Kan inte annat än instämma. Ja, det såg kaosartat ut i egen zon stundtals… men det har vi ju vant oss vid. Men vi hotade ju ändå offensivt när vi kom dit. Hur många matcher har vi inte varit helt jädra nedtryckta utan minsta chans till offensivt spel? Tycker som du att vi hade kreativitet offensivt och vilja att gå på kasse! Det defensiva ja, det är vad det är. Hoppas Gelinas kan komma in med bra styrkor där!Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-02-12 23:35:02 Blir inte klok på detta.
När jag tycker DIF är totalt kass bortom all räddning, då hittar vissa iaf saker som var jättebra.
Nu tyckte jag DIF gjorde en helt ok insats, då skäms folk.
Vi möter ett absolut topplag, som dessutom var sugna på poäng ikväll, vi såg inget 70% Luleå, dom ville sänka oss
Vi orkar inte 60min ,men jag såga iaf saker jag inte sett under hela säsongen.
Många brytningar med klubbor på genomstick i egen zon, fart genom mittzon, blad att spela, kreativitet i anfallszon
SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå 12/2
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Plustecken och tumme på detta.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-02-12 23:35:02 Blir inte klok på detta.
När jag tycker DIF är totalt kass bortom all räddning, då hittar vissa iaf saker som var jättebra.
Nu tyckte jag DIF gjorde en helt ok insats, då skäms folk.
Vi möter ett absolut topplag, som dessutom var sugna på poäng ikväll, vi såg inget 70% Luleå, dom ville sänka oss
Vi orkar inte 60min ,men jag såga iaf saker jag inte sett under hela säsongen.
Många brytningar med klubbor på genomstick i egen zon, fart genom mittzon, blad att spela, kreativitet i anfallszon
Luleå är fan inte att leka med. Må vara hänt att dem inte spelat sedan hedenhös innan denna matchen, det är en klasstrupp och ett väldigt bra lag som de har till sitt förfogande. Vi gör 4 strutar på Lassinantti och har därutöver tre ramträffar. Tappar 4-1 till 4-4 och vrider ändå tillbaka det till en straffseger. Ja, det är verkligen uruselt för ett lag som ligger sist och förlorat 20 matcher.
Rim och reson, lite realism. Helt klart bland de bättre insatserna den här säsongen.
Söderlund är klass.
25/4-2025
Vi gjorde en bra match igår. Ett lag som byggts om och som inte vunnit tillsammans får svårt att bevaka ledningar så att Luleå tog sig ikapp igår, det var inte helt oväntat. Att vi tar 2 pinnar efter att ha stångats i OT är ett styrkebesked. Tim S är en galet viktig spelare. Tillsammans med andra såklart, men han är den enskilt viktigaste just nu. De andra hänger ju på!
Så.. Fortsätt träna, spela och upprepa. Det enda laget kan göra är att gå vidare och, baserat på gårdagen, kan de ju till och med bygga vidare uppåt!
Märkliga tider.
Min tanke om kvalet? Jag tror fortfarande att vi kommer få kvala och att det inte är alls säkert att vi klarar av att hålla oss kvar MEN efter igår så kanske det finns mer hopp.
Så.. Fortsätt träna, spela och upprepa. Det enda laget kan göra är att gå vidare och, baserat på gårdagen, kan de ju till och med bygga vidare uppåt!
Märkliga tider.
Min tanke om kvalet? Jag tror fortfarande att vi kommer få kvala och att det inte är alls säkert att vi klarar av att hålla oss kvar MEN efter igår så kanske det finns mer hopp.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Det var roligt att titta på DIF igår.... De berörde! De väckte känslor hos mig. Underbar känsla att man äntligen bryr sig. Det tar vi med oss och bygger på!
