Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010
Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010
Snazzi - en klacktuffing? Klart som fan man inte kan kräva nån stämning om man inte bidrar, men lugna dig, killen har ju sagt vad han egentligen menade och t o m korrigerat sitt inlägg. Klart man blir lite besviken på dem som köper tokbilliga säsongsplåtar och sedan står knäpptysta i match efter match.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Klart du har rätt därSnazzi skrev:Från "Klacken, vad sysslar ni med ?!" (Som du fiffigt redigerat bort nu) till "Men helt klart godkänt men bättre kan vi".Mash skrev: Nej jag röker inte på. Jag sammanfattar det som att, sångerna dör ut för fort. Alla slutar när Brynäs har puck i vår zon och spelar runt den, så var det ofta idag. Men helt klart godkänt men bättre kan vi
Om du inte har en ordentlig åsikt från första början tycker jag att du kan hålla fingrarna borta från tangenbordet. Så jävla onödigt att skriva något negativt du i slutändan inte står för.
Visst, vi var inte helt perfekta i första perioden. Men om du förväntar dig slutspelsstämning när det står 0-3 på resultattavlan, en tisdagskväll med ca 6.600 på läktaren kan du faktiskt sticka härifrån.
(Sen att vi alla vill ha det är en annan sak, men det är fan inget du kan kräva.)

Jag vill inte ha slutspelsstämning, jag vill ha som premiärmatchen. Kanske inte varje match men nog ska det sjungas bra ändå. Jag blev extremt deppad vid 0-3, men stod upp och sjöng med ett par andra på AS. Första perioden förstår jag att vi inte sjunger fullt ut, svårt att sjunga i underläge nu i början, men vi kommer.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Verkligen inte.Mäklaren skrev:Snazzi - en klacktuffing? Klart som fan man inte kan kräva nån stämning om man inte bidrar, men lugna dig, killen har ju sagt vad han egentligen menade och t o m korrigerat sitt inlägg. Klart man blir lite besviken på dem som köper tokbilliga säsongsplåtar och sedan står knäpptysta i match efter match.
Blir bara så irriterad av att läsa skit om klacken efter varenda match, även när vi faktiskt inte är skit. Även fast just vi kan bättre själva, så presterar inget annat lag, såvitt jag vet, bättre på läktaren under en vanlig match.
Jag kan dock hålla med om att det var sömnigt i första.
Nog om detta - Fel fokus!

Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Sista bara. Våran klack är inte skit, det är bara det att vi är så sjukt bra på att skapa stämning så att de flesta (inklusive mig) blir ungefär överraskade när det inte är sång fullt ut. Idag tyckte jag det var mycket klackturister, kanske var en anledning?Snazzi skrev:Verkligen inte.Mäklaren skrev:Snazzi - en klacktuffing? Klart som fan man inte kan kräva nån stämning om man inte bidrar, men lugna dig, killen har ju sagt vad han egentligen menade och t o m korrigerat sitt inlägg. Klart man blir lite besviken på dem som köper tokbilliga säsongsplåtar och sedan står knäpptysta i match efter match.
Blir bara så irriterad av att läsa skit om klacken efter varenda match, även när vi faktiskt inte är skit. Även fast just vi kan bättre själva, så presterar inget annat lag, såvitt jag vet, bättre på läktaren under en vanlig match.
Jag kan dock hålla med om att det var sömnigt i första.
Nog om detta - Fel fokus!
Nu blickar vi framåt, hoppas på slakt på Torsdag

Hemma från Hovet.
Okej, satt/stod på A19 och såg förtvivlat på när Mark O släppte in 3 mål som en Div 2-målvakt ska ta. Okej, lite ställd på 1a kanske men.. nej, han ska vara där ändå. Sen hamnade Brynäs i knät på oss i början och fick trampa runt lite.
Det tog slut efter en stund och det spel jag och alla andra på plats fick se var tamejfan det bästa jag sett sedan slutspelet i våras. Det proppades hit och det proppades dit, våra spelare kastade sig efter puckar och gav varandra ytor att åka på.
Sen gjorde som sagt Brynäs mål på sina 3 "chanser" - orättvist? ja, som fan..
Domarna... ja, vad ska man säga om deras insats... jag är Djurgårdare in till benmärgen och måste i detta fall anses vara part i målet men herregud... vafan höll de på med?! Som tur var har vi Sveriges i särklass hårdaste BP och släppte inte in ett ena mål i numerärt underläge, så jävla bra jobbat! Att plocka enbart Djurgårdare till utvisningsbåset var det de gjorde... och hade de bara plockat Brodin efter gruffet där BIF-målvakten fick smörj så hade nog ståplats bordat isen och ätit upp domarfarsen som befann sig på isen ikväll.
+ Djurgårdens inställning
+ Boumedienne - BomBom, nu är han inte på min shit-list längre.
+ Honken av samma anledning som BomBom - Målet. Kennholt jr smekte in den.
+ Tim Sandberg - Agerade som en bhockeymålvakt ska agera och gav resten av laget lugn.
+ Ynglingarna
+ Defensiven, både i BP och i EQ
+ Slutspelskänslan Djurgården bjöd på idag!!!
+ personalen i DIF-shoppen!
- Mark - måtte hans dagar i DIF vara räknade. Lessen men han är inte bra nog.
- Domarna - Hur kan de få förtroende att döma? Så ensidigt och så bedömningsuselt så jag och resten av Hovet nästan kräktes.
- Ekman i DIF. Alltså, hur loj får man lov att vara i 2 perioder.. Hoppas att han hittar fart och motivation snarast.
Med kvällens match i fräscht minne ser jag ljust på framtiden!!!
Okej, satt/stod på A19 och såg förtvivlat på när Mark O släppte in 3 mål som en Div 2-målvakt ska ta. Okej, lite ställd på 1a kanske men.. nej, han ska vara där ändå. Sen hamnade Brynäs i knät på oss i början och fick trampa runt lite.
Det tog slut efter en stund och det spel jag och alla andra på plats fick se var tamejfan det bästa jag sett sedan slutspelet i våras. Det proppades hit och det proppades dit, våra spelare kastade sig efter puckar och gav varandra ytor att åka på.
Domarna... ja, vad ska man säga om deras insats... jag är Djurgårdare in till benmärgen och måste i detta fall anses vara part i målet men herregud... vafan höll de på med?! Som tur var har vi Sveriges i särklass hårdaste BP och släppte inte in ett ena mål i numerärt underläge, så jävla bra jobbat! Att plocka enbart Djurgårdare till utvisningsbåset var det de gjorde... och hade de bara plockat Brodin efter gruffet där BIF-målvakten fick smörj så hade nog ståplats bordat isen och ätit upp domarfarsen som befann sig på isen ikväll.

