Jim Morrison skrev: ↑2026-05-13 14:36:03
Knickedick skrev: ↑2026-05-13 14:22:22
Jim Morrison skrev: ↑2026-05-13 13:07:51
Knickedick skrev: ↑2026-05-13 12:57:02
Jag var benägen att hålla med innan. Men det känns så pass osäkert med hur mycket man tror på Liam. Om han inte håller eller om man kommer fram till att det bästa för honom är att bli utlånad så kan vi inte stå med 7 backar.
Därav att jag vill ha in ett billigt alternativ till utöver Liam samt en spetsback som kan vara EG…….typ
Ny - Lindström
Carlsson - JP
Sissons - Holm
Blixt
Liam
Och sedan eventuellt EG in i den mixen. Blir lite för tjockt i min mening om vi värvar in två backar till. Sedan hade jag personligen nog inte förlängt med varken Sissons eller Holm från början utan fått upp kvaliteten ännu mer men nu har vi det vi har.
Säg att EG kommer in i den mixen då? Då är vi ju på lika?
Jag tänker nog att EG kommer komma och att Lucas Carlsson tar den spetsrollen annars.
Du vill ha in NY och EG, Jag vill ha in NY och EG. Enda skillnaden är att jag tänker att EG är med från början?
Jag trodde du menade att du ville ha in två backar oavsett om det var EG eller inte. EG är för bra för att tacka nej till så om han vill komma får vi bli lite för många, annars ej.
Du har rätt, jag namngav inte EG då jag inte känner att det finns några garantier för att just kan kommer.
Men jag vill ha in 2 backar till, varav en utav dem väldigt gärna får vara EG. Skulle det dock vara så att EG inte blir tillgänglig för oss så vill jag ändå ha in två backar.
Det är så jävla många tankar ibland när man försöker bygga det här laget i huvudet och ibland blir det spretigt när man försöker skriva ut dem.
En av de tankarna är frågan om Liam Pettersson. Var står han?
Är det bättre för honom att spela toppminuter i J20 än att sitta kvist med A-laget mot Björklöven borta, t.ex. Vad är bästa möjliga utveckling för att han ska vara så bra som möjligt för oss år 2 på hans kontrakt. Jag tycker precis som du att det mest optimala är 8 backar,
Men har vi med 7 backar + Liam kan det bli en riskfylld situation vid skador om han inte visar sig vara redo.
Har vi 8 backar + Liam som 9de så ger vi oss fler möjligheter att välja det som visar sig vara lämpligast för hans utveckling.
Därför tänker jag att jag vill ha in en spetsback till som helst är EG och en Breddback som har lite mer erfarenhet av seniorhockey än vad Liam har.
Skulle det sen vara så att vi hamnar i en Kylington situation med EG och att man då redan tagit in annan spetsback, ja då får man helt enkelt lösa det genom att dumpa/låna ut någon.
Kanske tänker jag för mycket riskminimering….