Luleå HF - Djurgårdens IF, 22/9 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 22/9 2011

Inlägg av Edin »

Jim Morrison skrev:
Edin skrev:
Jim Morrison skrev:Seriöst, vi ser exakt likadana ut som vi gjorde förra säsongen. Så jävla tamt och viljelöst så jag fan spyr. Daniel Tjärnqvist måste ångra sig.
Du tror att han hade föredragit att lira i Lokomotiv Yaroslavl eller?
Nej? Han var borta från KHL oavsett. Jag snackar om att han skulle valt något annat Elitserielag när vi "inte ville ha honom" första gången.

Osmaklig kommentar från dig.
Ja, det har du rätt i. Jag ber om ursäkt, omoget av mig.

Blir bara så jävla förbannad, VARFÖR ser det så fruktansvärt lejlöst ut? För några år sedan kunde man ändå förstå det när vi kom till matcherna med brutet självförtroende och när laget egentligen inte hade någon talang, men nu finns det inga ursäkter.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:Snart 4 matcher och redan har mitt kära DIF visat upp sitt All-Time-Low flera gånger om.
-Chanslösa hemma mot ett modo helt utan självförtroende.
-Totalt utspelade i per.1 i derbyt mot ett mediokert aik.
-Chanslösa igen mot ett trögt luleå utan fart.

Kan bli riktigt intressant om vi med detta ickespel ställs mot ett bra lag i form, finns ingen botten då tror jag.
Saken är den att vi var sönderlästa och utan spel förra året också. Det enda man ge Hardy och Co cred för är deras envishet. De har gett sig fan på att deras spelidé är den rätta. Tyvärr kommer denna tjurskallighet inte leda till något positivt.

Silversäsongen gav DIF-hockey en jävla hybris som inte på långa vägar är över. Alla glömde helt plötsligt bort att de inte är några storstjärnor och vips var ödmjukheten och kämpaglöden försvunnen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Usch, usch usch.

Men att tappa spelare som Ekman, Hannula, Widing, Mika Z, Krüger och ersätta med 2 kvalseriespelare då kan det se ut såhär.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

SirDIFalot skrev:12 sidor sedan matchen började fyllda av dravel och utbrott med okvädningsord med varenda spelare i hela laget. Mitt i en vanlig grundseriematch. Då har inte ens Mäklaren varit här(!). Njae jag vet inte.... Det pågår inte direkt något som helst matchsnack eller diskussioner kring matchen. Vilket trådarna är till för. Kan folk inte hålla sig från att använda forumets matchtrådar som ett sätt att fått ut sin frustration på saker och ting är det kanske bäst att vi håller matchtrådarna låsta under matchens gång för att sedan öppna efter? För just nu bidrar dom inte till någonting alls. Noll diskussion för fem öre.
Är väl kanske inte jättemycket bättre själv när man skriver inlägg när man är "smått" irriterad, men jag håller ändå med dig. Väääldigt många helt poänglösa oneliners.
Användarvisningsbild
PatteW

Inlägg av PatteW »

Min fråga är hur kan Hardy få alla våra spelare att underprestera nått så grönjävligt. Powerplay-spelet går ju t.ex. i ultrarapid....but why? Vi har spelare som borde kunna prestera mycket mycket bättre...

Och Ölvestad, jag e så sjukt trött på hans onödiga utvisningar!! Man tycker grabbarna borde gängspöa honom i omklädningsrummet efter matcherna med tanke på hur mycket han sabbar, men han verkar vara helig på något sätt. Bänka killen om det fortsätter! Det är ju t.ex skrivet i stjärnorna att han tar en idiot-utvisning i ALLA matcher när vi leder med uddamålet.
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Cehlin-Almtorp-Eriksson
Tjärnqvist-Ottoson-Kempe
Nilson-Fimpen-Ölvestad

Honken-Tjärnqvist(Honken gör alla misstag, tjärna reparerar)
Holm-Klubertanz
Printz-Claesson

Eller nåt. Går inte köra kylskåpskedjan med Tjärna-Otto-Nilson.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det får gå som det vill men att behålla t ex #78 på isen när vi har andra som sitter bänkade är mig en gåta.

Jag vet att detta är en vanlig grundseriematch men vad fan betyder det? Att det är OK att torska grundseriematcher för att de är "vanliga"? Ni som sitter och känner så ska få se vart vi hamnar i tabellen om detta håller i sig.

Det är 51 omgångar kvar. Mycket is ska nötas, men det får inte se så här viljelöst ut. Det smärtar mig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:
Edin skrev:
Jim Morrison skrev:Seriöst, vi ser exakt likadana ut som vi gjorde förra säsongen. Så jävla tamt och viljelöst så jag fan spyr. Daniel Tjärnqvist måste ångra sig.
Gränsfall...
HAHAHAHA!

Tjärnqvist-Holmqvist
Printz-Klubertanz
Holm-Claesson
Boumedienne --> läktaren.

