Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
lefflan

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011

Inlägg av lefflan »

Magnutz skrev:
Snazzi skrev:
SirDIFalot skrev:Bra. Sen kan ni i sann Honken-anda ta en pizza ihop!
Hahaha.... Jag som trodde poliser hade till uppgift att stoppa bråk. ;)
Ja, precis. Som de gjorde när ajk-packet slogs med varandra i förrförra derbyt. :lol:

Måste nog säga efter allt denna hets här inne... "we shell overcome"
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Jag kan förklara hur jag ställer mig till Kempe. Han är en vass skridskoåkare och har ett ganska hyfsat skott som ibland leder till att han gör mål. Men han har däremot en fullkomlig avsaknad av spelsinne och känsla för att avväga situationer. Han stannar ofta upp spelet på grund av att han ska dribbla istället för att passa nån som är fri, skjuta från hörnet istället för att skydda pucken. Han passar inte in i vårt spelsätt. Visst, han har gjort nio mål, men jag anser inte att dessa mål har hjälpt oss särskilt mycket och hans nackdelar överväger fördelarna.

Om man jämför Kempe med en spelare som Tim så anser jag att det är stor klasskillnad till Erikssons fördel. Han passar in i spelsystemet med hjälp av sina kvicka vändningar och fina spelsinne som gör att vi ofta blir kvar länge i anfallszonen när han är inne. Likaså Fimpen. Kempe saknar dessa egenskaper och då spelar det ingen roll att han gör fler mål än dessa killar - de är ändå bra mycket nyttigare för laget.

Kempe verkar dessutom vara väldigt beroende av att just han ska stå i centrum och verkar inte vara nöjd även fast vi vinner, om inte han gör mål eller poäng. Det är förvisso bara en känsla jag får, men jag tycker det är ganska uppenbart. Kempe är en typisk pojkidolsspelare som gör snygga grejer men som egentligen inte är det minsta nyttig för laget.
Vet inte riktigt vad jag ska säga förutom att jag inte håller med dig om Kempe. Hardy kallade honom för en riktigt slitvarg och tycker han alltid är irrationell, tacklar även rätt bra. En spelare som är bra på att göra mål är väl heller aldrig fel.

Dessutom är han ju bara 22 år, så han har ju framtiden för sig. Känns som han verkligen är Djurgårdare också. I dagsläget känns han som en som gör 10 mål per säsong men kan han började gör cirka 15 så blir han ju en bra tillgång i fortsättningen. Sådär lagom bra så att NHL inte blir på tal. Men en kille som pitchar in sina 10-15 mål.

Tror absolut inte att han blir en belastning i slutspelet. Den enda gången han haft en "vinna eller försvinna" situation i sin karriär är ju i fjol i kvalserien med Rögle, då hade han gjort 7 mål på 51 matcher i ES. Men gjorde 7 på 10 matcher i kvalserien när det gällde.

Jag tror på honom i alla fall, men det är svårt att spå om.
Expert.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Magnutz skrev:
DIFVästertorp skrev:Ok,slutar med pajkastningen.
Tycker vi gör en rätt bra match. Ett jävla misstag bjöd in FBK i matchen. Vårt PP gav utdelning igen vilket är bra! Tjärnqvist är helt ovärderlig framför mål. Tycker att Ridderwall bör ta sista målet känns som att han ska ha den stolpen.
Kedjan med Kempe,Tim och Fimpen är bäst sett till hela matchen trots att både Kempe och Tims mindre bra ingripanden bjöd in FBK i matchen.
Widing? Vad ska man säga. Jag har totalsågat honom och bör halshuggas men som tur är så tränar jag inte laget :wink:
Nilson verkar svår att få liv i. Kanske ett slutspel kan höja honom. Våra backar gör på det stora hela en bra match och att se Claesson spela så rutinerat trots sin ålder är underbart.
Stort plus till Mitman som retade gallfeber på Dick "fittan" Axelsson
+1

