Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Doyle »

Har nu oxå blivit en trend bland hockeyexperterna att försöka överträffa varann o beskriva DIF:s uselhet o inkompetens.Hyenorna inledde sin jaktlycka med Sörensen gate som pågick i en vecka med Wikegård, Boork, Sanny o Galenhöken o hela Cmores besättning i högform att tugga ihjäl Sörensen. När den grejen sedan inte längre kändes aptitlig o stimulerande blev Barry det nya offret o Jocke som sidoalternativ. Samma hyenor gläfser nu ut sitt förakt över dessa herrar. Vi supportrar, inte alla men tillräckligt många är oxå rejält jaktsugna på stukade offer i laget. Även jag fast jag ändå är luttrad som mångårig supporter. Men historien upprepar sig ofta att man vänder inte något dåligt genom att göra det ännu mera dåligt. Nu handlar det faaan om att sluta upp kring laget, ge stödet o bidra till att vi vänder den här jäkla atlantångaren som just nu saknar kompass o är på väg att gå på grund likt M/V Ever Given i Suezkanalen. Den grundstötning löste sig genom en liten grävskopa på en båt o en ensam man som frenetiskt grävde bort några ton sand o fick loss fartyget. Det visade sig alltså att med små medel går det att göra underverk. Hoppas nu fasen fler med mig ger sitt helhjärtade stöd till laget. Det räcker o titta i båset på dessa stelna o sorgsna ansikten för att förstå att vi supportrar är den stimulans som kan vända denna onda trend. Just saying :D o KÄMPA DIF
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Dusinator skrev: 2021-10-08 07:49:53 ÖDMJUKHET!

Jag tänker att JE och gänget behöver titta sig i spegeln och bli lite ödmjuka. När jag läste intervjun med Jocke från veckan så slogs jag av att med allt han vill göra i spelet gör vi precis tvärtom. Att vara nonchalant & arrogant och inte inse det är ungefär lika dumdristigt som att försöka tända en brasa under vatten. Tillbaka till det spelarna är bekväma med. Stundtals var det lika förra året, det enda hopp som fanns i vissa matcher var att vi hängde med målmässigt. Så länge vi gör det kommer inget speciellt hända är jag rädd, men när kommer den där feta smällen även målmässigt? imorgon?

DIF-VF 1-7?
Det oroväckande är att Barry i nån intervju jag såg sade att de gått tillbaka systemmässigt det det som laget brukade spela (ungefär, hittar inte artikeln). Dvs linjerna från Robban-hockeyn och det framåtlutade spelet är det vi såg igår.
Matchen mot Rögle var tidvis helt ok men vi tillverkar på tok för dåligt med målchanser och är för dåliga på att sätta de lägen vi ändå skapar. Att vi sedan går bort oss och snabbt släpper in 3 mål hjälper ju inte direkt.

Nej jag skiter faktiskt i försvarsspelet. Man kan släppa 4 mål pga oflax och enskildas misstag och ändå vinna matcher om man är tillräckligt starka framåt men det vill sig inte där heller.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2021-10-08 09:40:10

Jag tänker att JE och gänget behöver titta sig i spegeln och bli lite ödmjuka. När jag läste intervjun med Jocke från veckan så slogs jag av att med allt han vill göra i spelet gör vi precis tvärtom. Att vara nonchalant & arrogant och inte inse det är ungefär lika dumdristigt som att försöka tända en brasa under vatten. Tillbaka till det spelarna är bekväma med. Stundtals var det lika förra året, det enda hopp som fanns i vissa matcher var att vi hängde med målmässigt. Så länge vi gör det kommer inget speciellt hända är jag rädd, men när kommer den där feta smällen även målmässigt? imorgon?

DIF-VF 1-7?
Det oroväckande är att Barry i nån intervju jag såg sade att de gått tillbaka systemmässigt det det som laget brukade spela (ungefär, hittar inte artikeln). Dvs linjerna från Robban-hockeyn och det framåtlutade spelet är det vi såg igår.
Matchen mot Rögle var tidvis helt ok men vi tillverkar på tok för dåligt med målchanser och är för dåliga på att sätta de lägen vi ändå skapar. Att vi sedan går bort oss och snabbt släpper in 3 mål hjälper ju inte direkt.

Nej jag skiter faktiskt i försvarsspelet. Man kan släppa 4 mål pga oflax och enskildas misstag och ändå vinna matcher om man är tillräckligt starka framåt men det vill sig inte där heller.
Vill minnas att han sa det på gårdagens presskonferens.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Dusinator

Säsongen 21/22

Inlägg av Dusinator »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-10-08 09:54:57
Praetori skrev: 2021-10-08 09:40:10

DIF-VF 1-7?

Vill minnas att han sa det på gårdagens presskonferens.
Precis, igår sa han det!

