Jag är inne på samma spår. Vår spelidé känns alltid för krånglig. Andra säsongen med Robert kändes det som att det fanns en bra balans, sedan har det sett svajigt ut. Jag vet, vi gick till final året efter, men det slutspelet fick vi delvis ihop spelet på ett annat sätt än under säsongen. Därefter har spelidé och utförande skiljt sig åt. När spelare åker runt och ser loja ut är det oftast för att de inte vet vad de ska göra, inte för att de är lata.Dusinator skrev: ↑2021-10-08 15:35:58Det du skriver nu känns som vi haft problem med i flera säsonger. Andra lag tar sig ur zon konstruktivt och enkelt. Vi får hela tiden kämpa för att ta oss ur egen zon kontrollerat. Så då undrar jag om jockes spel han vill implementera är för krångligt!?Praetori skrev: ↑2021-10-08 13:53:28Det blir ofta lite för långt i laget. De situationer där en forward ligger närmare kan vi ofta vägga oss ut men när vi försöker oss på att jaga långa förstapass så blir backarna ofta isolerade. På samma sätt så lyckas vi inte fylla på i offensiven och där blir istället forwards isolerade och kan inte lägga på back utan att det riskerar att bli farligt.DIFLuWi skrev: ↑2021-10-08 12:56:01Exakt så.Dusinator skrev: ↑2021-10-08 11:54:39
Men nog kändes det lite tröstlöst igår i första bytet. Högga får pucken i lugn och ro, har inga alternativ och drar den längs sargen i gapet på en rövlespelare. Är det dåligt av högga eller är det dåliga alternativ? Hade vi haft linjer och en tydlighet så hade högga haft två-tre passningsalternativ som alltid är samma. Men hela idén verkar saknas. Eller så är Jocke alldeles för smart![]()
Tycker ofta, i stort sätt varje byte, att vi blir isolerade.
Vi erövrar puck, sen står spelaren handfallen, utan alternativ.
Jag får ofta känslan av att vi är en man mindre på banan, motståndaren kan utan att straffas överbelasta puckföraren och återerövra pucken utan att öppna upp sig.
Vet inte spelarna var de ska befinna sig eller skiter de i varandra? Känns som att de letar positioner och funderar på var de ska ligga istället för att det sitter i ryggmärgen och de söker pucken.
Eller… rätta mun efter matsäck. Får vi in fel spelartyper för spelsystemet så är det korkat att fortsätta med nåt som inte går…
Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
Något jag lärt mig genom åren som chef o arbetsledare är att gnäll o kaskadspyor knappast leder till förbättringar varken på kort eller lång sikt. Däremot är ett forum lika bra som en KBT-behandling. Man tömmer hjärnan på onda tankar och får utrymme att få in nytt fräscht tänk i knoppen. Ansvar o avgångar får utrönas efter säsongen. Nu handlar det i stället om kreativt tänkande.Ta bort det som förblindar den positiva genen o se vad som bäst behövs för att åstadkomma en förbättring. Prio just nu ör att få folk till Hovet o vinna matcher. Inte faaan gör man det genom kölhala ledning o delar av spelartruppen. Man är faaan naiv om man tror detta gynnar laget o dess ledning. Den dagen kommer när det är dags att utkräva ansvar men det är faaan inte nu när man inte ens spelat 10 omgångar. Här handlar det i stället om att bildligt rädda en patient som kommit in på sjukhus med covid innan denne hamnar i respirator på IVA. Så alla ni kreativa människor hör på forumet. Jag vet att ni finns. Många av er har en unik förmåga att forma underbara o kreativa texter som kan förgylla en dag när man läser dom positivt eller negativt. Vill nu framöver läsa vad vi ska stötta med o få detta o vända i stället för att ge viruset utrymme o få patienten ett steg närmare respiratorbehandling på IVA o ev dö.
Så alla ni härliga supportrar nu vänder vi detta o ger laget vårt STÖD o fyller Hovet framöver. Vi har då gjort vad vi kan o laget får ta sig i nackskinnet o bidra på isen. JUST SAYING…
Så alla ni härliga supportrar nu vänder vi detta o ger laget vårt STÖD o fyller Hovet framöver. Vi har då gjort vad vi kan o laget får ta sig i nackskinnet o bidra på isen. JUST SAYING…
Säsongen 21/22
Agreed. Du har helt rätt. Vi borde fylla hovet varje match för att påverka positivt.Doyle skrev: ↑2021-10-10 08:38:29 Något jag lärt mig genom åren som chef o arbetsledare är att gnäll o kaskadspyor knappast leder till förbättringar varken på kort eller lång sikt. Däremot är ett forum lika bra som en KBT-behandling. Man tömmer hjärnan på onda tankar och får utrymme att få in nytt fräscht tänk i knoppen. Ansvar o avgångar får utrönas efter säsongen. Nu handlar det i stället om kreativt tänkande.Ta bort det som förblindar den positiva genen o se vad som bäst behövs för att åstadkomma en förbättring. Prio just nu ör att få folk till Hovet o vinna matcher. Inte faaan gör man det genom kölhala ledning o delar av spelartruppen. Man är faaan naiv om man tror detta gynnar laget o dess ledning. Den dagen kommer när det är dags att utkräva ansvar men det är faaan inte nu när man inte ens spelat 10 omgångar. Här handlar det i stället om att bildligt rädda en patient som kommit in på sjukhus med covid innan denne hamnar i respirator på IVA. Så alla ni kreativa människor hör på forumet. Jag vet att ni finns. Många av er har en unik förmåga att forma underbara o kreativa texter som kan förgylla en dag när man läser dom positivt eller negativt. Vill nu framöver läsa vad vi ska stötta med o få detta o vända i stället för att ge viruset utrymme o få patienten ett steg närmare respiratorbehandling på IVA o ev dö.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 21/22
Folk vill inte betala 300 spänn på långsidan för att se ett lag spela som en påse med skit. Jag går på varje match för att jag har säsongskort men ärligt talat hade jag varit lösbiljettsköpare så hade jag väntat ett tag för jag hade inte betalat för detta.
Avskaffa tre mot tre.
- Doyle
Säsongen 21/22
Håller med dig Mattias. Vill skapa lite kreativitet i stället för att hela tiden påtala brister och uselhet både på is och vid sidan av isen. Jag liksom du o flera tusen andra håller med dig om att det ser ut som skit på isen. Då är då den stora frågan vad man gör åt det mer än att sparka folk o håna vårt lag o ledare både inom våra egna led och i motståndarleden där det mumsas gott just nu. Att höra Frölundaklacken skrika kämpa DIF är ju ingen höjdare i vår egen borg. Så min förhoppning är att detta går att vända därav en liten stubin som får brinna fritt på forumet tills det detonerar
Säsongen 21/22
Så länge fotbollssäsongen är igång blir det nog svårt.EspenK skrev: ↑2021-10-10 10:13:19Agreed. Du har helt rätt. Vi borde fylla hovet varje match för att påverka positivt.Doyle skrev: ↑2021-10-10 08:38:29 Något jag lärt mig genom åren som chef o arbetsledare är att gnäll o kaskadspyor knappast leder till förbättringar varken på kort eller lång sikt. Däremot är ett forum lika bra som en KBT-behandling. Man tömmer hjärnan på onda tankar och får utrymme att få in nytt fräscht tänk i knoppen. Ansvar o avgångar får utrönas efter säsongen. Nu handlar det i stället om kreativt tänkande.Ta bort det som förblindar den positiva genen o se vad som bäst behövs för att åstadkomma en förbättring. Prio just nu ör att få folk till Hovet o vinna matcher. Inte faaan gör man det genom kölhala ledning o delar av spelartruppen. Man är faaan naiv om man tror detta gynnar laget o dess ledning. Den dagen kommer när det är dags att utkräva ansvar men det är faaan inte nu när man inte ens spelat 10 omgångar. Här handlar det i stället om att bildligt rädda en patient som kommit in på sjukhus med covid innan denne hamnar i respirator på IVA. Så alla ni kreativa människor hör på forumet. Jag vet att ni finns. Många av er har en unik förmåga att forma underbara o kreativa texter som kan förgylla en dag när man läser dom positivt eller negativt. Vill nu framöver läsa vad vi ska stötta med o få detta o vända i stället för att ge viruset utrymme o få patienten ett steg närmare respiratorbehandling på IVA o ev dö.
