Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013 (OBS: 18:00)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
JackHeart
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013 (OBS: 18:00)

Inlägg av JackHeart »

Brukar sällan beklaga mig på domare, då jag själv varit domare på elitnivå i annan sport. Den här insatsen var nog dock den sämsta på mycket länge, och det är beklagligt.

Jag tycker annars som så många andra skriver att det ser bra ut. Förra året vid den här tiden var jag helt förstörd då deras spel såg hemskt ut. Nu finns det en vilja och känsla i laget som är bra. Jag tror på oss i kvalserien i år. Jag tror att även om vi tappar några matcher vi kommer fortsätta att vinna i långa loppet.
Den kampvilja och energi som många av spelarna har gör mig nästan tårögd av lycka.
Trots att vi bara fick en poäng med oss, så kändes det som en vinst för det var vi så himla värda.

Extra stort plus till Steve Saviano, vilken otrolig kämpe. Han växer för varje match och man får känslan att han lyfter laget också.

Frågan efter matchen var dock, varför spelade inte Sam den senare delen? Skada? Känningar eller vart han rent bänkad?

Ser redan fram emot nästa match...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:
Davva skrev: De är fan det sämsta lag vi mött so far.
Say WHAT? Jag var grymt imponerad över Karlskrona. Fantastiskt bra passningsspel, snabba spelvändningar, distinkta avslut. Märks att de har väldigt bra självförtroende. Tappade dock pucken lite lätt i mittzon ibland då vi kunde vända snabbt.

En match som vi nog borde vunnit eller i varje fall knipit två poäng i. Men jag känner mig inte speciellt besviken, det var en riktigt jävla bra match på Hovet igår mellan två lag som sprudlade av självförtroende. Bästa jag sett på flera säsonger skulle jag vilja påstå.
Varje match, varje jävla omgång, så känner jag.
Tror ibland att jag på allvar är ensam om att se vad som egentligen händer där ute.
Dessa gigantiska DIF-SKYGGLAPPAR som alla viker ut så fort pucken släpps.

Men som tur är finns det några nyktra personer till på detta forum som gör det värt att komma tillbaka

Alltid stor fokus på hur usla motståndarna är, hur efterblivna domarna är, hur grym otur vi har osv.
Vi tappar 2p när vi med 3-2 ledning bara ska städa av de sista 14.
Det var ju så när att det gick vägen, en misslyckad rensning ur egen zon ...typ.
Det såg ut som att vi verkligen hade koll på detta tycker jag ändå.

Precis sån här matcher som vi skulle behöva vinna 5-6st i rad, så det går att bygga vidare på nån sort känsla av att "vi löser detta, det har vi gjort förut".
Vi var ju på god väg att banka in en sån känsla, så kom de där förbaskade 3-3.

Får se nästa match vi är i samma läge, om paniken är tillbaka igen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Göran

Inlägg av Göran »

1962FenderStrat skrev:Varför bänkades Sam från P2 och resten av matchen? Är han SÅ dålig? Han är ju ljusår bättre än både Timmy som inte kan åka skridskor och Lidström som bara stöter iväg pucken på måfå så fort han får den.
Det är inte den första matchen han bänkas ,så konstigt tycker jag inte att det är. Han är dålig i egen zon och får inte ut något spel i 5 mot 5 .
Att Timmy åker dåligt håller jag med om ,MEN tror du verkligen att dom bänkar en kapten i det här tidiga skedet ? Jag tycker att din kritik på Lidström att han petar stämmer inte överens med min syn och Johan Tornbergs . Tornberg tycker att Lidströms hårda passningar tillhör dom bästa av DIF backar just nu. Jag tycker att Lidström har spelat upp sig betydligt dom sista matcherna . Om nu inte Sam skall bänkas så är det i såfall snart dags för Timmy i sitta .
Bäst igår Mattsson och Saviano .
Sämst har jag redan nämnt i tidigare inlägg !!
Göran

Inlägg av Göran »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:
Davva skrev: De är fan det sämsta lag vi mött so far.
Say WHAT? Jag var grymt imponerad över Karlskrona. Fantastiskt bra passningsspel, snabba spelvändningar, distinkta avslut. Märks att de har väldigt bra självförtroende. Tappade dock pucken lite lätt i mittzon ibland då vi kunde vända snabbt.

En match som vi nog borde vunnit eller i varje fall knipit två poäng i. Men jag känner mig inte speciellt besviken, det var en riktigt jävla bra match på Hovet igår mellan två lag som sprudlade av självförtroende. Bästa jag sett på flera säsonger skulle jag vilja påstå.
Varje match, varje jävla omgång, så känner jag.
Tror ibland att jag på allvar är ensam om att se vad som egentligen händer där ute.
Dessa gigantiska DIF-SKYGGLAPPAR som alla viker ut så fort pucken släpps.

