Jag ser mer balansen av att nån tar det defensiva ansvaret hem. Och där passar Honken bra. Sen kan Linkan och Johner producera framåt.Mäklaren skrev:Honken är för ofarlig framåt för att vara i en förstakedja. Tror mer på Linkan-Johner-Ölvestad då.warrant skrev:Mäklaren skrev:Japp, Åberg ser tyvärr lika klen och ofarlig ut som ifjol. Då spelar det ingen roll hur hårt man kan skjuta i krysset på träningarna.warrant skrev:Skulle gärna toppa första pp ännu mer. Spela Johner som vänsterback istället för Åberg
Skulle även se att Johner spelar ihop med Linkan och Honken som förstakedja. Andrakedjan kan vara mer speedig i form av Ljungh, Wennberg och Sörensen
IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 15/9 2012
Re: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 15/9 2012
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är inte alls förvånad över resultatet ikväll. Att möta Troja borta kan mycket väl vara den tuffaste bortamatchen i hela HockeyAllsvenskan. Fler tilltänkta topplag än DIF kommer att få oerhörda problem i Sunnerbrohov i vinter, sanna mina ord.
Än så länge är jag inte orolig överhuvudtaget. Nu när man såklart är jävligt bitter över förlusten så är det väldigt lätt - mitt i all besvikelse - att slentrianmässigt uttrycka sig som "fyfan vad usla vi är", "avgå alla" osv.
Trots detta så skjuter vi ändå mer än dubbelt så många skott som Troja i matchen och hade DIF bara haft lite bättre effektivitet så hade man förmodligen vunnit med ett par måls marginal. Nu blev det dessvärre inte så, men de första tio i andra perioden vittnar trots allt om att det ändå finns en viss potential (Wennberg, herrejösses vilket monster till hockeyspelare!) i det här laget. Nu handlar det bara om att få ihop allt i 60 hela minuter. Då tror jag också att det kommer bli väldigt svårt att rubba oss framöver.
Glöm inte att Rögle, laget som gick upp till elitserien, låg så långt ner som på 11:e plats en bra bit in i november förra säsongen. Kan vara värt att tänka på en kväll som denna...
Än så länge är jag inte orolig överhuvudtaget. Nu när man såklart är jävligt bitter över förlusten så är det väldigt lätt - mitt i all besvikelse - att slentrianmässigt uttrycka sig som "fyfan vad usla vi är", "avgå alla" osv.
Trots detta så skjuter vi ändå mer än dubbelt så många skott som Troja i matchen och hade DIF bara haft lite bättre effektivitet så hade man förmodligen vunnit med ett par måls marginal. Nu blev det dessvärre inte så, men de första tio i andra perioden vittnar trots allt om att det ändå finns en viss potential (Wennberg, herrejösses vilket monster till hockeyspelare!) i det här laget. Nu handlar det bara om att få ihop allt i 60 hela minuter. Då tror jag också att det kommer bli väldigt svårt att rubba oss framöver.
Glöm inte att Rögle, laget som gick upp till elitserien, låg så långt ner som på 11:e plats en bra bit in i november förra säsongen. Kan vara värt att tänka på en kväll som denna...
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2012-09-15 17:54:22, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Fy tusan. Det enda positiva från den här matchen är att vi i klacken sjöng ut hemmaklacken stundtals (vilket inte var så svårt).
Dock var set grymt roligt när 4 stycken som skulle promota nåt ljungbyföretag åkte ut på isen på gräsklippare och fyrhjulingar iklädda Troja-tröjorna. Två av dem slet av sig Troja-tröjorna och visade djurgårdströja och djurgårdshalsduk när de åkte förbi Dif-klacken! Så underbart att se!
Dock var set grymt roligt när 4 stycken som skulle promota nåt ljungbyföretag åkte ut på isen på gräsklippare och fyrhjulingar iklädda Troja-tröjorna. Två av dem slet av sig Troja-tröjorna och visade djurgårdströja och djurgårdshalsduk när de åkte förbi Dif-klacken! Så underbart att se!

- DIF_Soldier
Otroligt att Ludde Blomstrand är petad. Han borde få chansen istället för Ljungh med tanke på hur osynlig Markus var idag. Konsekvenser direkt, Challe!
Säg den glädje som varar
Kan med facit i hand hålla med, men Challe o Co. tar ju beslut ang. laguppställningen efter hur det har sett ut på sista träningen.DIF_Soldier skrev:Otroligt att Ludde Blomstrand är petad. Han borde få chansen istället för Ljungh med tanke på hur osynlig Markus var idag. Konsekvenser direkt, Challe!
- northbluestriped
- Säsongskort: Ja
kan väll även en kväll som denna tilläggas att rutinerade leksand åkte på däng med 4-2 bort mot halvfinnarna i Haparanda
FFF-HTB
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
Håller med dig.Datsyuk_13 skrev:Är inte alls förvånad över resultatet ikväll. Att möta Troja borta kan mycket väl vara den tuffaste bortamatchen i hela HockeyAllsvenskan. Fler tilltänkta topplag än DIF kommer att få oerhörda problem i Sunnerbrohov i vinter, sanna mina ord.
Stör mig lite på att vi ofta tar tidiga avslut. Flera gånger kan vi hålla i pucken någon sekund och öppna upp fina lägen istället för att knäppa en ärtbössa från kanten. Nu får vi ingen riktig snurr i anfallszon.
Jag tycker inte heller att vi är så dåliga i egen zon som många vill få det till. Tycker backarna agerar skapligt där. Däremot när vi får omställningar emot oss så tar flera backar ofta dumdristiga beslut. Man pitchar när man borde falla och vice versa.
Släppa två baljor är inte hela världen, men man borde kunna göra fler.
I PP måste vi hitta en bättre väg in i zon. Testa att dumpa pucken och överbelasta ibland.
+ till Wennberg, Lidström och Otto
- Linkan, Lennhammer och Holm
Hoppas vi kliver ut med attityd och pondus mot SSK.
Född till sportchef.
En annan grej som jag blev riktigt förbannad över var när Jimmie blev lämnad helt ensam i ett gruff med typ halva Troja/Ljungby efter slutsignalen. Den ende som blev förvannad och åkte dit var Micke Holmqvist. Pinsamt, de måste stå upp bättre för varandra.
Usch och fy. Det är illa nog att vi förlorade, men sånt händer. Men att äcklet Bengtsberg får vinsten gör mig något så fruktansvärt förbannad. Maken till äcklig människa har jag aldrig varit med om.
En liten reflektion angående PP spelet, varför tar man burskydd så pass länge som man gör? Uppspelen i PP tar alldeles för lång tid!
1a målet känns så ruskigt onödigt, Fimpen jobbar stenhårt och gör allt rätt utom den sista saken. Sen ska väl Chet ta den pucken också?
Mer in på mål och grishockey i anfallszon. Behöver inte vara så jäkla snyggt varje gång!
1a målet känns så ruskigt onödigt, Fimpen jobbar stenhårt och gör allt rätt utom den sista saken. Sen ska väl Chet ta den pucken också?
Mer in på mål och grishockey i anfallszon. Behöver inte vara så jäkla snyggt varje gång!
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Hade Troja verkligen bara 13 skott på hela matchen?
Expert.
Gud va dåligt , vi vinner skotten med 33-13 men gör bara 1 jävla mål så otroligt dåligt så man skäms , men tyvärr är jag inte förvånad för vem ska göra målen ? ser bara 2 mål skyttar i Johner o Linkan, sen ser det blekt ut. och hur vore det om vi kunde jobba klart varje period????????
Vill se ett mycke bättre DIF mot SSK på tisdag annars kommer andra raka förlusten.
Vill se ett mycke bättre DIF mot SSK på tisdag annars kommer andra raka förlusten.
Nej det där stämde inte, vi fick trojas skott från första perioden. Troja sköt 22 skott och vi 23.SirDIFalot skrev:Hade Troja verkligen bara 13 skott på hela matchen?
- Lucky Luke
I så fall blir det 17-29 i DIFs favör. Om det var var 9-5 till Troja i första perioden vill säga.Rix skrev:Nej det där stämde inte, vi fick trojas skott från första perioden. Troja sköt 22 skott och vi 23.SirDIFalot skrev:Hade Troja verkligen bara 13 skott på hela matchen?
Jag tar hellre såna här bottennapp i början av säsongen. Jag tror att grabbarna kan mer än så här och att laget kommer att växa under säsongens gång. Då gäller ju självklart att man jobbar bort såna misstag vi gör idag och att pucken studsar vår väg, för vi hade lägen att göra en del mål idag.
Wennberg har börjat otroligt bra och får han göra något mål nu i början kan han bli riktigt viktig för oss iår.
Någon som vet något om blomstrand? Tycker att han gjorde en bra försäsong och förtjänar att spela.
Wennberg har börjat otroligt bra och får han göra något mål nu i början kan han bli riktigt viktig för oss iår.
Någon som vet något om blomstrand? Tycker att han gjorde en bra försäsong och förtjänar att spela.