Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Rix

Re: Lockout 2012

Inlägg av Rix »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
– Hans agent, Claes Elefalk, har sagt till mig att han inte är aktuell före jul om det inte blir (lockout) hela säsongen, säger Djurgårdens sportchef Charles Berglund.
Challe om Kronwall. Tror vi lär få se även Kronwall i DIF till slut. Blir det lockout hela säsongen så kommer man att lösa pengar på något håll och vis. Allt annat vore bara dumt. Att ha en back av den kalibern när vi ska upp till elitserien? Ovärderligt.
Men kostar han verkligen 700 kakor i månaden så finns det ju inte på världskartan. Helt uteslutet.
Helt uteslutet kan det ju inte vara, då Challe uppenbarligen har hört av sig till Kronwall och kollat läget. Tror inte att kostnaden är skriven i sten, så att säga. Eller ja, i alla fall hur man hade tänkt att betala det. Vem vet, Kronwall kanske betalar en del av sin egna försäkring?
Om man märker att det blir hel lockout tar man nog definitivt in Kronwall. Tänk dock på att sist NHL ställde in hela säsongen in var i Februari. Om Kronwall vill förstärka efter nyår/fram mot våren så är han välkommen.

Kronwall kan nog tänka sig täcka en stor del av försäkringen själv om han märker att NHL inte blir av. Dock måste vi ha kyla med att plocka in honom. Han skulle vara kung på isen men han är så dyr att vi inte kan riskera att ta in honom förrän man har en hum om hur länge lockouten blir.
Senast redigerad av Rix den 2012-09-20 15:55:15, redigerad totalt 1 gånger.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Missade Ljungh, är så satans många forwards att hålla reda på :lol:

Men att Tim skulle lämnas ute är såklart ett skämt, speciellt efter hans senaste match där han var bäste forward. Sen att han är en av få spelare som kan lira PP i anfallszon i detta lag är också en klar anledning att behålla grabben i truppen. Hm det här med fem kedjor kanske inte skulle vara så dumt ändå. Slänga bort Holm ur truppen och satsa på Ljungh - Åberg i ett femte anfallspar?
Senast redigerad av Manijock den 2012-09-20 15:57:36, redigerad totalt 1 gånger.
LT10
Säsongskort: Ja

Inlägg av LT10 »

Om nu det blir så att Landeskog också skulle ansluta så hoppas jag att Challe ställer upp laget så här:

Linkan-Johner-Ölvestad
(Visst många vill säkert se Linkan tillsammans med Hörnqvist men eftersom att det är osäkert på hur länge NHL-grabbarna stannar så tycker jag att den här kedjan ska får lira med varandra och när de har kommit igång tillsammans tror jag det kan bli en riktig bra ledande kedja i ett (förhoppningsvis) kommande kvalseriespel.

Landeskog-Ljungh-Hörnqvist
(Osäkert hur länge NHL-grabbarna stannar så därför vill jag se att NHL-grabbarna spelar med varandra och jag skulle jättegärna vilja se dessa tre herrar tillsammans, vet att de skulle producera jäkligt bra och förhoppningsvis så blir Ljungh bara bättre och växer mer och mer.

Wennberg-Otto-Åberg
H.Eriksson-Fimpen-Sörensen

Reserver: Holmqvist, Blomstrand, T.Eriksson, Weigel.

Pettersson-Lidström
Gustafsson-Murray
Granath-Lennhammer

Reserver: Holm, Arnesson, Falk.

Vad tycker ni om denna tanke?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Åberg kan ligga pyrt till efter en dålig start. Men samtidigt så bör man inte väga in vad som hänt i bara tre matcher så oerhört mycket.

Att satsa på fem forwardspar är inte något jag är för när vi kommer ha så många extremt bra forwards. Då ser jag mycket hellre att vi toppar och låter de bästa spelare fler minuter.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Åberg kan ligga pyrt till efter en dålig start. Men samtidigt så bör man inte väga in vad som hänt i bara tre matcher så oerhört mycket.

Att satsa på fem forwardspar är inte något jag är för när vi kommer ha så många extremt bra forwards. Då ser jag mycket hellre att vi toppar och låter de bästa spelare fler minuter.
Åberg kan lära sig en del av Hörnqvist om hur hårt man måste jobba varje dag och varje byte. Hoppas att han ser detta som en jävla sporre och jobbar hårdare än någonsin och visar att ingen NHL-spelare ska minsann ta hans plats. Då kan han bli riktigt, riktigt bra. Tror fortfarande mycket på Pontus.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Inlägg av Manijock »

LT10 skrev:Om nu det blir så att Landeskog också skulle ansluta så hoppas jag att Challe ställer upp laget så här:

Linkan-Johner-Ölvestad
(Visst många vill säkert se Linkan tillsammans med Hörnqvist men eftersom att det är osäkert på hur länge NHL-grabbarna stannar så tycker jag att den här kedjan ska får lira med varandra och när de har kommit igång tillsammans tror jag det kan bli en riktig bra ledande kedja i ett (förhoppningsvis) kommande kvalseriespel.

(Osäkert hur länge NHL-grabbarna stannar så därför vill jag se att NHL-grabbarna spelar med varandra och jag skulle jättegärna vilja se dessa tre herrar tillsammans, vet att de skulle producera jäkligt bra och förhoppningsvis så blir Ljungh bara bättre och växer mer och mer.

Wennberg-Otto-Åberg

Pettersson-Lidström
Gustafsson-Murray
Granath-Lennhammer

Lira lojheten och överskattninghetens mästare Åberg före en krigande extrem Djurgårdare Honken och vår enda tekniska lirare Tim? Aja smaken är som baken och din åsikt är absolut respekterad.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Men det vore väl inte otroligt konstigt om Tim ställs utanför om vi får in Bengan och Landeskog till en redan jävligt bred forwardsuppsättning?
Expert.
LT10

Inlägg av LT10 »

Manijock skrev:
LT10 skrev:Om nu det blir så att Landeskog också skulle ansluta så hoppas jag att Challe ställer upp laget så här:

Linkan-Johner-Ölvestad

Wennberg-Otto-Åberg

Pettersson-Lidström
Gustafsson-Murray
Granath-Lennhammer

Lira lojheten och överskattninghetens mästare Åberg före en krigande extrem Djurgårdare Honken och vår enda tekniska lirare Tim? Aja smaken är som baken och din åsikt är absolut respekterad.
Tror mycket på Åberg även fast det har gått trögt nu i början. Men jag är helt övertygad om att han kan lära sig mycket av Bengan på träningarna och hoppas och tror på att han växer. Honken gillar jag men jag ser inte var han ska få plats tyvärr men det är vad jag ser ni andra kanske ser annat.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vi får hoppas att Murray håller kvar handskarna på när han är här. Vore jävligt tråkigt att se honom avstängd 2-3 matcher för att han överlägset skulle vinna en fight.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Varför ska Tim tas bort när det, som vanligt, bara är kedjan han spelar i som fungerar? Om jag måste välja bort en forward nu så tar jag definitivt bort Åberg, som inte åstadkommer någonting överhuvudtaget.
Senast redigerad av Mäklaren den 2012-09-20 16:13:57, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:Men det vore väl inte otroligt konstigt om Tim ställs utanför om vi får in Bengan och Landeskog till en redan jävligt bred forwardsuppsättning?
Konstigt? Njaa beror lite på vad Challe tänder på. För mig är det ren och skär idioti. Hardy hade garanterat bänkat Tim. Hardyhockey där alla tacklas och alla förväntas göra lika mycket poäng. Funkade bra på sin tid! Nu tror jag på ett lag med olika roller där det finns olika former av spetskompetens. Jag tycker om att spendera långa perioder i anfallszon och så få som möjligt i egen. Detta är Tim bäst i laget på! Sen har han ett skott som är skrattretande, han tacklas ingenting och han är förbannat tråkig att lyssna på. Men sedär det har vi andra som är bra på. Bengan står för skotten, tacklare har vi en hel drös (se Hank, Ölvestad, Blomstrand, Honken, Murray, Gustafsson osv), mediaprofiler har vi i Fimpen. Räcker så, behövs knappt ändå!

Tekniker, spelförståelse och en sådan som köper tid är det jävligt ont om och ingen av herrarna som kommer in bidrar till det särskilt mycket. Landeskog må va skicklig men han är ingen sådan spelare. Denna del har varit ett skämt hittils denna säsong och inte ens du kan gilla vårat powerplay? 13 sekunder av vårat PP såg bra ut förra matchen och det var den tiden Ljungh och Tim var inne. Vi har två sådana i nuvarande laget, Linkan och Tim. Vi har ju som bekant olika sett att se vissa saker i spelet, och har olika prioriteringar. Jag är bara väldigt glad över att jag inte suttit/stått brevid dig på någon match :wink: Sist hamnade jag på någon konstig Tim-sektion och det gjorde mig bara såååå lycklig...

Tack Mäklarn, var säkert dig jag hade raden över mig på ssk-matchen :)
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Sedan skulle jag hellre se att vi skippar Landeskog till fördel för ännu en back. Framåt har vi redan spets så vi klarar oss, men backsidan är som bekant väldigt oerfaren och tunn. Sedan är jag tveksam till Landeskogs spel på stor rink. Han var verkligen svag under VM, även mot blåbärsnationerna.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Hade nog satt ihop laget så här.

Landeskog - Johner - Ölvestad
Linkan - Ottosson - Hörnqvist
Fimpen - Honken - Hank
Tim - Ljungh - Sörensen

Murray - Gustafsson
Timmy - Lidström
Elias - Holm

Man får tänka offensivt och defensivt. Power play och box play. Dom två första kedjorna spelar power play. Och sen två block som spelar box play.. Fimpen och Honken samt Tim och Ljungh.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vårt powerplay funkade inte förra matchen nej, men det funkade riktigt bra i match ett och jag vill inte dra så förhastade slutsatser av en match.

Jag hoppas verkligen att Sörensen och Wennberg inte petas på grund av det här.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:Vårt powerplay funkade inte förra matchen nej, men det funkade riktigt bra i match ett och jag vill inte dra så förhastade slutsatser av en match.

Jag hoppas verkligen att Sörensen och Wennberg inte petas på grund av det här.
Ingen av dem skall petas. Om man ser till prestation hittills och de senaste säsongerna är det definitivt Åberg och Holmqvist som ska bort.

För övrigt ska Bengan givetvis spela med Linkan.
Skriv svar