Han var ansvarig för minst två mål mot Modo och han får ta på sig två idag.
Han var okej mot aik efter första 10. Han har inte gjort någonting bra, bara mediokert.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-09-22 19:34:45, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Edin skrev:
Jim Morrison skrev:
Edin skrev:
Nej? Han var borta från KHL oavsett. Jag snackar om att han skulle valt något annat Elitserielag när vi "inte ville ha honom" första gången.

Osmaklig kommentar från dig.
Ja, det har du rätt i. Jag ber om ursäkt, omoget av mig.

Blir bara så jävla förbannad, VARFÖR ser det så fruktansvärt lejlöst ut? För några år sedan kunde man ändå förstå det när vi kom till matcherna med brutet självförtroende och när laget egentligen inte hade någon talang, men nu finns det inga ursäkter.
Jo, förstår dig. Man blir så jävla förbannad. Man kunde ju TRO att förra säsongen skulle vara något slags uppvaknande men icke. Det ser om möjligt ÄNNU tamare ut.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev:12 sidor sedan matchen började fyllda av dravel och utbrott med okvädningsord med varenda spelare i hela laget. Mitt i en vanlig grundseriematch. Då har inte ens Mäklaren varit här(!). Njae jag vet inte.... Det pågår inte direkt något som helst matchsnack eller diskussioner kring matchen. Vilket trådarna är till för. Kan folk inte hålla sig från att använda forumets matchtrådar som ett sätt att fått ut sin frustration på saker och ting är det kanske bäst att vi håller matchtrådarna låsta under matchens gång för att sedan öppna efter? För just nu bidrar dom inte till någonting alls. Noll diskussion för fem öre.
Avdelningen dagens I-landsproblem.
DIF suger Dvärgpudel-Ollon IGEN....och du är bekymrad över folks ordval.
ja ja...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
jensa85

Inlägg av jensa85 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Snart 4 matcher och redan har mitt kära DIF visat upp sitt All-Time-Low flera gånger om.
-Chanslösa hemma mot ett modo helt utan självförtroende.
-Totalt utspelade i per.1 i derbyt mot ett mediokert aik.
-Chanslösa igen mot ett trögt luleå utan fart.

Kan bli riktigt intressant om vi med detta ickespel ställs mot ett bra lag i form, finns ingen botten då tror jag.
Saken är den att vi var sönderlästa och utan spel förra året också. Det enda man ge Hardy och Co cred för är deras envishet. De har gett sig fan på att deras spelidé är den rätta. Tyvärr kommer denna tjurskallighet inte leda till något positivt.

Silversäsongen gav DIF-hockey en jävla hybris som inte på långa vägar är över. Alla glömde helt plötsligt bort att de inte är några storstjärnor och vips var ödmjukheten och kämpaglöden försvunnen.
Just det där ligger nog väldigt nära sanningen. Jämför man kämpainsaterna i matcher från 09/10 kontra 10/11 och inledning av årets säsong tror man nog knappt att det är samma lag eller spelare. Men faktum är att många av spelarna från årets trupp återfanns även 09/10. Som du säger tror jag att det omedvetet sitter i huvudet att "vi var ju nyss i final, detta löser vi" och då blir följden att man kanske inte tar i de där sista procenten i alla lägen.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Min teori om varför spelet är så fruktansvärt värdelöst såhär i inledningen är följande:

Spelarna vet om att de är bättre än såhär, men eftersom det är så pass tidigt på säsongen så är inte alla redo för att göra grovjobbet än. Gissar på att man skiter i om man torskar en del matcher såhär i inledningen för att man är så säker på att man i slutändan kommer ligga högt upp i tabellen ändå! MEN om detta är spelarnas tanke så blir jag livrädd! Luleå gick som tåget i början av förra säsongen men åkte längre och längre ner ju längre säsongen gick!

Tröttsamt att se våra spelare åka runt i världens finaste klubb och se ut att tänka "vi får ta det som kommer..." Dags att vakna upp nu boys! Detta är INTE ok!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Kan bara hoppas att laget är totalt nertränat och att vi om tre månader börjar visa fart och lätta ben. Herregud. Det får inte se så här PRAKTUSELT ut.
Vårt passningsspel suger get och blir det inte bättring så lär vi få uppleva Malmö arena i vår.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lee Harvey Oswald skrev:
Avdelningen dagens I-landsproblem.
DIF suger Dvärgpudel-Ollon IGEN....och du är bekymrad över folks ordval.
ja ja...
Njae men forumets utveckling? Kom igen. Vi går säkerligen mot minst 20 vinster och 20 förluster i vinter, det vet alla om. Det kommer hända. Det vore dock trevligt om det fortfarande gick att diskutera hockey på detta forum under en av förlustmatcherna utan att det dränks i 25-30 sidor av skit?

Vet att många andra forum gjort liknande lösningar då man stänger helt under matcherna för att öppna efter när folk är villiga att diskutera matchen.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag kanske har fel "filter" på men stämmer det på någon position?! Cehlin verkar kämpa, Daniel Tjärnqvist gör det han ska göra. Vad gör resten?!

Jag blir modfälld av att vara tillbaks till hösten 2010.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar