Mäklaren skrev:Jag kan förklara hur jag ställer mig till Kempe. Han är en vass skridskoåkare och har ett ganska hyfsat skott som ibland leder till att han gör mål. Men han har däremot en fullkomlig avsaknad av spelsinne och känsla för att avväga situationer. Han stannar ofta upp spelet på grund av att han ska dribbla istället för att passa nån som är fri, skjuta från hörnet istället för att skydda pucken. Han passar inte in i vårt spelsätt. Visst, han har gjort nio mål, men jag anser inte att dessa mål har hjälpt oss särskilt mycket och hans nackdelar överväger fördelarna.
Om man jämför Kempe med en spelare som Tim så anser jag att det är stor klasskillnad till Erikssons fördel. Han passar in i spelsystemet med hjälp av sina kvicka vändningar och fina spelsinne som gör att vi ofta blir kvar länge i anfallszonen när han är inne. Likaså Fimpen. Kempe saknar dessa egenskaper och då spelar det ingen roll att han gör fler mål än dessa killar - de är ändå bra mycket nyttigare för laget.
Kempe verkar dessutom vara väldigt beroende av att just han ska stå i centrum och verkar inte vara nöjd även fast vi vinner, om inte han gör mål eller poäng. Det är förvisso bara en känsla jag får, men jag tycker det är ganska uppenbart. Kempe är en typisk pojkidolsspelare som gör snygga grejer men som egentligen inte är det minsta nyttig för laget.
Vet inte riktigt vad jag ska säga förutom att jag inte håller med dig om Kempe. Hardy kallade honom för en riktigt slitvarg och tycker han alltid är irrationell, tacklar även rätt bra. En spelare som är bra på att göra mål är väl heller aldrig fel.
Dessutom är han ju bara 22 år, så han har ju framtiden för sig. Känns som han verkligen är Djurgårdare också. I dagsläget känns han som en som gör 10 mål per säsong men kan han började gör cirka 15 så blir han ju en bra tillgång i fortsättningen. Sådär lagom bra så att NHL inte blir på tal. Men en kille som pitchar in sina 10-15 mål.
Tror absolut inte att han blir en belastning i slutspelet. Den enda gången han haft en "vinna eller försvinna" situation i sin karriär är ju i fjol i kvalserien med Rögle, då hade han gjort 7 mål på 51 matcher i ES. Men gjorde 7 på 10 matcher i kvalserien när det gällde.
Jag tror på honom i alla fall, men det är svårt att spå om.
Expert.