Djurgårdens IF - Brynäs IF 27/9 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF 27/9 2011

Inlägg av Kentta »

Djurgårn skrev:Har vi nått botten nu eller kan det fortfarande bli värre? Vet inte vad jag ska tro.
Undra hur det skulle låtit om vi hade öppnat säsongen som Färjestad..

:roll:
henka83

Inlägg av henka83 »

Mäklaren skrev:Jag har nämnt det ett antal gånger tidigare, men det kan fan inte nämnas för många gånger. Vi är, likt fjolåret, det enda hemmalag i hela jävla hockeyvärlden som inte lyckas skapa en enda målchans under 60 minuters spel på hemmaplan. Normala hockeylag kör gasen i botten hemma och, speciellt när man ligger under, så sätter de ofta en våldsam press i slutminuterna. Till och med lag som Timrå, Modo och Växjö är ofantligt mycket bättre än oss på att skapa tryck på hemmaplan och vaska fram chansen.

Idag ställer vi, som grädde på moset, upp med en back som stod för en av de sämsta försvarsinsatser jag någonsin skådat i DIF. Erik Gustafsson... jag menar, det är ju synd om människan. Spelar han ens ishockey? Tar för sig som om han vore Ragnarsson, men spelar som en blek kopia av en bakfull Erik Ryman.

Vidare är siraps-Nilson sämst bland forwards, vilket han alltid är. Självförtroendet verkar det dock inte vara något fel på då han har mage att glida omkring på isen och skaka på huvudet åt medspelare när han själv är en fet och seg slöfock. Att Mackan är kapten är ju helt sinnessjukt. Han har inga egenskaper som en kapten ska ha, i alla fall om man ska bedöma efter hur han agerar på isen, i båset och i intervjuer.

Mathias Tjärnvqvist orkar jag inte ens nämna, då han är lika dålig varje match. Han bör överhuvudtaget inte spela i fem mot fem. Fullständigt talanglös om man bortser från när han står i slottet.

Mattias Carlsson. Vem är det? Som någon skrev tidigare: man förstår att han spelat i en fjärdekedja i hela sin karriär.

Den enskilt största skandalen av alla är dock, som också någon nämnde, att spelare som Kempe och Tim blir så fruktansvärt felbehandlade. Det är banne mig mobbning som Hardy utför mot dessa spelare, som är bäst i laget match efter match genom att alltid skapa långa anfall. Istället för att spela dessa kvicka energiska lirare så skickar man in Mr. Sirap x2 i byte efter byte.

Vi har blivit fullständigt förnedrade i båda våra hemmamatcher på Hovet. I Globen blev vi också våldtagna, sedan hade vi lite flyt och lyckades vända. Stabila Djurgårn.

Plussen idag går till:

Cehlin - härlig fart, härlig teknik. Fortfarande lite ofarlig kring målet, men han är riktigt bra i år ''Sillen''.

Kempe - bra i BP och en jävla fart. Rolig att titta på nu när han verkar lärt sig att man ska passa pucken i hockey!

Tim - mest kreativ i laget och skapar långa anfall näst intill varje gång han är på isen.

Fimpen - bra arbetsinsats.

Otto - gör sin bästa match för säsongen enligt mig.

Wesslau får godkänt. Inte mer.
Jag får gåshud, är du min bror? Vi tänker precis lika, men blir dessvärre total sågade varenda gång. Dock ser jag att du har blick för spelet... Kul, fan vad kul att du tänker hockey lika..

Håller med dig om allt, även om jag tycker Eklund är fett jävla dålig han också, men visst han var godkänd för sin kapacitet idag.
Användarvisningsbild
JIIR

Inlägg av JIIR »

Vad i hela fridens namn händer? Hur kan det bli så fel, det borde vara omöjligt att kunna vara såhär dåliga. Någon som har ett svar? Snälla, orkar inte med det här mer...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kentta skrev:
Djurgårn skrev:Har vi nått botten nu eller kan det fortfarande bli värre? Vet inte vad jag ska tro.
Undra hur det skulle låtit om vi hade öppnat säsongen som Färjestad..

:roll:
Likadant som nu tror jag, det är spelet de flesta är kritiska mot, eller ska vi säga icke-spelet.
Det 9 poängen är en skänk från ovan, jag är evigt tacksam
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
djmoden

Inlägg av djmoden »

Har kollat på alla matcher som dom spelat nu. o man blir bara så arg. fattar inte vad dom håller på med. tycker sj att de började rätt så bra idag. men sen gick de åt helvete. 3 skott i andra o 5 eller nåt i 3 perioden. vet inte ens om de e värt o se matchen på torsdag

ska bli kul o se om dom lyckas vinna på lördag

Hoppas verkligen att dom kommer igång med spelet, man får väl ge dom några matcher till.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Dock är sanningen att Wesslau mer eller mindre storspelade fram till Brynäs spräckte nollan. Utan det hade vi torskat med 2-8 idag.

:evil:
Användarvisningsbild
JohanPez
Säsongskort: Ja

Inlägg av JohanPez »

Inte för att det gör till eller från gällande matchen men för min nyfikenhets skull. Var det bara jag som tyckte att frilägesmålet såg billigt ut?
Jag såg att han slängde sig och lyckades slå bort pucken men hakning, var det verkligen det?
Man kan bara hoppas att detta är ett wake up call för samtliga ledare och att man vänder på detta.
Vi var guldtippade och föll inledningsvis pladask, nu även fast jag har svårt att se det vill jag att vi ska resa oss från lerpölen med en sjuk jävla uppercut och trycka till vartenda rått- och bondelag som finns därute.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Börjar mer och mer tro att problemet är att tränarna inte får ut allt av spelarna kombinerat med att Hardy tillsammans med JJ byggt jävligt dåligt.

