Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Lockout 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Skulle både Landeskog och Hörnqvist ansluta finns det ju inte ens chans att Tim har en plats kvar i forwardsuppsättningen.
Expert.
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

SirDIFalot skrev:Skulle både Landeskog och Hörnqvist ansluta finns det ju inte ens chans att Tim har en plats kvar i forwardsuppsättningen.

Tim och vem mer ska ut?
Blir svår för Challe detta...
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

crike skrev:Ja då är det nästan så man måste börja flyga upp från södern lite oftare då. Matchen i Malmö Arena den 28/9 kan bli riktigt häftig. Ett dopat DIF i sveriges bästa hockeyarena och Pääjärvi i motståndarlaget hade vart nice.

Och fullsatt med många Djurgårdare på plats. Hade varit helt sjukt. Två lag som gillar fysiskt spel också, mums.

Nyqvist i Red Wings är väl också från Malmö? Även läst att Bödker från Coytes ska lira för dom.
Senast redigerad av Mårten_ den 2012-09-20 15:40:52, redigerad totalt 1 gånger.
Rix

Inlägg av Rix »

Helt rätt agerat av DIF enligt mig. De andra lagen rustar med NHL proffs och vi hänger på. Bra även att vi avstår Kronwall, inte för att vi inte vill ha honom utan snarare för att vi inte har råd med honom.
Murray och Bengan kommer bidra med massor och jag hoppas de blir klara snabbt och kommer över och spelar! Landeskog skulle självklart också vara väldigt välkommen.
Hoppas bara att NHL försäkringarna täcks utan att sätta större press på ekonomin.

Något positivt av detta är ju att Åberg och Lenhammar lär väl rycka upp sig nu, enligt mig har båda dessa spela otroligt naivt och dåligt en så länge. De måste upp i nivå annars tror jag dem kommer få sitta en del på bänken.
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

undrar om det finns plats för kruger och josefsson.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mårten_ skrev:undrar om det finns plats för kruger och josefsson.
Nej. De har tvåvägskontrakt.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

Båda är nedskickade i AHL så det behöver vi inte oroa oss för :)
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Lockout 2012

Inlägg av Jepe »

De har redan fått sin plats i AHL!!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Båda skickade till AHL av deras respektive klubbar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Behöver Krüger/Josef cleara waivers innan AHL assignment?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fricke skrev:Behöver Krüger/Josef cleara waivers innan AHL assignment?
Nej. De har tvåvägskontrakt.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Lockout 2012

Inlägg av Jepe »

Fricke skrev:Behöver Krüger/Josef cleara waivers innan AHL assignment?
Gäller väl inte tvåvägskontrakt?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

– Hans agent, Claes Elefalk, har sagt till mig att han inte är aktuell före jul om det inte blir (lockout) hela säsongen, säger Djurgårdens sportchef Charles Berglund.
Challe om Kronwall. Tror vi lär få se även Kronwall i DIF till slut. Blir det lockout hela säsongen så kommer man att lösa pengar på något håll och vis. Allt annat vore bara dumt. Att ha en back av den kalibern när vi ska upp till elitserien? Ovärderligt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
– Hans agent, Claes Elefalk, har sagt till mig att han inte är aktuell före jul om det inte blir (lockout) hela säsongen, säger Djurgårdens sportchef Charles Berglund.
Challe om Kronwall. Tror vi lär få se även Kronwall i DIF till slut. Blir det lockout hela säsongen så kommer man att lösa pengar på något håll och vis. Allt annat vore bara dumt. Att ha en back av den kalibern när vi ska upp till elitserien? Ovärderligt.
Men kostar han verkligen 700 kakor i månaden så finns det ju inte på världskartan. Helt uteslutet.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
Men kostar han verkligen 700 kakor i månaden så finns det ju inte på världskartan. Helt uteslutet.
Helt uteslutet kan det ju inte vara, då Challe uppenbarligen har hört av sig till Kronwall och kollat läget. Tror inte att kostnaden är skriven i sten, så att säga. Eller ja, i alla fall hur man hade tänkt att betala det. Vem vet, Kronwall kanske betalar en del av sin egna försäkring?
Skriv svar