Men som tur är finns det några nyktra personer till på detta forum som gör det värt att komma tillbaka

Alltid stor fokus på hur usla motståndarna är, hur efterblivna domarna är, hur grym otur vi har osv.
Vi tappar 2p när vi med 3-2 ledning bara ska städa av de sista 14.
Det var ju så när att det gick vägen, en misslyckad rensning ur egen zon ...typ.
Det såg ut som att vi verkligen hade koll på detta tycker jag ändå.

Precis sån här matcher som vi skulle behöva vinna 5-6st i rad, så det går att bygga vidare på nån sort känsla av att "vi löser detta, det har vi gjort förut".
Vi var ju på god väg att banka in en sån känsla, så kom de där förbaskade 3-3.

Får se nästa match vi är i samma läge, om paniken är tillbaka igen
Grymt bra inlägg ! Det bör innebära att dom läser detta vaknar upp i sin lilla bubbla
promannen

Inlägg av promannen »

Fyfan va tråkigt, första matchen på säsongen man går på och vi tappar 3 poäng på detta vis, det är fan inte rutinerat.
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013 (OBS: 18:0

Inlägg av minalman »

promannen skrev:Fyfan va tråkigt, första matchen på säsongen man går på och vi tappar 3 poäng på detta vis, det är fan inte rutinerat.
Vi har inte ett rutinerat lag. Så är det. Med rätt inställning i truppen inser de det själva och gnuggar på för att bli rutinerade. Med rätt upplägg över säsongen blir vi mer och mer rutinerade. Rutin att leda en match. Rutin att vända en match. Rutin att stänga en match. Blir vi topp tre (vi måste bli det i år, annars....) kommer allt detta förberedelsearbete ge oss självförtroende i KS. Det är det ända som betyder något.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

promannen skrev:Fyfan va tråkigt, första matchen på säsongen man går på och vi tappar 3 poäng på detta vis, det är fan inte rutinerat.
Du fick iallafall se den bästa matchen vi spelat på LÄNGE.
25/4-2025
Lillemor

Inlägg av Lillemor »

Jim Morrison skrev:Men okej, om det är det här spelet serieledarna ställer upp med så är jag absolut inte rädd för dessa små bönder. Dom kommer sjunka som en sten i tabellen. Och kom inte med att dom "gjorde en bra bortamatch". En serieledare ska spela bättre än så här. Finns ingenting jag avskyr så mycket som tur.
Säger bara en sak, VAR NI INTE BÄTTRE ÄN SÅHÄR?
Är ni förvånade storstadsfjollor? DET ÄR VI SOM ÄR KHK
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Ja, det är ni som är coooucooo, grattis. Ingen annan ville vara khk.
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Lillemor skrev:
Jim Morrison skrev:Men okej, om det är det här spelet serieledarna ställer upp med så är jag absolut inte rädd för dessa små bönder. Dom kommer sjunka som en sten i tabellen. Och kom inte med att dom "gjorde en bra bortamatch". En serieledare ska spela bättre än så här. Finns ingenting jag avskyr så mycket som tur.
Va? Vilka är khk? Hahaha.
Användarvisningsbild
minalman

Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013 (OBS: 18:00)

Inlägg av minalman »

Jag tror minsann att signaturen Lillemor har storebrorskomplex.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Lillemor skrev:
Inte bättre än såhär? LOL.

Ni var utspelade i 50 minuter och hade lite strökontringar, en domare som var allt annat än färdigutbildad och ett par riktigt tursamma minutrar. Grattis.
25/4-2025
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

1. Dåligt att inte våga vinna matchen igår utan istället försöka försvara en enmålsledning. Annars tycker jag att vi gör en riktigt bra match. Även Karlskrona var finurliga och visade prov på fint spelsinne och snabba passningar.

2. Att det går hem typ tusen pers innan sudden death. Wtf?? Zlatan är INTE en giltig anledning. Dåligt.

3. En lugn SFGD i 58e minuten, varför? Vi eldade ju på så bra! I mina öron så sabbade det stämningen och pulsen. Skyller kvitteringen på det.

4. Tvärbanan som får strömavbrott och blir ståendes i 20 min, 100 m från hemmet när JAG ska hem och se Zlatan. ;)

5. Med Zlatan menar jag Kim.
Användarvisningsbild
Daniel942

Re:

Inlägg av Daniel942 »

SkönaDjurgårn skrev: 3. En lugn SFGD i 58e minuten, varför? Vi eldade ju på så bra! I mina öron så sabbade det stämningen och pulsen. Skyller kvitteringen på det.
SFGD körde vi ju alltid förut innan slutsignalen. Och det borde det alltid göras enligt mig "sjung när vi har vinst på gång och sjung när det går snett.." men dagens klack verkar föredra den som inte hoppar före SFGD.

Jag stod i klacken igår för första gången denna säsong på hemmaplan, och det är pinsamt att höra hur samma 4 ramsor vevas gång på gång på gång. Och när man drog igång nåt klassiskt så märkte man direkt att minst halva klacken inte kunde ramsan. :|

DIF Hockey, lös konflikten med UCS / ST nu!
DIF!
Bocas

Inlägg av Bocas »

Lillemor skrev:
Humor.
Skriv svar