Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av Daniel942 »

Magnutz skrev:
Daniel942 skrev:
Fungerar inte, man måste vara vän med han/hon som la ut klippet.
Ah, fixar det....

Edit: nu då?
Filmklippet har antingen tagits bort från Facebook eller är inte synligt på grund av sekretessinställningarna.
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Bild
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Från Maries blogg:
På den frågan och varför domarna tog sån tid är följande. 1) Det var enligt uppgift full kalabalik i domarrumet under pausen med domarfunktionärer av olika slag som konfererade om vad som hade hänt och vad som skulle göras. Därav förseningen. 2) Företrädare för Brynäs krävde att Nilson skulle visas av isen och inte få fullfölja matchen och då blev det till slut så. Hade Brynäs låtit saken bero hade Nilson enligt uppgift fått spela klart.

Smutsiga Brynäs!
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Senast redigerad av Magnutz den 2010-10-20 00:13:09, redigerad totalt 1 gånger.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Nix. Filmklippet har antingen tagits bort från Facebook eller är inte synligt på grund av sekretessinställningarna.
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

En riktigt lagseger detta! Starkt att vända på steken efter att Brynäs med hjälp av gudarna gjort tre riktiga turmål i första perioden.

Man of the match är utan tvekan Mathias Tjärnqvist. Det är nästan för bra för att vara sant att vi har en sådan spelare i vårt lag. Mathias är utan konkurrens etta i elitserien på arbetet framför mål, och trots att han jobbar i det tysta så går det ju bara inte att sluta hylla honom.
Som han offrar sig när Honken kvitterar, och man kan bara lyfta på hatten för en järnkamin utan dess like. Jimmie Ölvestad i all ära, men Mathias Tjärnqvist visar upp allt vad man kan kräva av en riktigt järnkamin!
En förlängning av hans kontrakt är ett måste oavsett pris, för att spelare som Mathias Tjärnqvist växer inte på träd.
Fortsätter han så här så ska det inte råda något tvivel om att Mathias ska få priset som "Årets Järnkamin".

Spelare som även förtjänar att bli hyllade är:
Tim Sandberg - Som han kommer in och vänder matchen åt oss! Jag vill i fortsättningen se Tim i vårt mål. Han spelar oerhört stabilt och sprider lugn i laget, och har betydligt mer talang än både Ridderwall och Owuya.
Daniel Widing - Ingen poäng från Widings sida idag, men som han krigar! Dagens höjdpunkt var utan tvekan sekvensen där Daniel Widing med ungefär 1:30 kvar av matchen först krigar fast pucken i offensiv zon, för att sedan direkt när han tappar pucken åka ikapp puckförande spelare snabbare än ett jetplan för att störa honom så att han inte kan slå ett bra uppspel. Att det kommer att lossna för Widing inom kort är jag inte säker på, jag är helt övertygad om det med tanke på hur mycket vilja och karaktär som han visar ute på isen. Fortsätt så här Daniel!
Boumedienne och Holmqvist - Stabila bakåt idag, samtidigt som de båda med stenhårda skott tar oss tillbaka in i matchen (åter igen så ska jag hylla Tjärnqvist, för att varken Holmqvists eller Boumediennes skott hade förmodligen inte gått i mål om det inte vore för Tjärnqvists arbete framför mål).
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

http://thegreenswede.com/dif/MOV00260.MP4

Ska funka i Internet Explorer. Funkade inte i Google Chrome av nån anledning... ;)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:http://thegreenswede.com/dif/MOV00260.MP4

Ska funka i Internet Explorer. Funkade inte i Google Chrome av nån anledning... ;)
Funkar inte i IE, Chrome eller Firefox.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:http://thegreenswede.com/dif/MOV00260.MP4

Funkar inte i IE, Chrome eller Firefox.
Ladda hem Quicktime :)
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Magnutz skrev:- Ekman i DIF. Alltså, hur loj får man lov att vara i 2 perioder.. Hoppas att han hittar fart och motivation snarast.
Jag håller verkligen inte med dig. Ekman gjorde en av sina bättre insatser, om inte den bästa för den här säsongen. Ett stort steg i rätt riktning, och jag förstår faktiskt inte din kritik.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Salas skrev:
Magnutz skrev:- Ekman i DIF. Alltså, hur loj får man lov att vara i 2 perioder.. Hoppas att han hittar fart och motivation snarast.
Jag håller verkligen inte med dig. Ekman gjorde en av sina bättre insatser, om inte den bästa för den här säsongen. Ett stort steg i rätt riktning, och jag förstår faktiskt inte din kritik.
Jag satt/stod och såg matchen. Ekman är långsam - kanske inte alltid - men ofta. jag vill se honom mer alert. Han ska inte heller "åka runt och fylla år". Han ska spela bra hockey! ;)
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Tycker att vi gör en ganska dålig match återigen.. känns ju helt sjukt (bra) att vi vinner matcher när samtliga spelare, med några undantag, fortfarande spelar under sin normala förmåga.

Tjärnqvist borde för övrigt krediteras med assist för sina prestationer framför målet. Det är ju han som gör målen egentligen.. finns inte många andra som gör det så bra som han. Thörnberg är också grym i den rollen, måste man ju tyvärr erkänna.. Petrasek hade inte gjort många PP-mål under förra säsongen utan den grisen framför målet.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Magnutz skrev:Jag satt/stod och såg matchen. Ekman är långsam - kanske inte alltid - men ofta. jag vill se honom mer alert. Han ska inte heller "åka runt och fylla år". Han ska spela bra hockey! ;)
Självklart ska vi kräva mer av Ekman, men han behöver likt många andra tid att komma igång. Han ser vassare ut för var omgång som går, och det var därför jag reagerade lite mot din kritik eftersom jag personligen anser att han gjorde sin bästa match hittills den här säsongen.
Men du har som sagt helt rätt i att Ekman kan mycket mer än så här, och han kommer nog igång så småningom.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

*Knirre skrev:Tycker att vi gör en ganska dålig match återigen.. känns ju helt sjukt (bra) att vi vinner matcher när samtliga spelare, med några undantag, fortfarande spelar under sin normala förmåga.

Tjärnqvist borde för övrigt krediteras med assist för sina prestationer framför målet. Det är ju han som gör målen egentligen.. finns inte många andra som gör det så bra som han. Thörnberg är också grym i den rollen, måste man ju tyvärr erkänna.. Petrasek hade inte gjort många PP-mål under förra säsongen utan den grisen framför målet.

Såg vi samma match?
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Jag såg en match där vi förlorade skotten med 22-32 på hemmaplan, men lyckades kämpa ned ett extremt passivt Brynäs. Ser fortfarande inget "flow" i spelet, vilket vi hade under större delen av förra säsongen. Är inte orolig, och tycker såklart att det är grymt starkt att vi vände matchen, och att det var en underhållande match att beskåda, men vi har sataniskt mycket att jobba på innan vi kan vara nöjda.

Angående spelare som spelar under sin förmåga så menar jag i första hand spelarna som ska vara ledande. Betänk att vi har Widing, Nilson, Ekman och Krüger som samtliga bör vara extremt producerande spelare, på någon form av sparlåga/formsvacka. Det är ju inte meningen att Tjärnqvist ska leda vår interna poängliga med förhållandevis futtiga 7 poäng på 12 omgångar..
Skriv svar