Det är ju också snällt att ”vi byter system, gör det ni kan”…

Men nog kändes det lite tröstlöst igår i första bytet. Högga får pucken i lugn och ro, har inga alternativ och drar den längs sargen i gapet på en rövlespelare. Är det dåligt av högga eller är det dåliga alternativ? Hade vi haft linjer och en tydlighet så hade högga haft två-tre passningsalternativ som alltid är samma. Men hela idén verkar saknas. Eller så är Jocke alldeles för smart :P
DIFLuWi

Säsongen 21/22

Inlägg av DIFLuWi »

Dusinator skrev: 2021-10-08 11:54:39
Men nog kändes det lite tröstlöst igår i första bytet. Högga får pucken i lugn och ro, har inga alternativ och drar den längs sargen i gapet på en rövlespelare. Är det dåligt av högga eller är det dåliga alternativ? Hade vi haft linjer och en tydlighet så hade högga haft två-tre passningsalternativ som alltid är samma. Men hela idén verkar saknas. Eller så är Jocke alldeles för smart :P
Exakt så.
Tycker ofta, i stort sätt varje byte, att vi blir isolerade.
Vi erövrar puck, sen står spelaren handfallen, utan alternativ.

Jag får ofta känslan av att vi är en man mindre på banan, motståndaren kan utan att straffas överbelasta puckföraren och återerövra pucken utan att öppna upp sig.

Vet inte spelarna var de ska befinna sig eller skiter de i varandra? Känns som att de letar positioner och funderar på var de ska ligga istället för att det sitter i ryggmärgen och de söker pucken.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

DIFLuWi skrev: 2021-10-08 12:56:01
Exakt så.

Jag får ofta känslan av att vi är en man mindre på banan, motståndaren kan utan att straffas överbelasta puckföraren och återerövra pucken utan att öppna upp sig.

Vet inte spelarna var de ska befinna sig eller skiter de i varandra? Känns som att de letar positioner och funderar på var de ska ligga istället för att det sitter i ryggmärgen och de söker pucken.
Det blir ofta lite för långt i laget. De situationer där en forward ligger närmare kan vi ofta vägga oss ut men när vi försöker oss på att jaga långa förstapass så blir backarna ofta isolerade. På samma sätt så lyckas vi inte fylla på i offensiven och där blir istället forwards isolerade och kan inte lägga på back utan att det riskerar att bli farligt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
gaspo

Säsongen 21/22

Inlägg av gaspo »

Känns som en enorm prestation om vi lyckas klara oss från tvåsiffrigt imorgon
Dusinator

Säsongen 21/22

Inlägg av Dusinator »

Praetori skrev: 2021-10-08 13:53:28
DIFLuWi skrev: 2021-10-08 12:56:01
Exakt så.

Det blir ofta lite för långt i laget. De situationer där en forward ligger närmare kan vi ofta vägga oss ut men när vi försöker oss på att jaga långa förstapass så blir backarna ofta isolerade. På samma sätt så lyckas vi inte fylla på i offensiven och där blir istället forwards isolerade och kan inte lägga på back utan att det riskerar att bli farligt.
Det du skriver nu känns som vi haft problem med i flera säsonger. Andra lag tar sig ur zon konstruktivt och enkelt. Vi får hela tiden kämpa för att ta oss ur egen zon kontrollerat. Så då undrar jag om jockes spel han vill implementera är för krångligt!?

Eller… rätta mun efter matsäck. Får vi in fel spelartyper för spelsystemet så är det korkat att fortsätta med nåt som inte går…
Blårand

Säsongen 21/22

Inlägg av Blårand »

Tror inte Hank är intresserad. Han spelar i ett lag som toppar finländska ligan och får göra mål. Säckens uppgift blir som vanligt ta upp laget i allsvenskan. Tycker det hela påminner en del om IFK Göteborg. Dyra spelare och höjt tonläge. Sedan börjar verkligheten. Spelare som inte har roligt spelar inte bra hockey. Förstår inte hur man kunde sparka tränaren utan att ha en ersättare på plats. Och vem leder laget på isen?
m0ng00se

Säsongen 21/22

Inlägg av m0ng00se »

Hockeypuls har träffat Sören

Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 21/22

Inlägg av klintan85 »

När man ser DIF spela så är man nervös hela tiden p.g.a. det känns så osäkert. Långsamt spel, långsamma och lättlästa passningar och panikrensningar som går till motståndare. Spelare som inte verkar gilla läget, spelare som använder sin tid i DIF mer som en pensionsplan än använder det som ett skyltfönster utåt. Högström ser ointresserad ut ända sen han kom tillbaka senaste gången.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Czerkawski

Säsongen 21/22

Inlägg av Czerkawski »

Man blir ju mörkrädd av tabellen. Fler matcher spelade än laget under och de fyra över oss. I den bästa av världar sparkas Barry snarast och en person som kan hockey och brinner för DIF tar över.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Fyfan vad jag saknar Holtz - Josefson - Eklund från förra förra säsongsstarten. Vi har tappat samtliga.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Nelson Muntz

Säsongen 21/22

Inlägg av Nelson Muntz »

Jag gillade kämpainsatsen idag. Känns som dom krigade…
Tror faktiskt vi hade vunnit mot nästan vilket annat lag i ligan med den insatsen vi gjorde idag.
Men Sören måste börja leverera. Gillar ju Sören som fan men det ser mest tjurigt ut runt han…
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev: 2021-10-09 18:15:20 Fyfan vad jag saknar Holtz - Josefson - Eklund från förra förra säsongsstarten. Vi har tappat samtliga.
Saknar själv inte Holtz ett skit
Skriv svar