Håller med. Frågan är vad som kan göras åt Nilson. Han såg inte hungrig ut ikväll heller. Det lilla jag såg av honom så såg han lite ljummen ut. kanske testar de att bygga något med Hannula runt Mackan men fan vet om det är klokt att sätta dem tillsammans..
Synd att Nisse blev sjuk. I första hand såklart tragiskt och allt det där men han och Mackan såg ut att trivas jävligt bra mot Skellefteå
Djurgårdens IF
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Mäklaren skrev:Jag kan förklara hur jag ställer mig till Kempe. Han är en vass skridskoåkare och har ett ganska hyfsat skott som ibland leder till att han gör mål. Men han har däremot en fullkomlig avsaknad av spelsinne och känsla för att avväga situationer. Han stannar ofta upp spelet på grund av att han ska dribbla istället för att passa nån som är fri, skjuta från hörnet istället för att skydda pucken. Han passar inte in i vårt spelsätt. Visst, han har gjort nio mål, men jag anser inte att dessa mål har hjälpt oss särskilt mycket och hans nackdelar överväger fördelarna.

Om man jämför Kempe med en spelare som Tim så anser jag att det är stor klasskillnad till Erikssons fördel. Han passar in i spelsystemet med hjälp av sina kvicka vändningar och fina spelsinne som gör att vi ofta blir kvar länge i anfallszonen när han är inne. Likaså Fimpen. Kempe saknar dessa egenskaper och då spelar det ingen roll att han gör fler mål än dessa killar - de är ändå bra mycket nyttigare för laget.

Kempe verkar dessutom vara väldigt beroende av att just han ska stå i centrum och verkar inte vara nöjd även fast vi vinner, om inte han gör mål eller poäng. Det är förvisso bara en känsla jag får, men jag tycker det är ganska uppenbart. Kempe är en typisk pojkidolsspelare som gör snygga grejer men som egentligen inte är det minsta nyttig för laget.
Bra inlägg detta trots att jag vanligtvis inte brukar hålla med dig i jättemycket(framförallt Honken). Men allt du säger om Kempe delar jag fullständigt och det sa jag redan innan säsongen. Som jag sa då, en onödig värvning. Att han känns som en mycket sämre(mindre bra så optimisterna här inte går i taket) kopia av Tim. På tok för mycket invidualist för min smak. Framförallt det du säger om att han kastar bort anfall genom att skjuta från hörnen är på pricken rätt. Kan inte minnas hur många gånger jag svurit mig blå i käften när han haft pucken i anfallszon.

Detta är inte en bedömning efter denna matchen utan för hela säsongen plus hans föegående i Rögle.
100% DJURGÅRDSJ***L
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIFVästertorp skrev:
Magnutz skrev:
DIFVästertorp skrev:Ok,slutar med pajkastningen.
Tycker vi gör en rätt bra match. Ett jävla misstag bjöd in FBK i matchen. Vårt PP gav utdelning igen vilket är bra! Tjärnqvist är helt ovärderlig framför mål. Tycker att Ridderwall bör ta sista målet känns som att han ska ha den stolpen.
Kedjan med Kempe,Tim och Fimpen är bäst sett till hela matchen trots att både Kempe och Tims mindre bra ingripanden bjöd in FBK i matchen.
Widing? Vad ska man säga. Jag har totalsågat honom och bör halshuggas men som tur är så tränar jag inte laget :wink:
Nilson verkar svår att få liv i. Kanske ett slutspel kan höja honom. Våra backar gör på det stora hela en bra match och att se Claesson spela så rutinerat trots sin ålder är underbart.
Stort plus till Mitman som retade gallfeber på Dick "fittan" Axelsson
+1

Håller med. Frågan är vad som kan göras åt Nilson. Han såg inte hungrig ut ikväll heller. Det lilla jag såg av honom så såg han lite ljummen ut. kanske testar de att bygga något med Hannula runt Mackan men fan vet om det är klokt att sätta dem tillsammans..
Synd att Nisse blev sjuk. I första hand såklart tragiskt och allt det där men han och Mackan såg ut att trivas jävligt bra mot Skellefteå
Kan tro att Nisses olyckliga tillstånd är en del av vad som felar hos Mackan. En sån grej kan ta lusten ur en människa. Allt blir mindre viktigt. Om Hannula kan skapa en "Nisse"feeling tillsammans med Mackan kanske det är bra att para ihop dem.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jockmaniac skrev:

