Djurgårdens IF - Västerås IK 13/2 2013
Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 13/2 2013
Bara jag som vill se några förändringar i backuppsättningen, kanske något liknande:
Timmy - Holm
Gustafsson - Granath
Lidström - Bohman/Arnesson/Falk
Lennhammer
Timmy - Holm
Gustafsson - Granath
Lidström - Bohman/Arnesson/Falk
Lennhammer
Ja det är ett sabla gnäll på våra backar. Visst görs det misstag men det gör även forwards och centrar (vilket gör att vi inte producerar framåt denna match).Boeman skrev:Jag tycker att man måste göra fler än 2 mål för att vinna en hockeymatch.
Så att hänga ut en enskild spelare känns sådär.
18 poäng kvar att spela om ,det är mycket.
Jag tror att det är lättare att ta tredjeplatsen än att ta sig vidare från en förkvalserie helt klart!
Det var en grismatch och det såg ut som om vi försökte för mycket därute. Mycket diciplinerat de första 10 men sedan såg det ut som om man tänkte för mycket på vad man borde göra istället för att göra det och då var vi helt plötsligt sönderlästa av VIK.
Gnälla på domarn' går ju men det känns som något som färjestad, mora och dyl brukar syssla med. Kan hålla med om att domarkvalitén var ojämn men det är fan värre om domaren blåser sönder matchen och förstör det fysiska spelet.
Kan inte nog hylla Jimmie. Han kämpar för laget och ger 100 i varenda situation. Om vi hade två-tre spelare till med samma inställning så skulle vi vara ostoppbara.Kentta skrev: Massvis av plus till Ölvestad som tog det i egna händer och helt enkelt åkte runt backjäveln. Hade väntat på att någon skulle göra det i hela matchen.
Som sagt är det 18p kvar att spela om och bara 4p upp till tredjeplatsen och 5 till 2a. SSK och BIK har pressen på sig och allt att förlora.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Kollat lite på repriser och det är något som inte stämmer mellan Chet och vissa backar. Verkar inte finnas 100% förtroende åt båda hållen vilket lyser igenom i agerandet. Chet lägger iväg pucken i situationer där en back normalt sett borde tagit hand om den och backarna i sin tur är hariga i sitt agerande och petar på puck istället för att täcka passningsvägar.Jepe skrev: Egentligen inte, men saker som Chet varit så grym på har inte riktigt stämt. Små saker som hans spel med klubban bakom mål, börjat blockera puck allt oftare där han förr var snabb på att sätta igång spelet. Är bara orolig att nått inte stämmer, men svårt också att stå när laget pressar och motståndarna enbart kommer på kontringar.
Jag har skrivit om det i flera trådar tidigare och det känns inte bra. Har även tänkt på att Chet slinter med tungan i vissa intervjuer och säger "they" istället för "us" när han pratar om laget vilket kanske är en övertolkning men jag tror personligen att hans tankar och motivation ibland ligger på andra sidan atlanten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det vi hörde direkt efter VIKs segermål i sudden var inte bortafansens tjut. Det var direkttåget till Kvalserien som signalerade avgång...
Och jag kan bara instämma i kritiken: Vad i helvete håller domaren på med?! Det är bland det värsta jag vet inom sporten, förutom filmningar och fusk, när domare dömer på det viset som igår...
Fy fan för att vi kommer att få möta det här gänget två gånger till, vi har tagit 4 av 12 poäng mot dem. EN seger på straffläggning... Och den hittills enda nollan framåt för oss för säsongen kom mot VIK.
Och jag kan bara instämma i kritiken: Vad i helvete håller domaren på med?! Det är bland det värsta jag vet inom sporten, förutom filmningar och fusk, när domare dömer på det viset som igår...
Fy fan för att vi kommer att få möta det här gänget två gånger till, vi har tagit 4 av 12 poäng mot dem. EN seger på straffläggning... Och den hittills enda nollan framåt för oss för säsongen kom mot VIK.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det gick ganska obemärkt förbi men Åberg hade två assist igår igen. Spelaren som "måste lära sig passa" leder alltså assistligan i vårt lag med rätt god marginal. Bäst plus/minus av våra forwards och varit inne på 33 mål framåt. Bara Erik Gustafsson har varit inne på fler.
Expert.
Varför i HELVETE skriker alla mongolider i klacken "SKJUUUUUUUUUUUUUUUT!!!!" konstant i powerplay?! Det är så in-i-helvete kontraproduktivt. Tror ni att det hjälper att stressa spelarna? Satan vad korkade folk är.
- SirDIFalot
Och att folk i allmänhet verkar tro att det bara är att skjuta i PP så fort man ställt upp. Inte att vänta tills man har en lucka att sikta på samtidigt som målvakten är lagom skymd, men inte för skymd för att man ska få igenom ett skott hela vägen. Märkligt.elklingo skrev:Varför i HELVETE skriker alla mongolider i klacken "SKJUUUUUUUUUUUUUUUT!!!!" konstant i powerplay?! Det är så in-i-helvete kontraproduktivt. Tror ni att det hjälper att stressa spelarna? Satan vad korkade folk är.
Det måste ju finnas någon här på forumet som tillhör skaran som skriker "skjut" ? Någon av er får gärna förklara vad syftet och tanken är.
Expert.
Exempel från igår:SirDIFalot skrev:Och att folk i allmänhet verkar tro att det bara är att skjuta i PP så fort man ställt upp. Inte att vänta tills man har en lucka att sikta på samtidigt som målvakten är lagom skymd, men inte för skymd för att man ska få igenom ett skott hela vägen. Märkligt.elklingo skrev:Varför i HELVETE skriker alla mongolider i klacken "SKJUUUUUUUUUUUUUUUT!!!!" konstant i powerplay?! Det är så in-i-helvete kontraproduktivt. Tror ni att det hjälper att stressa spelarna? Satan vad korkade folk är.
Det måste ju finnas någon här på forumet som tillhör skaran som skriker "skjut" ? Någon av er får gärna förklara vad syftet och tanken är.
E.Gustafsson får pucken på högerbacksposition, publiken skriker "SKJUUT!", Gustafsson tar några skär in i banan för att få bättre läge, publiken intensifierar sitt skrikande och ett stressat skott avslutar sekvensen.
- SirDIFalot
Tyvärr ett problem man aldrig lär bli av med eftersom 90% av alla i publiken verkar dras med helt enkelt.elklingo skrev:Exempel från igår:SirDIFalot skrev:Och att folk i allmänhet verkar tro att det bara är att skjuta i PP så fort man ställt upp. Inte att vänta tills man har en lucka att sikta på samtidigt som målvakten är lagom skymd, men inte för skymd för att man ska få igenom ett skott hela vägen. Märkligt.elklingo skrev:Varför i HELVETE skriker alla mongolider i klacken "SKJUUUUUUUUUUUUUUUT!!!!" konstant i powerplay?! Det är så in-i-helvete kontraproduktivt. Tror ni att det hjälper att stressa spelarna? Satan vad korkade folk är.
E.Gustafsson får pucken på högerbacksposition, publiken skriker "SKJUUT!", Gustafsson tar några skär in i banan för att få bättre läge, publiken intensifierar sitt skrikande och ett stressat skott avslutar sekvensen.
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Viasats standardkommentarer:
"Sörensen, södertäljekillen som spelade i södertälje och som bor i södertälje men som skrivit på två nya år för Djurgården"
"Janos Hari, ungraren"
"Pontus Åberg, som blev petad från jvm truppen i sista sekund men som tog det på rätt sätt och har ÖST in poäng efter det"
= )
"Sörensen, södertäljekillen som spelade i södertälje och som bor i södertälje men som skrivit på två nya år för Djurgården"
"Janos Hari, ungraren"
"Pontus Åberg, som blev petad från jvm truppen i sista sekund men som tog det på rätt sätt och har ÖST in poäng efter det"
= )
Djurgårdens IF - Västerås IK 13/2 2013
Letar man pass 19;58 i tredje perioden är det befogat att skrika skjut! I övrigt så nej!
