Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:Sjukt svårt att tolka resten av lagbygget. Dom skulle lika gärna kunna vara klara nu. Med tanke på hur många dom har under kontrakt.

Men är väl naiv och hoppas på Cehlin och en LW till. Men samtidigt vet man ju att Heinerö och Alvarez blir kvar så.. Blir väl förmodligen inte så.
Är det givet att Alvarez blir kvar? Får vi in Sallinen och Thoresen så bry jag mig knappt vilka det blir mer eller om det ens blir några mer.
Om det är de sista forwardsvärvningarna som görs kan vi ändå ställa upp typ såhär:
Thoresen-Ljungh-Fällström
Sörensen-Sallinen-Brodin
Hank-Runken-Alvarez
Lundberg-Hage-Heinerö

Vejdemo och Bernhardt kan lättare ta plats i tredje eller fjärde än om det blir fler värvningar.
KG verkar gilla Alvarez tyvärr.
Kan leva med det om vi gör de värvningar vi gör. Ska vi dumpa honom för att värva en ny tredjekedjespelare som är marginellt bättre. Kanske det blir en dålig affär ekonomiskt med tanke på att vi kanske måste betala en del av Alvarez lön.

Men kanske ser laget ut såhär istället. Om juniorerna visar framfötterna!
Thoresen-Ljungh-Fällström
Sörensen-Sallinen-Brodin
Hank-Runken-Bernhardt
Lundberg-Vejdemo-Hage
Ja, in med Cehlin sen stäng butiken på forwardssidan.

Thoresen - Sallinen - Fällström
Sörensen - Ljungh - Cehlin
Alvarez - Runken - Brodin
Hank - Hage - Lundberg
Sen tror jag Vejdemo och Bernhardt kommer spela sig till ordinarie platser. Men det är kanske orealistiskt med Cehlin om Heinerö blir kvar.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Framåt ser det ju bra ut, men vi lär ju läcka som ett såll bakåt om vi inte kommer med något bättre än Hultström eller Press, Hulstström är ju enbart en tillgång offensivt, han lär ensam orsaka endel trubbel bakåt.

Kämpa Tellan.
Spela fult
ciirree

Inlägg av ciirree »

diftobbe89 skrev:Framåt ser det ju bra ut, men vi lär ju läcka som ett såll bakåt om vi inte kommer med något bättre än Hultström eller Press, Hulstström är ju enbart en tillgång offensivt, han lär ensam orsaka endel trubbel bakåt.

Kämpa Tellan.
Sedan diskussionen om Hultströms spel kom upp här på forumet så har jag i de senaste matcherna försökt "scouta" hur han betér sig.

När han får pucken i egna zonen så är det sällan pucken blir kvar där. Han har bra kontroll över den och ett grymt förstapass.
Jämför detta med backarna vi har nu och deras TOK-defensiv där vi alltid är kvar nere i sarghörnen på grund av att ingen kan hantera den på rätt sätt när man väl har den.
Gysbers var den enda som kunde det och man märkte enorm skillnad när han kom in.
Jag gillar det och om man spelar smart så behöver hans defensiva svaghet inte betyda att vi ska "läcka som ett såll". Spela honom med Fernholm typ.
Senast redigerad av ciirree den 2015-03-31 18:56:05, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Jag tror Alvarez kommer bli bra på denna nivå. Det är kämpigt att gå upp i SHL med DIFs fans och press och dessutom med ett ganska destruktivt spelsätt.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
A23
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av A23 »

Imorgon 18:30 spelar ska-cska igen!

Kom ihåg att det är 1:a april imorgon!!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Tror faktiskt också på Alvarez. Absolut inte säker men tycker absolut att man kan ge honom en säsong till. Tror han behövde ett år att anpassa sig i den här ligan. Precis som exempelvis Ljungh. Tycker att Robin blev bättre och bättre ju längre säsongen led. En av få som tog den riktningen. De flesta blev sämre!

Kämpa Alvarez!

Heinerö å andra sidan har absolut inget på den här nivån att göra i min mening. Precis som med Lundberg. Hage kan på sin höjd bli en stabil tredjecenter. Fine för mig!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

ciirree skrev:
diftobbe89 skrev:Framåt ser det ju bra ut, men vi lär ju läcka som ett såll bakåt om vi inte kommer med något bättre än Hultström eller Press, Hulstström är ju enbart en tillgång offensivt, han lär ensam orsaka endel trubbel bakåt.

Kämpa Tellan.
Sedan diskussionen om Hultströms spel kom upp här på forumet så har jag i de senaste matcherna försökt "scouta" hur han betér sig.

När han får pucken i egna zonen så är det sällan pucken blir kvar där. Han har bra kontroll över den och ett grymt förstapass.
Jämför detta med backarna vi har nu och deras TOK-defensiv där vi alltid är kvar nere i sarghörnen på grund av att ingen kan hantera den på rätt sätt när man väl har den.
Gysbers var den enda som kunde det och man märkte enorm skillnad när han kom in.
Jag gillar det och om man spelar smart så behöver hans defensiva svaghet inte betyda att vi ska "läcka som ett såll". Spela honom med Fernholm typ.
Hulström är en klar säkerhetsrisk i egen zon, har sett honom kasta puckar åt höger och vänster ett antal gånger på bara några matcher, när forwards börja spela fysiskt på honom blir det inte bättre direkt.

Men problemet är egentligen om vi värvar Hulström OCH press, det blir bara för mycket, vi måste ju åtminstone ersätta Arnesson med en likasinnad back.
Spela fult
robinDIF

Inlägg av robinDIF »

Manijock skrev:Tror faktiskt också på Alvarez. Absolut inte säker men tycker absolut att man kan ge honom en säsong till. Tror han behövde ett år att anpassa sig i den här ligan. Precis som exempelvis Ljungh. Tycker att Robin blev bättre och bättre ju längre säsongen led. En av få som tog den riktningen. De flesta blev sämre!

Kämpa Alvarez!

Heinerö å andra sidan har absolut inget på den här nivån att göra i min mening. Precis som med Lundberg. Hage kan på sin höjd bli en stabil tredjecenter. Fine för mig!
Lustigt angående heinerö.. Samuelsson sa precis tvärtom ang heinerö. Men det är klart du kan säkert mer hockey än samulsson.
Morwin

Re: Sv: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

SirDIFalot skrev:
Think if... skrev:Cehlin ser jag nästan som självklart att han ska hem...
Jag med... Men jag har väl förståelse för att det är svårt att göra plats. Vi har ju för många spelare signade.
*För många mediokra spelare*

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.nettavisen.no/sport/vintersp ... 70705.html
Thoresen förnekar uppgifterna. Precis som Sallinen fått göra också. Betyder förmodligen ingenting.
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:http://www.nettavisen.no/sport/vintersp ... 70705.html
Thoresen förnekar uppgifterna. Precis som Sallinen fått göra också. Betyder förmodligen ingenting.
Man vet att han måste förneka. Men man blir endå lite ledsen när man läser, haha.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

En bra sportchef skall klara av att signa till sig rätt spelare men minst lika viktigt är att kunna hitta nya adresser till spelare som man inte vill ha kvar.

Jag skulle ju själv väldigt gärna se att en spelare som Alvarez gavs chansen i något annat lag. Att han inte gjorde så mycket poäng stör mig inte direkt mycket. De som stör mig är snarast hans "alibiagerande" på isen där det i alla fall på mig kändes som att killen mer åkte omkring och petade istället för att gå in rejält i alla situationer.

En spelare med Alvarez fysik borde kunna göra ordentlig nytta för laget även om poängen uteblir.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det hade varit en helt annan grej med Alvarez om han svar 22-24 år istället för att fylla 28 i sommar. Känns inte så troligt att han skulle "utvecklas" så mycket kommande år.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Sweatt - Thoresen - Fällström
Sörensen - Sallinen - Cehlin
Heinerö - Ljungh - Brodin
Hank - Hage - Lundberg

Fan, har man hybris så har man.

Alternativt att vi slänger in Regin på C och lirar Thoresen som LW ;)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Morwin

Re: Sv: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

SirDIFalot skrev:http://www.nettavisen.no/sport/vintersp ... 70705.html
han kommer säkert hamna i fbk eller liknande ändå.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Låst