Bra inlägg detta trots att jag vanligtvis inte brukar hålla med dig i jättemycket(framförallt Honken). Men allt du säger om Kempe delar jag fullständigt och det sa jag redan innan säsongen. Som jag sa då, en onödig värvning. Att han känns som en mycket sämre(mindre bra så optimisterna här inte går i taket) kopia av Tim. På tok för mycket invidualist för min smak. Framförallt det du säger om att han kastar bort anfall genom att skjuta från hörnen är på pricken rätt. Kan inte minnas hur många gånger jag svurit mig blå i käften när han haft pucken i anfallszon.

Detta är inte en bedömning efter denna matchen utan för hela säsongen plus hans föegående i Rögle.
Exakt sådär känner jag kring Tim. Märkligt... hehe. Men du får ursäkta Jockmaniac, orkar inte ta den där diskussionen igen.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Någon förresten som såg att jag berömde Boumedienne som en av seriens backar? Näe, det enda Mäklaren säger är ju skit.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Mäklaren skrev:Någon förresten som såg att jag berömde Boumedienne som en av seriens backar? Näe, det enda Mäklaren säger är ju skit.
Jag såg det och lyfte på ögonbrynen.
DIF!
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Magnutz: Ja det kan väcka Mackan. Känns som rätt givet att han och Hannula ska spela i samma kedja. Med Norman som center kanske?
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Någon förresten som såg att jag berömde Boumedienne som en av seriens backar? Näe, det enda Mäklaren säger är ju skit.
Men du har ju svurit dig blå över honom också. Tror de flesta blir sur på dig för de antingen är "seriens bästa" eller "fullständigt jävla katastrofusel", som typ BomBom och Otto pendlat mellan. Och Krüger. Att du har en förmåga att se allting i antingen svart eller vitt, ingen gråzon.

För övrigt gillar jag BomBom skarpt.
Expert.
lefflan

Inlägg av lefflan »

Ähh lugna ner dig nu. Sett dig från början med stort intressant tycke här inne,än utav forumets profiler.. Även om jag är det motsatta,kul att va här endå.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Noterade din kappvändning där :) . "#78an Löken" har spelat upp sig och är ganska bra i en match här och en match där. Hoppas han kan fortsätta spela så som han gjort på sista tiden bara. De första 30 omgångarna har han inte rosat isen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

SirDIFalot skrev:Exakt sådär känner jag kring Tim. Märkligt... hehe. Men du får ursäkta Jockmaniac, orkar inte ta den där diskussionen igen.
Haha så olika man kan tycka :wink: Ser ingen anledning att kommentera det utan hänvisar enbart till Mäklarens mycket bra och tydligt utlagda bedömning angående Tim och Kempe ovan.
100% DJURGÅRDSJ***L
Mash

Inlägg av Mash »

Japp och jag förstår fortfarande inte varför :roll: Jag menar Boumedienne, visst har han börjat sköta sig och inte ta idiotiska utvisningar men nu slår han mycket felpass och låser oftast pucken vid fel tillfälle.. Många som gör det men han gör det ofta.
Att säga att han är en av seriens bästa backar är att överdriva, faktiskt ;)

Övrigt så har du skriver du mycket vettigt, även när vi vunnit , som t.ex i SAIK matchen 5-1 lyfte du fram det negativa. Skönt att det finns någon sånt! Någon som ser helheten.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:
Men du har ju svurit dig blå över honom också. Tror de flesta blir sur på dig för de antingen är "seriens bästa" eller "fullständigt jävla katastrofusel", som typ BomBom och Otto pendlat mellan. Och Krüger. Att du har en förmåga att se allting i antingen svart eller vitt, ingen gråzon.

För övrigt gillar jag BomBom skarpt.
Kan du någonstans hitta var jag har svurit mig blå över Bom Bom? Förtal bör man inte hålla på med. Jag har kritiserat honom efter vissa matcher, men aldrig sagt något mer. Har alltid gillat honom. Otto har jag sagt inte är en förstacenter, det är han inte heller, men likväl vår bästa. Krüger säger jag är godkänd, men inte mer.

Se inte allt så svart och vitt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar