamla stöten. Tycker han är skön på något vis. Han har helt klart sin plats i HockeySverige!
Magnutz skrev:Birk är bajjare. Han verkar inte intresserad längre. Han sitter och hyvlar av klyscha efter klyscha och analyserna är så grovt tillhuggna att jag rodnar lätt å hans vägnar... "Det första målet blir viktigt" - "Den som vill och vågar mest vinner"...
Jag måste ha missat det här allmänna "dissa DIF"-snacket som folk påpekar hände. Tyckte inte det var något speciellt alls under sändningen (missade dock innan nedsläpp men såg väl allt annat antar jag)? Sen att TV4 har en jävla skitproduktion hör inte med saken att göra. Canal+'s är så oerhört mycket proffsigare (om man räknar bort Hegerfors som borde pensionerat sig på 1800-talet).
Boorks plattityder är man ju så van vid att man inte ens reagerar på längre.... bara att läsa hans krönikor. Men jag kommer ändå inte ifrån att gilla den gamla stöten. Tycker han är skön på något vis. Han har helt klart sin plats i HockeySverige!
EDIT: stavar som en norrlänning.
Mest att de ifrågasätter DIF och hyllar lulee.. De pratar om att "det är lulee som för matchen" trots att det uppenbart är precis tvärtom. Jag blev så jävla grinig igår att jag mailade dem och talade om vad jag ansåg om deras sändning. De fick min Whiskey att smaka bajs.
Dock är jag glad att det jag retar mig mest på, deras förstärkningar av fall vid våra tacklingar och att de många gånger spelar oerhört svårt skadade, nu verkar vara genomskådat av åtminstone Wolmer.
Hoppas att många tänker över den obefogade kritik som våra spelare har fått i samband med att Luleå har lurat till sig utvisningar i viktiga lägen. I synnerhet Bombom har fått mycket skit för tacklingar som normalt sett (utan filmningar) inte är någon utvisning.
EDIT: stavar som en norrlänning.
Mest att de ifrågasätter DIF och hyllar lulee.. De pratar om att "det är lulee som för matchen" trots att det uppenbart är precis tvärtom. Jag blev så jävla grinig igår att jag mailade dem och talade om vad jag ansåg om deras sändning. De fick min Whiskey att smaka bajs.
Om du dricker Whiskey så förstår jag varför den smakade som den gjorde. Hade nog inget med TV-4 att göra