Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Vad tror vi är realistiskt...Gunler och en spetsforward samt en backspets?
-
antondahlback
Silly Season 2026/27
7 backar och 11 forwards på kontrakt just nu varav en av backarna är Liam så egentligen kanske man ska säga 6+11 kontrakt nu. Nån till fw kan vi nog räkna med...
Silly Season 2026/27
Kan väl räkna med 2 målvakter, 8 backar och 15 forwards.antondahlback skrev: ↑2026-05-13 11:55:04 7 backar och 11 forwards på kontrakt just nu varav en av backarna är Liam så egentligen kanske man ska säga 6+11 kontrakt nu. Nån till fw kan vi nog räkna med...
Så räknar vi in Gunler så är det väl en back och tre forwards som ska in.
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Två av platserna kan ju vara tillägnade Eklund och Krüger men den förstnämnda tror jag får minst 9 matcher i NHL och kan enbart ses som en bonus efter det och Kryckan lägger nog av.mb81 skrev: ↑2026-05-13 12:14:07Kan väl räkna med 2 målvakter, 8 backar och 15 forwards.antondahlback skrev: ↑2026-05-13 11:55:04 7 backar och 11 forwards på kontrakt just nu varav en av backarna är Liam så egentligen kanske man ska säga 6+11 kontrakt nu. Nån till fw kan vi nog räkna med...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Såg att Krogdahl dumpades av SAIK. Tänk om han skulle hamna hos oss igen... Är väl inte troligt?
Jag tycker vi behöver få in EG på backsidan, sen bör den vara klar.
Men vi behöver spets framåt. Håller inte att ha en enda producerande kedja. Minst två topp 6 och en ytterligare med utvecklingspotential vill jag se.
Jag tycker vi behöver få in EG på backsidan, sen bör den vara klar.
Men vi behöver spets framåt. Håller inte att ha en enda producerande kedja. Minst två topp 6 och en ytterligare med utvecklingspotential vill jag se.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Silly Season 2026/27
Värvningen av Hank känns lite som en kultur och kravställarförsäkran om Kryckan lägger skridskorna på hyllan.Jim Morrison skrev: ↑2026-05-13 12:34:33Två av platserna kan ju vara tillägnade Eklund och Krüger men den förstnämnda tror jag får minst 9 matcher i NHL och kan enbart ses som en bonus efter det och Kryckan lägger nog av.mb81 skrev: ↑2026-05-13 12:14:07Kan väl räkna med 2 målvakter, 8 backar och 15 forwards.antondahlback skrev: ↑2026-05-13 11:55:04 7 backar och 11 forwards på kontrakt just nu varav en av backarna är Liam så egentligen kanske man ska säga 6+11 kontrakt nu. Nån till fw kan vi nog räkna med...
Jag ser att det borde kunna landa in 1 spetsback och 2 fwds till.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Jag räknar kallt med 2 backar, en center, en forward + Gunler in.
1-2 junisforwards som kommer få istid på det.
2MV
9 backar
15/16 fw
Krüger är enbart en bonus.
Eklund har jag räknat bort och Stockselius lika så.
2MV
9 backar
15/16 fw
Senast redigerad av Knickedick den 2026-05-13 12:41:45, redigerad totalt 1 gånger.
Silly Season 2026/27
Skulle inte förvåna mig om Marcus Davidsson kommer in och kniper en centerplats. Skulle vara helt ok med denna centeruppsättning:
Björck
Vejdemo
Davidsson
Josefson
Salsten
Björck
Vejdemo
Davidsson
Josefson
Salsten
Silly Season 2026/27
Minst, utifrån vad man gått ut med för info. Sen får man ändå tänka att Ylönen var ju spets på riktigt när han värvades, den spelstilen samt lönen kommer man ju troligtvis ersätta rakt av. Mest för vilken typ av spets vi borde kunna värva.Knickedick skrev: ↑2026-05-13 12:39:43 Jag räknar kallt med 2 backar, en center, en forward + Gunler in.
2MV
9 backar
15/16 fw
In Wikegård we trust!
Silly Season 2026/27
Inte direkt tilltalande om man vill ha en stark centersida i shl, nej. Helt okej, men inte mer än så.
In Wikegård we trust!
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Enda anledningen att ha 9 backar är om vi skulle ta in en spetsback nu och EG sedan blev tillgänglig. Annars tycker jag det är alldeles för många och vi skapar oss snarare problem.Knickedick skrev: ↑2026-05-13 12:39:43 Jag räknar kallt med 2 backar, en center, en forward + Gunler in.
2MV
9 backar
15/16 fw
Perfekt med 7 stycken ordinarie och Liam som knackar på dörren. Skulle nog kunna ha färre än så till och med om vi hade mer kvalitet.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2026-05-13 12:53:16, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Nej men säkert den realistiska värvningen sett till dagens marknad och konkurrensen bland centrar. Inte helt dumt att ha kunna gå med tydlig etta (Björck) och sen rulla på tre ganska likvärdiga centrar (Vejdemo, Davidsson och Josefson) + Salsten som extra. Ganska gediget!
Silly Season 2026/27
Gunler och minst 2 top 6 forwards är nog ganska troligt, MDB och Wikegård ser samma som oss vi tappar 2 av våra bästa spelare från förra året. Vi ska vara bättre i år inte ligga på samma nivå. Sen tror jag att vi kommer ha spelare som gör det bättre i år från nuvarande trupp
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Jag var benägen att hålla med innan. Men det känns så pass osäkert med hur mycket man tror på Liam. Om han inte håller eller om man kommer fram till att det bästa för honom är att bli utlånad så kan vi inte stå med 7 backar.Jim Morrison skrev: ↑2026-05-13 12:46:17Enda anledningen att ha 9 backar är om vi skulle ta in en spetsback nu och EG sedan blev tillgänglig. Annars tycker jag det är alldeles för många och vi skapar oss snarare problem.Knickedick skrev: ↑2026-05-13 12:39:43 Jag räknar kallt med 2 backar, en center, en forward + Gunler in.
2MV
9 backar
15/16 fw
Perfekt med 7 stycken ordinarie och Liam som knackar på dörren. Skulle nog kunna ha färre än så till och med om vi hade mer kvalitet.
Därav att jag vill ha in ett billigt alternativ till utöver Liam samt en spetsback som kan vara EG…….typ
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Ny - LindströmKnickedick skrev: ↑2026-05-13 12:57:02 Jag var benägen att hålla med innan. Men det känns så pass osäkert med hur mycket man tror på Liam. Om han inte håller eller om man kommer fram till att det bästa för honom är att bli utlånad så kan vi inte stå med 7 backar.
Därav att jag vill ha in ett billigt alternativ till utöver Liam samt en spetsback som kan vara EG…….typ
Carlsson - JP
Sissons - Holm
Blixt
Liam
Och sedan eventuellt EG in i den mixen. Blir lite för tjockt i min mening om vi värvar in två backar till. Sedan hade jag personligen nog inte förlängt med varken Sissons eller Holm från början utan fått upp kvaliteten ännu mer men nu har vi det vi har.