Mina ambitioner är att vi ska slåss i toppen nästa säsong, inte att Mark ska behöva stå tiotusen matcher innan han är en duglig elitseriemålvakt som Wesslau behövde.AMMC skrev:Man kanske ska lugna sig lite med toksågningarna av Mark anser jag, låt honom få chansen som andreslips. Håller det inte så får man försöka värva.
Jämförelse på dina 88% som du går i taket över förövrigt...
Gustaf Wesslau Borås Allsvenskan 37 3.36 .886
Detta var alltså säsongen innan han kom till DIF, och då var han äldre än vad Mark är nu. Jag har inte sett tillräckligt av Örebros matcher för att bedöma Mark ordentligt men man kan konstatera att Örebro inte var ett lag som satte defensiven först.
Sen att bom bom säger att Mark ersätter Wesslau och att det är en skam är ju faktiskt rent dumt. Snacka om att vinkla det till något negativt. Ridderwall är utsedd till förstemålvakt, räcker så för att förinta det argumentet anser jag.
Tålamod en gång, fine.
Tålamod direkt efter det, nej.
Wesslau var åtminstone seriös, vilket man knappast kan säga om Mark.
Det hade ju varit en sak om vi ordagrant fick hyra Hovet billigt under grundserien och fått samtliga intäkter från försäljningar och dylikt. Men vi får ju knappt något utöver de biljettintäkterna som dras in under varje match, så jag kan inte påstå att Stockholms Stad och/eller (?) AEG är särskilt generösa av sig precis. Varför dom ska få 8x så mycket pengar när det går bra för oss är helt obegripligt. Det kostar inte dom mer att hyra ut Hovet under en slutspelsmatch precis.Östgöten skrev:Varför är det inkompetent att ha en låg hyra under ordinarie seriespel och en hög hyra i slutspel, när DIF sällan går till slutspel?
I risksynpunkt är det bättre att göra som DIF gjort. Budgetera för ett lag som kan gå till slutspel genom att hålla nere kostnaderna för hyra under seriespelet. Globenarenorna får en ekonomisk bonus liksom klubben om DIF går till slutspel.
Hade Hovet varit en modern och fräsch arena så hade väl priserna varit ok, men med tanke på att AEG och Stockholms Stad låter Hovet ruttna så ska dom inte ha särskilt mycket pengar för en uthyrning.