Djurgårdens IF - Modo 3/3 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Djurgårdens IF - Modo 3/3 2012

Inlägg av Jim Morrison »

Ishockeyn har förändrats. Jag tror att spelare behöver en mycket mer personlig kontakt med en tränare. Att få veta att man är viktig och betyder något för laget och sådant. Peka ut vad man gör bra och inte bara vad man gör dåligt. Det må låta lite löjligt men jag tror att människan har utvecklats på det sättet inom sport. Jag tycker att samtliga juniorer har lyft sig under Tony Zabel i alla fall. Jämför Gustafsson, Cehlin, Norman bland andra med hur det såg ut innan.

Det är inte längre en vanlig dag på jobbet där JAG är anställd och HAN är chef. Det ska vara "VI" istället.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Finns det ens några kommentarer efter en sådan här dag? Jag är som en jävla katt känns det som; har dött minst 5 gånger hittills på läktarna den här säsongen.
Användarvisningsbild
minalman

Djurgårdens IF - Modo 3/3 2012

Inlägg av minalman »

Vi får i alla fall valuta för våra pengar, om det är spänning och dramatik vi betalar för. Klarar vi oss från KS är det bara skönt med några veckors ledigt innan fotbollen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Jim Morrison skrev:Ishockeyn har förändrats. Jag tror att spelare behöver en mycket mer personlig kontakt med en tränare. Att få veta att man är viktig och betyder något för laget och sådant. Peka ut vad man gör bra och inte bara vad man gör dåligt. Det må låta lite löjligt men jag tror att människan har utvecklats på det sättet inom sport. Jag tycker att samtliga juniorer har lyft sig under Tony Zabel i alla fall. Jämför Gustafsson, Cehlin, Norman bland andra med hur det såg ut innan.

Det är inte längre en vanlig dag på jobbet där JAG är anställd och HAN är chef. Det ska vara "VI" istället.
Korrekt! Ska man lyfta upp så många unga spelare som DIF har gjort så måste man förvalta det också, DET var inte Hardy's starka sida!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev:Ishockeyn har förändrats. Jag tror att spelare behöver en mycket mer personlig kontakt med en tränare. Att få veta att man är viktig och betyder något för laget och sådant. Peka ut vad man gör bra och inte bara vad man gör dåligt. Det må låta lite löjligt men jag tror att människan har utvecklats på det sättet inom sport. Jag tycker att samtliga juniorer har lyft sig under Tony Zabel i alla fall. Jämför Gustafsson, Cehlin, Norman bland andra med hur det såg ut innan.

Huvet på spiken!

Jobbar dagligen med 16-19åringar. De är mycket vana att få uppmärksamhet och är - vad många anser - en otroligt curlad generation. Be that as it may. Du måste ställa krav och ge feedback och se dem. Gör du det inte får du en trumpen och inte speciellt arbetsvillig ung människa framför dig. Att bara låta gå är helt fel. Se dem, annars vissnar de. Kan du inte ens deras namn blir det bara värre.

Det krävs annan psykologi idag.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:

Huvet på spiken!

Jobbar dagligen med 16-19åringar. De är mycket vana att få uppmärksamhet och är - vad många anser - en otroligt curlad generation. Be that as it may. Du måste ställa krav och ge feedback och se dem. Gör du det inte får du en trumpen och inte speciellt arbetsvillig ung människa framför dig. Att bara låta gå är helt fel. Se dem, annars vissnar de. Kan du inte ens deras namn blir det bara värre.

Det krävs annan psykologi idag.
Just Brodin-Norman-Cehlin tycker jag alla lyft sitt spel avsevärt.

Brodin har fått en mer tydligare checking-roll. Cehlin och Norman har bara blivit bättre. Sedan har väl inte Zibbe, Claesson, och ett par till höjt sig särskilt men man ska inte leta fel.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Härliga Hv och härliga Kempe, kvällen är räddad.

Nu återstår det bara att ställa hoppet till Modo.
Vårt bortaspel är så tragiskt uselt att vi knappast blir någon större match för ett segersuget Hv som jagar för att bli topp 4.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Rix

Inlägg av Rix »

Ja ni, vad ska man säga. Skönt med vinst, nu gäller det bara hoppas att Tellan håller nollan mot LHC så vi kan gå vidare. Vi kanske kan stjäla en poäng av HIV borta men så mycket mer tror jag inte det blir faktiskt.

Den som lever får se, vi är iaf inte klara för KS idag och det mina kära Djurgårdare känns tamefan underbart!
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Grymt skön vinst idag! Räcker så.

Nu vinner vi mot hv på tisdag och glömmer den här säsongen!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Bigge skrev: Undra varför man väljer att byta målvakt inför sista straffen?
De bytte inte inför sista straffen. Tellan stod bara första straffen.
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Sjuk match som väntar...
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Haha Tellan utbytt i straffläggningen. Danielsson missar med flit.
Bigge

Inlägg av Bigge »

tomten skrev:
Bigge skrev: Undra varför man väljer att byta målvakt inför sista straffen?
De bytte inte inför sista straffen. Tellan stod bara första straffen.
Aha ok. Då var det Anal+ som lurade mig då. De sa inför Cehlins straff att Modo bytt målvakt..
There is no I in TEAM!!!!
MGC

Inlägg av MGC »

Skönt med två poäng, två jävligt bra straffskyttar och en utmärkt Wesslau. Bra drag på sittplats i dag också. Många som offrade sig extra i dag. Tycker Erik var tillbaka i god form. Kyle och Tim är otroligt veka även om Tim är bra utan kroppskontakt.

Rysare på tisdag.
KÄMPA
Wireless

Inlägg av Wireless »

Det vart aldrig någon sjunde match i JKPG 2010 i finalserien.. Men DIF borde se kommande match som det så viktig som den match är =) Älskar HV men fan så mkt hellre DIF kvar i eliten än Linköping.
Skriv svar