Det är exakt så enkelt det behöver vara. Det skall vara roligt att titta på DIF. Nu behöver vi fortsätta så och dessutom även få in att motståndarna tycker att det är jobbigt/tråkigt att möta DIF. På senaste har motståndarna kommenterat hur roligt det är på Hovet och vilken härlig arena det är. Vi vill att de skall känna ångest inför, under och efter match. Möjligen kan vi bjuda på att de som hockeypensionärer kan titta tillbaka och njuta över de där gångerna de spelade på Hovet och vilket drag det var.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Var tvungen att vänta några dagar på att kommentera detta, var så jäkla ledsen att ledningen tappades.
Har inte ens orkat läsa inläggen, men jag tycker att våran utvisning som ger 3-5 till norrlänningarna är överdriven, eller med andra ord filming. Ja, en crosscheck, men det är också en filming. Kvittning? Det är alla spelares våta dröm att få en liten ryggknuff vid sargen så de kan spela hjälplösa offer som far in i sargen som om det inte fanns en muskel i hela kroppen. Svenska domare köper naturligtvis det här skådespeleriet med hull och hår, det ser ju jättehemskt ut.
Å andra sidan gör vi liknande förstärkning en 5 minuter senare som dock inte ger någon utdelning.
Nåväl, även om sånt här är en del av hockeyn så skulle vi ha behövt en skön jävla 3-poängare mot bra motstånd under skönsång på hovet. Hade med glädje quotat mitt eget inlägg från starten att det plötsligt händer. Och fan, den känslan fanns där. Det var nära.
Snälla hockeygudar, ge laget samma jävlarannama till nästa fight och resten av denna mardrömssäsong, då fixar vi detta och kan få en ny chans.
Klarar vi det skall ingen jävel få komma in igen och bygga ett ofysiskt fusklag igen.
Har inte ens orkat läsa inläggen, men jag tycker att våran utvisning som ger 3-5 till norrlänningarna är överdriven, eller med andra ord filming. Ja, en crosscheck, men det är också en filming. Kvittning? Det är alla spelares våta dröm att få en liten ryggknuff vid sargen så de kan spela hjälplösa offer som far in i sargen som om det inte fanns en muskel i hela kroppen. Svenska domare köper naturligtvis det här skådespeleriet med hull och hår, det ser ju jättehemskt ut.
Å andra sidan gör vi liknande förstärkning en 5 minuter senare som dock inte ger någon utdelning.
Nåväl, även om sånt här är en del av hockeyn så skulle vi ha behövt en skön jävla 3-poängare mot bra motstånd under skönsång på hovet. Hade med glädje quotat mitt eget inlägg från starten att det plötsligt händer. Och fan, den känslan fanns där. Det var nära.
Snälla hockeygudar, ge laget samma jävlarannama till nästa fight och resten av denna mardrömssäsong, då fixar vi detta och kan få en ny chans.
Klarar vi det skall ingen jävel få komma in igen och bygga ett ofysiskt fusklag igen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Det fetade här. Nu är det ju ganska vanligt att det sker förändringar i ett lag under säsong, men all gruppsykologisk forskning visar på att så fort en grupp förändras, så kommer gruppens normer och funktion förändras.Magnutz skrev: ↑2022-02-13 14:54:14 Vi gjorde en bra match igår. Ett lag som byggts om och som inte vunnit tillsammans får svårt att bevaka ledningar så att Luleå tog sig ikapp igår, det var inte helt oväntat. Att vi tar 2 pinnar efter att ha stångats i OT är ett styrkebesked. Tim S är en galet viktig spelare. Tillsammans med andra såklart, men han är den enskilt viktigaste just nu. De andra hänger ju på!
Märkliga tider.
Därför blir jag lite matt när folk börjar skrika efter spelare in, spelare ut så fort det blir hack i spelet några matcher. Ibland är det faktiskt rätt väg att låta "det här skeppet vända skutan".
Nu såg jag inte Luleåmatchen, men det är inte konstigt att det här laget börjar darra när man har en ledning mot slutet på en match. Kul att det iaf börjar se bättre ut! Hoppas verkligen att det trycks in i spelarna, ni kan ju för fan!