- Mattias_87
Säsongen 21/22
Ja fotbollslaget tar tyvärr mycket intresse. Skulle vara bättre om vi gjorde som Hammarby och satsade allt på en sport. Vi i hockey. Men då måste DIF fotboll gå i konken vilket inte kommer hända med deras starka ekonomi tyvärr.
Avskaffa tre mot tre.
- Daniel942
Säsongen 21/22
Men lägg ner att sätta sektioner mot varandra?
Vi behöver en DIF-kultur i både fotboll och hockey, att säga att det är fotbollens fel tar inte direkt oss framåt.
Vi ska ju dra nytta av att vi just nu har två lag i dom två högsta serierna i dom två populäraste sporterna.
Vi behöver en DIF-kultur i både fotboll och hockey, att säga att det är fotbollens fel tar inte direkt oss framåt.
Vi ska ju dra nytta av att vi just nu har två lag i dom två högsta serierna i dom två populäraste sporterna.
DIF!
- Mattias_87
Säsongen 21/22
Jag håller med, jag blir så bitter ibland bara.
Vad kan vi göra åt detta egentligen? Varför går så få på hockeyn? Vi har ju sålt ca 2000 säsongskort denna säsong, tidigare har vi legat på runt 3000. Jag tycker definitivt vi ska kunna ligga på 4000 som HV71. Klackkorten har ju sålt OK.
Till och med Malmö har ju passerat oss i publik som inte är en hockeystad för fem öre. Ny arena underlättar, men just nu tror jag inte ens det skulle hjälpa.
Vad kan vi göra åt detta egentligen? Varför går så få på hockeyn? Vi har ju sålt ca 2000 säsongskort denna säsong, tidigare har vi legat på runt 3000. Jag tycker definitivt vi ska kunna ligga på 4000 som HV71. Klackkorten har ju sålt OK.
Till och med Malmö har ju passerat oss i publik som inte är en hockeystad för fem öre. Ny arena underlättar, men just nu tror jag inte ens det skulle hjälpa.
Avskaffa tre mot tre.
- Doyle
Säsongen 21/22
Evenemangen, matcherna måste bli mer attraktiva för familjer o barn. Järnkaminerna hoppas man ju finns där redan pga kärleken till klubben utan att man behöver dra dom till matcherna. Ja jag vet att fotbollen äger. Men när en kompis, (Läs hockeyn) mår dåligt o klubben haltar, då kommer man i sann Djurgårdsanda Sen måste man få tillbaka tifogruppen som ruskar liv i klacken. Sen gör något åt de galet dyra parkeringskostnaderna i Globengaraget. Fixa nån hygglig sponsor som ställer upp o rabatterar parkeringsavgifterna för DIF:s publik som kommer i bil till matchen. Kör sen 1 för 2 i lösbiljetter. Sen familjepris för en familj på 3-4 st barn inräknat. + två popcorn o dricka i priset till barnen o farsan eller mamma för familjefriden, sponsor även på det. Sen handlar det inte om att amerikaanpassa matcherna utan göra vårat eget DIF-arrangemang som järnkaminerna är mästare på. Finns ingen bättre supporterförening i Sverige när det kommer till kritan o alla vill åt samma håll. Saknar tyvärr engagemanget nu. Ställs krav på ledare när det blåser snålt. Kliv fram nu ledarna i DIF hockey. Vi är många som väntar på just det. Verkar såååå jävla uppgivet när det går emot. Nu får vi göra allt som verkligen går o locka tillbaka publiken på det sätt Djurgårdsfamiljen är bäst på i hela Sverige. Vi får visa det nu inte bara i ord på ett forum utan i ren o skär handling, DIF:s styrelse o ledning måste oxå bli mer kommunikativ mot fansen. Räcker tyvärr inte bara med ett mail innan match som tyvärr ofta hamnar i skräpkorgen dessutom. Vi kan, Vi vill, Vi ska..Just saying…
Säsongen 21/22
Förstår mig inte på folk som e DIF men bara bryr sig om fotbollen eller hockeyn. E man normalt funtad och sportintresserad så brinner man för bägge sporter. Och man går inte på hockeyn bara när det går bra som jag vet ex antal fotboll gör.
