SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 20/9 2014
Re: SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 20/9 2014
Alla våra oprövade (och relativt oprövade) spelare kommer inte blomma ut första matchen precis, Sörensen verkar ha gjort det likaså Falk. Mantas verkar inte göra bort sig på denna nivå heller, Heinerö tycker jag är väldigt bra i offensiv zon även om han är lite för klen.
Ifall de andra kommer igång också om 10-15 omgångar tror jag inte att vi hamnar toksist iallafall!
Ifall de andra kommer igång också om 10-15 omgångar tror jag inte att vi hamnar toksist iallafall!
Det är fullständigt orimligt att förvänta sig poäng i varje match. Våra killar sliter otroligt och med det hjärta de visar upp kommer vi att nå längre än andra lag.
De har redan vunnit mitt hjärta. Järnkaminer allihopa.
De har redan vunnit mitt hjärta. Järnkaminer allihopa.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Kan man sätta spärr på det här jävla forumet under match? Blir ju rädd för folks hälsa.
Man märker vilka det är som kan se på en match och försöka vara objektiv och vilka det är som låter känslorna skriva.
Kan vi inte hålla oss från "Fyfan vad han är sämst" "Aldrig sett en sämre spelare" "Med x och x i laget så kommer vi åka ur" kommentarer åtminstone? Vi har spelat 4 matcher.
Man märker vilka det är som kan se på en match och försöka vara objektiv och vilka det är som låter känslorna skriva.
Kan vi inte hålla oss från "Fyfan vad han är sämst" "Aldrig sett en sämre spelare" "Med x och x i laget så kommer vi åka ur" kommentarer åtminstone? Vi har spelat 4 matcher.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Vi höjer ribban ett par snäpp.Godnoken skrev:Kan man sätta spärr på det här jävla forumet under match? Blir ju rädd för folks hälsa.
Det får jag också ta på mig att göra. Låter också känslorna skriva ibland, dock inte om spelare hehe.Magnutz skrev:Vi höjer ribban ett par snäpp.Godnoken skrev:Kan man sätta spärr på det här jävla forumet under match? Blir ju rädd för folks hälsa.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Känslor är vad som driver oss framåt
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Och, ibland, åt helvete.4.9.5 skrev:Känslor är vad som driver oss framåt
Det största med vårdat älskade lag är ju ändå att Petter runkkvist sitter och säger att våra killar är trötta redan i 1:a men vi går återigen ut och är det bättre laget i 3e! Det är den moralen som tog oss upp och det är den moralen som kommer hålla oss kvar! Via kval eller inte, det återstår och se. Men om folk förväntar sig topplacering så kan ni börja hålla på något plastlag! Men hoppas får man göra!
Varför testar vi inte Nyström? Såg ju bra ut i chl men har väl inte fått chansen i shl än?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Inget ont om Mantas. Men Tellqvist borde stått denna och vi hade antagligen fått med oss poäng då. Han är förstekeeper och ska stå mycket i inledningen.
Avskaffa tre mot tre.
Men seriöst, "känn ingen sorg över resultatet i Göteborg"?..
-
- Kontakt:
Re: Sv: SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 20/9 2014
Vi får ofta problem i andra. Vårt defensiva spel tillsammans med att det är långt till båset gör att vi hamnar i brygga och tvingas till långa byten...är dock grymt nöjd med kämpainsatsen och att vår snygge keeper fick en helt ok debut!
Tycker DIF kämpar på bra som nykomlingar trots att vi blev bestulna på 7 miljoner av dom andra lagen i shl, vi spelar inte direkt på samma villkor..
Men han ryssen måste Säcken plocka bort, han kan inte få fortsätta att vara så här kass.
Men han ryssen måste Säcken plocka bort, han kan inte få fortsätta att vara så här kass.
Hade aldrig räknat med pinne varken i denna match eller mot Linköping. Visst, det är surt att torska men det finns absolut ingen anledning att gräva ner sig. Skottstatistiken må vara totalt överlägsen för fiskrensarna, men vi hade faktiskt tillräckligt bra lägen för att stjäla poäng i den här matchen. Mantas är riktigt bra, trist med tavlan vid 2-0. Högström en besvikelse. Sörensen bäst som vanligt, spela honom med Samuelsson tack - där finns det kemi. Trucken måste lyfta sig, luktar flopp. I nuläget är det på hans position en stjärnspelare måste in med hjälp av Djurgårdshjälpen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det är ju faktiskt inte ens i närheten mot vad det har varit tidigare år vad det gäller låg nivå under match.Magnutz skrev:Vi höjer ribban ett par snäpp.Godnoken skrev:Kan man sätta spärr på det här jävla forumet under match? Blir ju rädd för folks hälsa.
Expert.