Skönt också att se dig lite positiv och hoppfull! Har känts lite hopplöst att se dig så nedstämd hela säsongen.
De kommer känna ångest. Särskilt när det börjar dra ihop sig, (Läs: Möter Timrå och Malmö.) Nu är alla spelare på moln bara över att det är publik på plats. Vi människor är väldigt duktiga på att snabbt komma tillbaka in i invanda mönster och beteenden.Praetori skrev: ↑2022-02-13 20:55:01Det är exakt så enkelt det behöver vara. Det skall vara roligt att titta på DIF. Nu behöver vi fortsätta så och dessutom även få in att motståndarna tycker att det är jobbigt/tråkigt att möta DIF. På senaste har motståndarna kommenterat hur roligt det är på Hovet och vilken härlig arena det är. Vi vill att de skall känna ångest inför, under och efter match. Möjligen kan vi bjuda på att de som hockeypensionärer kan titta tillbaka och njuta över de där gångerna de spelade på Hovet och vilket drag det var.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Ja i kvalstriden möjligen. Men de senaste åren, ganska långt tillbaka tom, så är det skratt och glada miner i motståndarbåsen. På den gamla onda tiden såg motståndarna sammanbitna eller anfådda ut mellan bytena.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Installera även liiite för starka lampor i bortalagets omklädningsrum och sätt in högtalare med infraljud*.Praetori skrev: ↑2022-02-13 20:55:01Det är exakt så enkelt det behöver vara. Det skall vara roligt att titta på DIF. Nu behöver vi fortsätta så och dessutom även få in att motståndarna tycker att det är jobbigt/tråkigt att möta DIF. På senaste har motståndarna kommenterat hur roligt det är på Hovet och vilken härlig arena det är. Vi vill att de skall känna ångest inför, under och efter match. Möjligen kan vi bjuda på att de som hockeypensionärer kan titta tillbaka och njuta över de där gångerna de spelade på Hovet och vilket drag det var.

* Lågfrekvent buller och infraljud kan orsaka trötthet, koncentrationssvårigheter, huvudvärk, tryckkänsla över trumhinnan, yrsel, illamående, vibrationer i bröstkorg och mage, samt återkommande, pulserande stötar eller tryckvågor som repeterande ljudstörningseffekter i mellan- och innerörat.
Alternativt spela Håkan Hellström (ger samma biverkningar) i en dold högtalaresupreme skrev: ↑2022-02-14 15:04:30Installera även liiite för starka lampor i bortalagets omklädningsrum och sätt in högtalare med infraljud*.Praetori skrev: ↑2022-02-13 20:55:01Det är exakt så enkelt det behöver vara. Det skall vara roligt att titta på DIF. Nu behöver vi fortsätta så och dessutom även få in att motståndarna tycker att det är jobbigt/tråkigt att möta DIF. På senaste har motståndarna kommenterat hur roligt det är på Hovet och vilken härlig arena det är. Vi vill att de skall känna ångest inför, under och efter match. Möjligen kan vi bjuda på att de som hockeypensionärer kan titta tillbaka och njuta över de där gångerna de spelade på Hovet och vilket drag det var.![]()
* Lågfrekvent buller och infraljud kan orsaka trötthet, koncentrationssvårigheter, huvudvärk, tryckkänsla över trumhinnan, yrsel, illamående, vibrationer i bröstkorg och mage, samt återkommande, pulserande stötar eller tryckvågor som repeterande ljudstörningseffekter i mellan- och innerörat.