In med en galen Kanadensare så kanske vi kan få lite fart på vissa fötter i alla fall.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Tidigare matcher har man spelat dåligt i första perioden. Innan dagens match har både spelare och tränare att sagt att de ska ändra på det och spela bra i första. Resultatet: idag spelar man bra i första och värdelöst i andra och tredje.

I princip alla får minus idag, men extra minus till:
Almtorp, bombom, Klubertanz

plus till:
Wesslau, sillen
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev: Idag ställer vi, som grädde på moset, upp med en back som stod för en av de sämsta försvarsinsatser jag någonsin skådat i DIF. Erik Gustafsson... jag menar, det är ju synd om människan. Spelar han ens ishockey? Tar för sig som om han vore Ragnarsson, men spelar som en blek kopia av en bakfull Erik Ryman.
Nä, skrev det på förra sidan men sjukt tråkigt att se honom. Kändes som han var borta i praktiken i varje byte.

Men naturligtvis är det ju inte hans fel att vi allmänt spelar som ett par kölhalade kanadensiska aktersnurror.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Riktigt katastrof-insats. Händer ju verkligen ingenting.

Gustafsson fick som jag trodde problem med tempot. Han måste jobba med sin skridskoåkning..
Född till sportchef.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Ja vad ska man säga.
Skrev frågan då vi mötte Luleå. Kan det vara så att våra tränarstab inte lyckas tända laget då det går dåligt eller då vi startar matcher uselt. Men tycker samtidigt att det är vuxna människor och som har spelat hockey hela livet. Vissa av dem ska inte behöva ha en tränare som pushar dem utan de ska veta va fasiken som ska göras...

Många Djurgårds fans kommer iallafall har hjärtat i halsgropen och skrika sig hesa i ren förbannelse om laget ska spela så här. Hjärtinfarkterna kommer hagla i år...

Är det inte att vi inte är vakna i början av matcherna som inledningen så är det fanimej åt andra hållet, att vi inte kan hålla ledningen. Eller ens skapa tryck då vi ligger under.

Match 1 Vinst
Match 2 Förlust
Match 3 Vinst
Match 4 Förlust
Match 5 Vinst
Match 6 Förlust

Enl statistiken vinner vi mot Fbk för att sen förlora mot Växjö hemma :(
Men det har ju visat sig under åren att mot oss släpper allting för de lagen som är inne i en dålig trend.
There is no I in TEAM!!!!
Mash

Inlägg av Mash »

Första fem minuter var bra, resten var division 1 hockey. Att det funkar att lira så illa som ikväll borde fan inte gå, inte med killarna som bildar Djurgårdens IF denna säsong. Att man inte lyckas skapa en enda vettig målchans under 55 minuter är skandal, att man låter Brynäs skjuta 28 skott på mål är skandal, att vi endast skjuter 17 skott på mål är skandal.

Hela jävla laget behöver ta sig en funderare, ''Förtjänar jag att bära sveriges finaste tröja?'', jag kan nog tro att alla svarar ja på den frågan, men inte fan vill jag se speciellt många i det nuvarande laget representera Djurgårdens IF. Slöhet, svaghet och idiotism visades idag på Hovet, jag är besviken, besviken på det skitspel som visas upp och den arroganta attityden på isen. Vad fan har hänt grabbar... fortsätter det på detta viset blir det Allsvenskan nästa år, garanterat, just nu är ni värda det för att inse hur kasst ni spelar. Tre skott under 20 minuter, TRE SKOTT!? Hur är det ens möjligt att skjuta så lite...

Dags att börja dra er i kragen och strida för skölden ni bär på bröstet. Det är katastrofalt dåligt, slöheten är den jag framförallt är förbannad på. Hur svårt ska det vara att hoppa in och köra intensivt 3 minuter, knappt det. Fan, kom igen nu för fan, detta är inte nivån som vi ska lira på. Vi kan bättre, och det ska bli bättre. Om inte, ja då är det bara packa trunken och dra ärligt talat...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det som jag är mest bedrövad är hur man kan bli så fullständigt överkörda på hemmaplan...en storspelande Wesslau håller verkligen ner siffrorna. Det är så sjukt blekt att jag får sura uppstötningar.

Tråkigt att se.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bigge skrev:Ja vad ska man säga.
Skrev frågan då vi mötte Luleå. Kan det vara så att våra tränarstab inte lyckas tända laget då det går dåligt eller då vi startar matcher uselt. Men tycker samtidigt att det är vuxna människor och som har spelat hockey hela livet. Vissa av dem ska inte behöva ha en tränare som pushar dem utan de ska veta va fasiken som ska göras...

Många Djurgårds fans kommer iallafall har hjärtat i halsgropen och skrika sig hesa i ren förbannelse om laget ska spela så här. Hjärtinfarkterna kommer hagla i år...

Är det inte att vi inte är vakna i början av matcherna som inledningen så är det fanimej åt andra hållet, att vi inte kan hålla ledningen. Eller ens skapa tryck då vi ligger under.

Match 1 Vinst
Match 2 Förlust
Match 3 Vinst
Match 4 Förlust
Match 5 Vinst
Match 6 Förlust

Enl statistiken vinner vi mot Fbk för att sen förlora mot Växjö hemma :(
Men det har ju visat sig under åren att mot oss släpper allting för de lagen som är inne i en dålig trend.
Jepp, det är skrivet i sten.Så har det alltid varit.
Synd att vi inte kan möta oss själva, faan va stryk dom skulle få då....eller jag menar vi......eller...näääääääh
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar