Kvartsfinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 29/3-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Kvartsfinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 29/3-2019

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Skillnaden mot semifinaltorsken ifjol är målvakterna.
Adam har överglänst deras målvakter.

Ser inte varför det skulle ändra sig, Adam ser bestämd ut.
Extra viktigt att vi höll undan och vann med tanke på det mindre lyckade 2-3 målet.
Saik sjönk ihop desto längre matchen led, trodde jag inte. Verkar som det kostar på att ta dessa åkningar som de håller på med. Måste vara jobbigt att ha den spelstilen och så möta Adam och vårt försvar och inte få ut något utav slitet.

Puh...nu jävlar mår man som bäst. :D
100%.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av minalman »

Trodde aldrig att juniskedjan skulle bli de som avgjorde en match...
Men nu vet väl saik inte alls hur de ska coacha mot oss på söndag. Vilken kedja kliver fram då?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:Trodde aldrig att juniskedjan skulle bli de som avgjorde en match...
Men nu vet väl saik inte alls hur de ska coacha mot oss på söndag. Vilken kedja kliver fram då?
Första, eller andra, eller tredje, eller fjärde. ;)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Finnen skadade sig 3,10 in i tredje perioden i offensivt sarghörn.
BigJ

Inlägg av BigJ »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Skillnaden mot semifinaltorsken ifjol är målvakterna.
Adam har överglänst deras målvakter.
Ser inte varför det skulle ändra sig, Adam ser bestämd ut.
Extra viktigt att vi höll undan och vann med tanke på det mindre lyckade 2-3 målet.
Saik sjönk ihop desto längre matchen led, trodde jag inte. Verkar som det kostar på att ta dessa åkningar som de håller på med. Måste vara jobbigt att ha den spelstilen och så möta Adam och vårt försvar och inte få ut något utav slitet.

Puh...nu jävlar mår man som bäst. :D
Jo nog spelar Adam bättre hittills i detta slutspel än förra, I varje fall mot saik. Tycker dock Adam själv har en bra analys på Hockeysverige.se där han menar att spelarna har ett annat tålamod i försvarsspelet än tidigare och det håller jag med om. Se på Garison så jävla lugnt och tryggt och med stor pondus han spelade idag.

Stor hyllning även till Jägarn, kunde blivit ett helt annat resultat utan hans islossning idag.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Om nån nu trot att Brodin är en Hjärnkirurg så kan vi nu avslå den myten efter en ännu kunglig intervju :lol:
Praetori

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:Om nån nu trot att Brodin är en Hjärnkirurg så kan vi nu avslå den myten efter en ännu kunglig intervju :lol:
Den var ju dock inte i närheten av den förra.
Bästa jag sett sedan Guidetti sågade Danmark tror jag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Skön seger.

Tycker aldrig riktigt att Skellefteå känns nära, faktiskt. Dem är där fast inte där på något sätt. Skallarna någon ananstans. Adam räddar allt och lite till, släpper en billig och det känns som att de ska ta sig ikapp, då slår man en puck rätt i gapet på AJF som i ett kan sätta hela arenan rätt ner på baksidan igen, och döda all form av momentum. Viktig kasse.

Min farmors man sa senast efter vi lirade uppe i Skellefteå att det skulle bli 4-1 i matcher till DIF. Jag trodde på honom till ungefär -76%. Nu verkar det ändå som att han får rätt. Klart vi ska stänga butiken hemma på Söndag, skicka ena skotergänget på tidig semester och få träna/läka till semifinal.

Eftersom jag alltid brukar gnälla så jävligt på #37 (i mina ögon helt och hållet med all rätt) ska jag berömma honom idag. Helgjuten insats frånsett kladdet i egen zon i tredje. Där kan vi snacka om en kille som faktiskt är där och DÄR idag - men hela backsidan ska också ha fett plus.

Skellefteå hade aldrig heller gjort deras första mål med en normal regelbok. Dels tacklingen på Brodin och dels hur man slår klubban rakt ur handen på Hultström är 100% anledningen till varför de ens får chansen.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

förevigtdjurgården skrev:
Eftersom jag alltid brukar gnälla så jävligt på #37 (i mina ögon helt och hållet med all rätt) ska jag berömma honom idag. Helgjuten insats frånsett kladdet i egen zon i tredje. Där kan vi snacka om en kille som faktiskt är där och DÄR idag - men hela backsidan ska också ha fett plus.
Indeed!
Både #37 och #56 har steppat upp rejält på på slutet, vilket så klart krävs om DIF tänkt sig något mer än Kvartsfinal.

Norell kan slipa lite ytterligare på bättre avvägningar för när han ska spela enkelt eller vara konstruktiv.
Han har ju en frejdighet i sig som verkligen kommer till sin rätt i Slutspelet, spelar med hela sin kropp och själ, det är fint

Man blir alltid lite extra varm inombords när individer som slitit i motvind lyckas få ordning på sitt spel och få ut mer av sin potential.
Adams Mål-resa är också härlig att få ha bevittnat, från ifrågasatt/utskälld/hånad....till självklar, hyllad och älskad
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ruskigt skön vinst, någon tyckte SAIK var bättre igår men jag undrar om vi såg samma match. Vi boxade ut, täckte skott, spelade disciplinerat och hade ett fint målvakspel. Samt att vi tog tillvara på våra chanser och nyttjade det slarv som SAIK bjöd oss på.

In alles, en riktigt bra bortamatch. Skönt för den så hårt kritiserade Davidsson-linan att äntligen få göra avtryck i plus-kolumnen!
Skriv svar