- Lee Harvey Oswald
Smaken är som baken. Jag gillar Håkans svajiga lite osäkra och sårbara uttryck.Buford skrev: ↑2022-02-14 15:28:30Alternativt spela Håkan Hellström (ger samma biverkningar) i en dold högtalaresupreme skrev: ↑2022-02-14 15:04:30Installera även liiite för starka lampor i bortalagets omklädningsrum och sätt in högtalare med infraljud*.Praetori skrev: ↑2022-02-13 20:55:01Det är exakt så enkelt det behöver vara. Det skall vara roligt att titta på DIF. Nu behöver vi fortsätta så och dessutom även få in att motståndarna tycker att det är jobbigt/tråkigt att möta DIF. På senaste har motståndarna kommenterat hur roligt det är på Hovet och vilken härlig arena det är. Vi vill att de skall känna ångest inför, under och efter match. Möjligen kan vi bjuda på att de som hockeypensionärer kan titta tillbaka och njuta över de där gångerna de spelade på Hovet och vilket drag det var.![]()
* Lågfrekvent buller och infraljud kan orsaka trötthet, koncentrationssvårigheter, huvudvärk, tryckkänsla över trumhinnan, yrsel, illamående, vibrationer i bröstkorg och mage, samt återkommande, pulserande stötar eller tryckvågor som repeterande ljudstörningseffekter i mellan- och innerörat.![]()
Sjunger han vackert? Njaa, förmodligen inte.
Men det blir en ickefråga för mig som söker personligt uttryck före ”prestation”
Men du har nog en poäng, det kanske spisas mer klubbmusik eller hårdrock i hockeykretsar, kan tänka mig att många stör sig på Håkan

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag älskar Håkan! Men det är nog den artisten ihop med typ Benjamin Ingrosso, som i särklass har den mest aktiva "hat-klubben". Som ofta tar sig i uttryck som kommentaren ovan. Gärna söka upp offentliga plattformar och söka bekräftelse med andra likasinnade. Personligen väljer jag att inte lyssna på den musiken som inte intresserar mig men vem är jag
Håkan gråter nog knappast på vägen till banken ska ni se....

Omg! Nej detta har jag svårt att svälja. Härnäst kommer ni väl och säger att Oasis är bra också.Manijock skrev: ↑2022-02-14 18:29:45 Jag älskar Håkan! Men det är nog den artisten ihop med typ Benjamin Ingrosso, som i särklass har den mest aktiva "hat-klubben". Som ofta tar sig i uttryck som kommentaren ovan. Gärna söka upp offentliga plattformar och söka bekräftelse med andra likasinnade. Personligen väljer jag att inte lyssna på den musiken som inte intresserar mig men vem är jag![]()
- Lee Harvey Oswald
Haha, ja iaf när det begav sigPraetori skrev: ↑2022-02-14 20:18:38Omg! Nej detta har jag svårt att svälja. Härnäst kommer ni väl och säger att Oasis är bra också.Manijock skrev: ↑2022-02-14 18:29:45 Jag älskar Håkan! Men det är nog den artisten ihop med typ Benjamin Ingrosso, som i särklass har den mest aktiva "hat-klubben". Som ofta tar sig i uttryck som kommentaren ovan. Gärna söka upp offentliga plattformar och söka bekräftelse med andra likasinnade. Personligen väljer jag att inte lyssna på den musiken som inte intresserar mig men vem är jag![]()

De första två skivorna kändes som en liten nystart (inte lika mycket idag)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Håkan, Oasis och ett osunt stort intresse för Engelsk ligafotboll (och då särskilt United) är stora varningsmarkörer.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-02-14 20:24:57Haha, ja iaf när det begav sigPraetori skrev: ↑2022-02-14 20:18:38Omg! Nej detta har jag svårt att svälja. Härnäst kommer ni väl och säger att Oasis är bra också.Manijock skrev: ↑2022-02-14 18:29:45 Jag älskar Håkan! Men det är nog den artisten ihop med typ Benjamin Ingrosso, som i särklass har den mest aktiva "hat-klubben". Som ofta tar sig i uttryck som kommentaren ovan. Gärna söka upp offentliga plattformar och söka bekräftelse med andra likasinnade. Personligen väljer jag att inte lyssna på den musiken som inte intresserar mig men vem är jag![]()
Håkan gråter nog knappast på vägen till banken ska ni se....![]()
De första två skivorna kändes som en liten nystart (inte lika mycket idag)