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
Ja, det är ju enda gången jag kan köpa det. För att uppmärksamma spelarna på att det bara är någon sekund kvar.Jepe skrev:Letar man pass 19;58 i tredje perioden är det befogat att skrika skjut! I övrigt så nej!
Expert.
Det största bekymret med killen är att han vissnar 100% när det inte går bra. Han faller - i spelet och i sin utstrålning. Det blir en oerhörd belastning för laget när en spelare agerar så (till synes).SirDIFalot skrev:Tråkigt att Erik haft en handfull svaga matcher efter nyår. Två i rad där när vi torskade två raka och nu idag. Det är ingen slump att vi torskar när han är dålig. Han är vår bästa back och måste hålla den nivån, annars får vi oerhört svårt att vinna. Tyvärr.
Jag tror inte det är nyttigt att en sån press ligger på den killen. Men precis som ifjol blir det ju så när övriga meriterade backar inte lever upp till förväntningarna.
Hans kvalitéer som back (som jag ser det då) är i det offensiva spelet där han skjuter snabbt och hårt och träffar mål ganska ofta.
Hans brister är i det defensiva spelet där beslut som ställer till det tas om och om igen. Vid de två målen igår blir det galet för EG. På mål #1 och mål #2 är det tveksamma och veka ingripanden som ställer till det. Ska man peta med klubban för att avstyra målchanser? (Finns fler backar som har denna taktik - funkar ej för dem heller.) I mina ögon bör en back vara följsam och vara nära - *uk-nära - och aldrig släppa motståndare förbi utan att det kostar. Om killen som kommer mot dig av någon anledning lurar dig får det väl kosta en 2a då. Riv ner. Trippa, haka men för ghuds skull, ta hand om hotet.
Det går helt klart att argumentera för att det hänger på hur många mål vi gör framåt. Att backarnas eventuella misstag inte skulle bli så kostsamma om bara killarna i anfallspositionerna gör fler mål, men det blir en evig uppförsbacke om vi ska slarva in ett eller två mål (ibland fler) per match.
Att tycka att jag och andra gnäller på domaren och att gårdagens fadäs till "domare" dömde lika åt båda håll - gillas icke. När en domare inte ger varken publik eller spelare några som helst indikationer på vad han kommer att göra på isen blir det kaos. Det värsta som kan hända är att någon till slut skadar en motståndare med en alldeles för ful tackling utdelad i ren och skär frustration. Den andra, tragiska effekten, är att det ena laget som för matchen får stå ut med att hakas och trippas och hållas fast medan det andra laget kan "lyckas med sin strategi." Att SW sedan verkar HELT hatisk mot dialog med spelare/ledare gör mig bara mer förbannad på gossen Shane W.
Gårdagens match är ett skolboksexempel på hur en domare kan förstöra en hel match. Obefintligt dömande och noll fokus i 3 perioder (idioten stod 2 meter från vik-målet i 30 sekunder eller mer och misslyckades att märka att deras kasse stod ur läge med ca 10 cm = slipat och fokuserat). Sedan, i Sudden Death plockar domaren ut en spelare för ena laget i en situation där han borde tagit en från vardera laget. Det avgör.
Ottos haknings2a. Hanks elbowing, Kalus och Jimpas boarding. -- Jimpas tvåa kom till enbart frö att vik-tragiken låg död på isen. Han borde ha brutit matchen efter den oootäcka tacklingen som tog livet av honom, men nej. han spelade lika hurtfriskt i nästa byte.
Jag fullkomligt avskyr detta - ligan och lagen och domarna. Upp med status. Inför 4-domar-system. Låt Elit-domare döma HA och ES - ha mycket hårdare krav på rättsskipare i hockeyn. Ha en reserv på läktaren som kan bytas in om någon lärka på isen är kass. Gör något, för ärligt, det tar död på hockeyn - i mina ögon - om det ska dömas så här.
Som fotnot vill jag höja ett par oroade ögonbryn för Chet. De två senaste matcherna har han sett jävligt ofokuserad ut. Han får inte upp armarna snabbt nog när han agerar på situationer. han blockerar puck i i stort sett alla lägen. Igår slogs han. Vafan? Dessutom verkar han och ovan omskrivne EG inte dra jämnt heller? EG slår ut med armarna och Chet försöker förklara något för honom... Språkförbistring eller något?