+ Tim Sandberg - Agerade som en bhockeymålvakt ska agera och gav resten av laget lugn.
+ Ynglingarna
- Domarna - Hur kan de få förtroende att döma? Så ensidigt och så bedömningsuselt så jag och resten av Hovet nästan kräktes.
- Ekman i DIF. Alltså, hur loj får man lov att vara i 2 perioder.. Hoppas att han hittar fart och motivation snarast.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skön summering.Magnutz skrev:Hemma från Hovet.
Det tog slut efter en stund och det spel jag och alla andra på plats fick se var tamejfan det bästa jag sett sedan slutspelet i våras. Det proppades hit och det proppades hit, våra spelare kastade sig efter puckar och gav varandra ytor att åka på.
+ Ynglingarna
Det var tjeckiska domaren som plockade allt, Claesson plockade nästan ingenting. Han var med på slagsmålet med Svedberg och plockade, resten ''skötte'' Tjecken. Fy fan vad han var värdelös, härligt att vi Djurgårdare skötte oss fint och snyggt och att vi nöjde oss med att håna honom med ramsorna.
-
Widings sista byte vid 18.30 ungefär när han krigar på utav bara helvete, åker skridskor, TOKCHECKAR högt upp som fan är nog tamejfan det bästa från hans sida på hela säsongen! SÅ ska han spela, inte, citat Wikegård, "åka runt på isen och fylla år", slut citat.
Hoppas på att han tar med sig sitt sista byte till nästa match nu bara!
+Bombom
+Super-Mario Kempe
+Tim Sandberg som kommer in och visar vart skåpet ska stå med en stabilitet man inte hittar hos Mark
+Cehlin/Brodin som står upp bra mot skoterraggarna
+Printz
+Boxplay
ett STORT jävla minus till 8 ögon, 4 dommare. Hur kan någon dömma så pass inkonsekvent som dessa herrar gör? Men, som någon skrev tidigare.. Fel fokus, Vinst = 3 poäng!
"Ni som inte hoppar nu är gnagarsvin!"
Hoppas på att han tar med sig sitt sista byte till nästa match nu bara!
+Bombom
+Super-Mario Kempe
+Tim Sandberg som kommer in och visar vart skåpet ska stå med en stabilitet man inte hittar hos Mark
+Cehlin/Brodin som står upp bra mot skoterraggarna
+Printz
+Boxplay
ett STORT jävla minus till 8 ögon, 4 dommare. Hur kan någon dömma så pass inkonsekvent som dessa herrar gör? Men, som någon skrev tidigare.. Fel fokus, Vinst = 3 poäng!
"Ni som inte hoppar nu är gnagarsvin!"
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Ja, jag är speciellt imponerad av snubbens agerande vid en av de utvisningar han tog. Claesson stod nära och han visade INGET medan Den Andre - som var långt ifrån händelsen samt också rakt bakom den visade ut Ottosson för en hooking... eller vad det nu var.. helt makalöst. Och mackans Misconduct och senare också matchstraff... seriöst. Galet!Mash skrev:Skön summering.Magnutz skrev:Hemma från Hovet.
Det tog slut efter en stund och det spel jag och alla andra på plats fick se var tamejfan det bästa jag sett sedan slutspelet i våras. Det proppades hit och det proppades hit, våra spelare kastade sig efter puckar och gav varandra ytor att åka på.
+ Ynglingarna
Det var tjeckiska domaren som plockade allt, Claesson plockade nästan ingenting. Han var med på slagsmålet med Svedberg och plockade, resten ''skötte'' Tjecken. Fy fan vad han var värdelös, härligt att vi Djurgårdare skötte oss fint och snyggt och att vi nöjde oss med att håna honom med ramsorna.
Det som gör mig extra stolt idag är att vi INTE vek ner oss trots att det var uppförsbacke från minut 2. Alltid oavsett.
-
Kort summering. Helt okej match men kan mycket bättre! Skönt att se tendenser från det hårda jobbet som vi hade ifjol. Kul för Kempe, oerhört kul! Fortsätt gärna motbevisa mig. Domarna var ju helt vansinnigt dåliga och som Micke säger, okonsekventa. Att plocka in någon jävla sopa från något dörrkarmsland och sen sätta honom med Sveriges sämsta domare Claesson är ju ett förbannat skämt. Härligt att domarna inte fick avgöra det här till slut!
Sköna tendenser från Nisse i tredje, då man åtminstone skymtade den gamla skridskåkningen och tekniken. Widing sköter sig bra och visade fighting spirit som jag inte sett förut. Fortsätt så! Bäst på isen är ändå Sillen Cehlin som utvecklats något enormt. Josef är också ordentligt på uppsving, liksom Honken. Sämst är återigen Krüger som måste förstå att han inte kan glida runt på isen som om han är på någon jävla Thailandsresa. Kommer aldrig till NHL om han spelar så här!
Avslutningsvis:
Sandberg, lämna oss inte med de inkompetenta sprattelfallen. Skicka Riddarn till Sundsvall istället!
Sköna tendenser från Nisse i tredje, då man åtminstone skymtade den gamla skridskåkningen och tekniken. Widing sköter sig bra och visade fighting spirit som jag inte sett förut. Fortsätt så! Bäst på isen är ändå Sillen Cehlin som utvecklats något enormt. Josef är också ordentligt på uppsving, liksom Honken. Sämst är återigen Krüger som måste förstå att han inte kan glida runt på isen som om han är på någon jävla Thailandsresa. Kommer aldrig till NHL om han spelar så här!
Avslutningsvis:
Sandberg, lämna oss inte med de inkompetenta sprattelfallen. Skicka Riddarn till Sundsvall istället!
100% DJURGÅRDSJ***L
Denna kväll var backarnas afton helt klart, de låg bakom samtliga mål.
Holmqvist-Eklund-Boumedienne-Printz, de tre första målgörare och den siste vände spelet på blå fram till det avgörande målet. Bra jobbat pojkar.
Nu väntar jag med spänning på att vissa målskyttar skall börja hitta rätt, vem vet kanske redan på Torsdag
Holmqvist-Eklund-Boumedienne-Printz, de tre första målgörare och den siste vände spelet på blå fram till det avgörande målet. Bra jobbat pojkar.
Nu väntar jag med spänning på att vissa målskyttar skall börja hitta rätt, vem vet kanske redan på Torsdag

- Silverminken
Kan fortfarande inte sluta le
det var helt underbart att vara på matchen idag. Efter första perioden var jag otroligt deppig men vilken kämpaglöd och vilja spelarna visar upp som vänder detta!
Sen finns det en positiv sak med domarens pinsamma insats. publiken tände i alla fall till rejält. och med det hela laget.
Härliga Djurgårn!

Sen finns det en positiv sak med domarens pinsamma insats. publiken tände i alla fall till rejält. och med det hela laget.
Härliga Djurgårn!
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
-
Förresten, har Sandberg på sig Wesslaus hjälm från ifjol?
Oerhört lik plus att den har nummer 41 på hakan.

100% DJURGÅRDSJ***L
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Fungerar inte, man måste vara vän med han/hon som la ut klippet.Magnutz skrev:http://www.facebook.com/video/video.php?v=442161754404
DIF!
Ah, fixar det....Daniel942 skrev:Fungerar inte, man måste vara vän med han/hon som la ut klippet.Magnutz skrev:http://www.facebook.com/video/video.php?v=442161754404
Edit: nu då?