- Mattias_87
Säsongen 21/22
Allt detta kan och bör förhandlas med politiker och AEG som driftar. Köper man 3+ biljetter eller fler så bör parkering i evenemangsgaraget ingå. Man måste göra det smidigt att ta med sig ungarna hem. Att konka på 2-3 ungar på tunnelbana och sedan byta till buss blir jobbigt för våra supportrar som ofta bor i södra ytterföroterna. Att locka fler familjer är mycket viktigt, där ligger vi dåligt till tycker jag. Och barnen är framtida supportrar.Doyle skrev: ↑2021-10-10 16:00:46 Evenemangen, matcherna måste bli mer attraktiva för familjer o barn. Järnkaminerna hoppas man ju finns där redan pga kärleken till klubben utan att man behöver dra dom till matcherna. Ja jag vet att fotbollen äger. Men när en kompis, (Läs hockeyn) mår dåligt o klubben haltar, då kommer man i sann Djurgårdsanda Sen måste man få tillbaka tifogruppen som ruskar liv i klacken. Sen gör något åt de galet dyra parkeringskostnaderna i Globengaraget. Fixa nån hygglig sponsor som ställer upp o rabatterar parkeringsavgifterna för DIF:s publik som kommer i bil till matchen. Kör sen 1 för 2 i lösbiljetter. Sen familjepris för en familj på 3-4 st barn inräknat. + två popcorn o dricka i priset till barnen o farsan eller mamma för familjefriden, sponsor även på det. Sen handlar det inte om att amerikaanpassa matcherna utan göra vårat eget DIF-arrangemang som järnkaminerna är mästare på. Finns ingen bättre supporterförening i Sverige när det kommer till kritan o alla vill åt samma håll. Saknar tyvärr engagemanget nu.
Sedan så ska man inte ha 2-3 hemmamatcher på raken heller. Särskilt inte på hösten då fotbollen går hett. Där måste vi påverka vid schemaläggning. Vi hade haft 3 raka hemmamatcher nu om inte FBK matchen blivit flyttade nu till på tisdag. Det är katastrof. Och i Mars har vi tre hemmamatcher på fem dagar. Det är uselt.
Finns det ens någon i föreningen/styrelsen som har försökt att ta tag i detta igenom åren? Kan vi i detta forum få fram våra ideer och åsikter egentligen?
Många bryr sig nog om båda, men orkar inte åka in till Globenområdet 26+15 gånger om året. Särskilt om man bor i ytterförorterna. Fotbollen är mer prestige eftersom man tävlar mot två andra Stockholmslag, det finns inte i hockeyn. Fotbollspubliken kommer till slutspelet då dom anser att det är för mycket matcher i hockey.
Avskaffa tre mot tre.
- Czerkawski
Säsongen 21/22
Fotboll kommer alltid att dra mer folk och lockar dessutom andra grupper, mer kvinnor t ex, invandrarungdomar m.m. Sen hur många som verkligen "är DIF" där kan ju diskuteras. Men hockeyn kommer alltid att dras med svaga publiksiffror så länge som det ska spelas 50-55 seriematcher varje år. Så fort matcherna betyder nåt är det mer eller mindre alltid fullt.
Säsongen 21/22
Tyvärr har inte Jenny Silfverstrand tillfört mycket i SHL. Hon måste ju fan vakna nu och styra upp domarna.