Aja. Nu, arbete.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag håller fan med, Shane är dålig och tappade matchen totalt. Tog kortare tid för vår korpendomare att upptäcka sex spelare på plan.18DIF91 skrev:Hela domarinsatsen i dag var överlag tvärbedrövlig, tog dem nästan 30 sekunder att upptäcka att äcklerås målbur var ur sitt läge, ändå stod blindstyre #14 i princip och tittade på målburen. (Nog för att deras målis är en tjockis, men SÅ jävla tjock var han inte.)
Shame är en jävla idiot och borde fan utvisas (ur landet då..) omgående. Han skall ägna sig åt fiske och ingenting annat. Den som kan hävda att Shame är den bästa domaren i hela HA borde fan tvångsomhändertas för sitt eget och sina medmänniskors bästa.
*Rant off*
Ett tecken är ju när klacken sjunger domardjävel när man får en utvisning med sig.
Det känns inte hundra med laget i sådan här matcher när vi verkligen behöver vinna för det finns liksom ingen ledare på isen som tar tag i det ansvaret !!
I pp-spelet har vi "egot" Åberg som tagit över totalt och släpper inte pucken till helt lediga spelare som har bättre lägen en han själv . Detta spel gör att han även tar bort Ottosson som egentligen är den som kan hålla i och fördela . Zabel ta gärna Åberg i örat är du snäll .
Backarna ? Jag har tidigare ut tryckt mig om att några av den yngre generationen inte håller allsvensk klass och det kunde man se lite igår.Dags att luta sig på Lennhammer igen ?
Den media uppmärksamhet här på forumet kring Erik G känns bara löjlig. Han är en underbar spelare normalt ,men just nu är han helt under isen. Det är den sanna verkligheten .
Granath ? Med eller utan ingen kommentar . Timmy har det svårt under stora delar i spelet .
Holm mycket bra och Lidström på uppåt gående den sista tiden och dom kompletterar varann bra samt att Holm har en härlig mål känsla just nu. Lidström kanske bästa back igår igen , inte ett misstag under hela matchen.
Forwards har jag nämnt några redan , men jag vill denna gång framhålla Kalos och "Hanks" offensiva forchecking , men sen kanske dom inte är dom smartaste spelarna. Sörensen kan mer det vet vi , sen har det gått lite troll för Wennberg ett par matcher .
Jobbet över hela banan gör Ölvestad "Honken" och Ottosson för j-vla grymt bra !
Guter en riktig besvikelse så här långt och Ljung vet jag inte vad jag skall tycka om !
I pp-spelet har vi "egot" Åberg som tagit över totalt och släpper inte pucken till helt lediga spelare som har bättre lägen en han själv . Detta spel gör att han även tar bort Ottosson som egentligen är den som kan hålla i och fördela . Zabel ta gärna Åberg i örat är du snäll .
Backarna ? Jag har tidigare ut tryckt mig om att några av den yngre generationen inte håller allsvensk klass och det kunde man se lite igår.Dags att luta sig på Lennhammer igen ?
Den media uppmärksamhet här på forumet kring Erik G känns bara löjlig. Han är en underbar spelare normalt ,men just nu är han helt under isen. Det är den sanna verkligheten .
Granath ? Med eller utan ingen kommentar . Timmy har det svårt under stora delar i spelet .
Holm mycket bra och Lidström på uppåt gående den sista tiden och dom kompletterar varann bra samt att Holm har en härlig mål känsla just nu. Lidström kanske bästa back igår igen , inte ett misstag under hela matchen.
Forwards har jag nämnt några redan , men jag vill denna gång framhålla Kalos och "Hanks" offensiva forchecking , men sen kanske dom inte är dom smartaste spelarna. Sörensen kan mer det vet vi , sen har det gått lite troll för Wennberg ett par matcher .
Jobbet över hela banan gör Ölvestad "Honken" och Ottosson för j-vla grymt bra !
Guter en riktig besvikelse så här långt och Ljung vet jag inte vad jag skall tycka om !