pulverapa skrev:Som kaminor säger, Carlsson bör vi låta leta ny klubb. Tillför noll.
Jag har sagt det i veckor, men nu när SSK inte lyckas knyta till sig Nyllet samt att Pisani lämnar är det ett gyllene läge att agera. Helt hundra på att SSK skulle vilja ha Carlsson. Går garanterat att lösa lönemässigt på något vis...bättre att DIF bara pröjsar halva lönen än hela; på isen tillför han inte ETT JÄVLA SMACK i varje fall.
Något måste göras åt backsidan..
DT kan inte spela så mycket han gör, match efter match. Kommer aldrig hålla.
Sen måste Kyle höjja sin jävla nivå 10 snäpp.
Printz måste börja använda sin tyng mer och smälla på.
Honken är väl lagomt bra varje match och borde kunna ta ett lite störra ansvar. Både i PP och 5-5 spel. Grabben har ju ett ruggigt skott och borde kunna skjuta mer direktskott i PP.
Bombom kanske malmoe är intresserade av?
Undra vad denna Bartley gör? Lirar han nhl eller harvar han i ahl?
Personligen tyckte jag Kyle var bra idag fram till hans totala hjärnsläpp vid 3-1. Boumedienne var....mindre lyckad. Printz såg ovanligt kladdig ut. Claesson lika usel som vanligt. Gustafsson sjabblade gång på gång. DT såg trött ut. Honken gjorde en hel del fina långa mackor men urusel i försvarsspelet emellanåt.
Anfallsmässigt så var Almtorp + M.Tjärnqvist helt OK, Sillen/Zibbe/Norman riktigt bra stundtals. 1:a linan usel, Kempe bedrövlig, Tim mindre lyckad, Fimpen är alltid Fimpen. Carlsson var som vanligt Mollgan.
Jockmaniac skrev:Kan också meddela att jag sneglade lite på Timråmatchen. Kan säga att Timrå har betydligt mer fantasifullt spel än vad vi har, plus ett bra PP. Lägg därtill en Linkan och lite jävlaranamma och vips, så är det bara lhc som är sämre än oss. Har sagt det förut och säger det igen, DIF A-lag är en ruggigt stark kandidat till Kvalserien för första gången på lääääänge. Så länge ledningen "sitter i båten" trots att det inte är en jävel som ror, så kommer vi dö. Maten tar slut snart och det går jävligt fort då Tjärna-bröderna redan slevat i sig de mesta av nödprovianten, då de skyller på kraftig benstomme!
Det där sista är så oerhört roligt.
Håller med i allt. De få gånger jag sett Timrå, Aik och Växjö så visar det sig att de har betydligt bättre fantasi i anfallsspel och PP än vi har. Det känns som att det är defensiven som fäller dessa lag. Hjärta och offensivt kunnande har de iaf.
Linkan, för övrigt. Honom vill vi inte ha. Han passar inte in i lagbygget. Hellre att vi öser på med mer stålar till Carlsson och Tjärnqvist, som presterar precis det som DIF vill ha - ingenting.
Det var horribla bjudningar i dag och det här lagets extrema ojämnhet har säkerligen bidragit till att öka försäljningen av blodtrycksmediciner i Stockholmsområdet med flera hundra procent de två senaste säsongerna. Men lösningen är nära. Det här forumet kryllar av experter och det är väl bara tillfälligheter att inte någon av oss står i båset i stället för Hardy & Co. Nu har ju herr Nilsson aviserat att han tar ett uppehåll efter den här säsongen, så frågan är: Vem härinne griper det gyllene tillfället och erbjuder DIF sina coachkunskaper till nästa säsong?
