Mäklaren skrev:Jag har nämnt det ett antal gånger tidigare, men det kan fan inte nämnas för många gånger. Vi är, likt fjolåret, det enda hemmalag i hela jävla hockeyvärlden som inte lyckas skapa en enda målchans under 60 minuters spel på hemmaplan. Normala hockeylag kör gasen i botten hemma och, speciellt när man ligger under, så sätter de ofta en våldsam press i slutminuterna. Till och med lag som Timrå, Modo och Växjö är ofantligt mycket bättre än oss på att skapa tryck på hemmaplan och vaska fram chansen.
Idag ställer vi, som grädde på moset, upp med en back som stod för en av de sämsta försvarsinsatser jag någonsin skådat i DIF. Erik Gustafsson... jag menar, det är ju synd om människan. Spelar han ens ishockey? Tar för sig som om han vore Ragnarsson, men spelar som en blek kopia av en bakfull Erik Ryman.
Vidare är siraps-Nilson sämst bland forwards, vilket han alltid är. Självförtroendet verkar det dock inte vara något fel på då han har mage att glida omkring på isen och skaka på huvudet åt medspelare när han själv är en fet och seg slöfock. Att Mackan är kapten är ju helt sinnessjukt. Han har inga egenskaper som en kapten ska ha, i alla fall om man ska bedöma efter hur han agerar på isen, i båset och i intervjuer.
Mathias Tjärnvqvist orkar jag inte ens nämna, då han är lika dålig varje match. Han bör överhuvudtaget inte spela i fem mot fem. Fullständigt talanglös om man bortser från när han står i slottet.
Mattias Carlsson. Vem är det? Som någon skrev tidigare: man förstår att han spelat i en fjärdekedja i hela sin karriär.
Den enskilt största skandalen av alla är dock, som också någon nämnde, att spelare som Kempe och Tim blir så fruktansvärt felbehandlade. Det är banne mig mobbning som Hardy utför mot dessa spelare, som är bäst i laget match efter match genom att alltid skapa långa anfall. Istället för att spela dessa kvicka energiska lirare så skickar man in Mr. Sirap x2 i byte efter byte.
Vi har blivit fullständigt förnedrade i båda våra hemmamatcher på Hovet. I Globen blev vi också våldtagna, sedan hade vi lite flyt och lyckades vända. Stabila Djurgårn.
Plussen idag går till:
Cehlin - härlig fart, härlig teknik. Fortfarande lite ofarlig kring målet, men han är riktigt bra i år ''Sillen''.
Kempe - bra i BP och en jävla fart. Rolig att titta på nu när han verkar lärt sig att man ska passa pucken i hockey!
Tim - mest kreativ i laget och skapar långa anfall näst intill varje gång han är på isen.
Fimpen - bra arbetsinsats.
Otto - gör sin bästa match för säsongen enligt mig.
Wesslau får godkänt. Inte mer.
Jag får gåshud, är du min bror? Vi tänker precis lika, men blir dessvärre total sågade varenda gång. Dock ser jag att du har blick för spelet... Kul, fan vad kul att du tänker hockey lika..
Håller med dig om allt, även om jag tycker Eklund är fett jävla dålig han också, men visst han var godkänd för sin kapacitet idag.