Detta är lite grand av vårt problem, vi har för få spelare med spetskompetens som kan avögra söminga tillställningar som dessa. Det kan fungera ändå om man har ett lag som vekrligen arbetar 100% i varje byte, men tyvärr har vi för bekväma spelare och tränare för att få upp rätt glöd i varje match och då krävs dessa spetsegenskaper som vi skippade att värva till förmån för "grovjobbare" som Carlsson, MT och för all del även Almtorp. Problemet är bara att dessa grovjobbare tillsammans med våra övriga spelare har tillåtits bli glidare av en enligt mig trött Hardy som inte har den energin eller engagemanget som kräövs längre.
Jag skulle vilja byta ut 7-8 spelare men detta är självfallet inte möjligt så därför säger jag det igen, tränarna måste bort och helst alla tre. In med en snubbe som kan vara som en blåslampa i röven på samtliga spelare och som dessutom har stake nog att peta namn som inte gör någon nytta. Detta skall alltså vara en kortsiktigt lösning säsongen ut och helst vara ett namn helt utan kopplingar tyill DIF så han bara kan gå in och köra sitt eget race.
En vilt skrikandes och gapandes Pelle Bäckman kanske kan få fart på dessa slöfockar. Tror inte på en kortsiktig lösning med vare sig Challe eller Wikegård då de har för mycket kopplingar till de spelare vi redan har och det krävs något helt nytt för att nå kortsiktig effekt.
Om nuvarande tränare skall lösa dessa bekymmer krävs det nog en spetscenter som kan leda ett fungerande PP samt två pålitilga backar...
... Trots detta skitspel som vi bjudit upp till har våra publiksiffror enligt uppgift ökat med ca 600 / match denna säsong. Detta till trots väljer de ansvariga at inte förstärka eller göra något för att förändra situationen.
Det är så bedrövligt att jag nästan saknar ord, görs inget blir det kvalserien för vår del och den kommer bli ett helvete om våra sk stjärnor tror att det kommer gå att glida sig igenom den serien också.
Ny tränare nu samt ge han möjlighet att plocka in en back och helst även en center så kanske vi kan undvika kvalserien i alla fall.
Vilket antiklimax det blev. Har precis kommit hem efter att ha lämnat matchen med dryga 2 minuter kvar av tredje perren. Jag var tvungen att åka och storhandla.
Janus-DIF visade sitt slappa och likgiltiga ansikte för oss idag. Det ärrade, och frenetiskt kämpande anlete som stod att beskådas mot SAIK var bortvänt. Fullständigt. Idag, då vårt DIF Hockey hade chansen att visa att laget är villigt, redo och kapabelt att kriga sig upp på säker slutspelsmark, vek hela spektaklet ner sig sånär som på ett fåtal individer. Frågorna jag som supporter ställer mig, gång på gång är hur fan är det möjligt att våra duktiga spelare i laget kan vara så in i helvete dåliga. Hur kan man "komma fel" in i en match på elitnivå? Hur kan tränarna stå som fågelholkar och undvika att agera? Hur kan vårt lag låta bli att ge oss fans valuta för vår nerlagda tid och våra utlagda pengar? Jag känner mig hånad.
Om rätt ska vara rätt så ska Kyle och Bombom ställas vid sidan av laget. De ska inte byta om till nästa match. I deras ställe ska Lennhammer och Holm in. Carlsson ska inte heller byta om. Claesson stannar hemma på grund av att han kissar mig som supporter när han sitter och flinar i båset när laget spelar som en påse skräp.DT ska vilas. Han är på god väg att sönderanvändas. Precis som Kronwall förra säsongen. Deras ansiktsuttryck påminner om varandra. Slut. Som. Människa.
Till slut. Nu måste klubben agera. Det är orimligt att förvänta sig att produkten DIF Hockey ska kunna säljas när den passerat bäst före-datum - när produktbeskrivningen inte överensstämmer med vad som faktiskt levereras. Att bara rulla på är bara ytterligare ett hånskratt åt mina hundralappar och tusenlappar jag lägger på Djurgårdens IF Hockey i form av bensinpengar, matchbiljetter, TV-matchbiljetter, halsdukar etc.
STÅ NU UPP FÖR SKÖLDEN ANNARS BLIR DET KVALSERIE!!!