Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013 (OBS: 18:00)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
S. Skuggan
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013 (OBS: 18:00)

Inlägg av S. Skuggan »

Boeman skrev:Jag hatar "poplag" KHK och Växjö förstör svensk hockey. Ja jag är jävligt bitter
Bittrare
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Challen skrev:Pinsamt. Dra åt helvete.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Pinsamt?! Jag hoppas du menar domarinsatsen, för det spelarna presterade idag är ju snarare allt annat än pinsamt.
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

Tillbaka i gammal god slutet-på-matchen-form. Uselt.

Sent from my HTC One using Tapatalk 4
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jim Morrison skrev: Jag ser detta som en vinst. Vi fullkomligt slaktade, som captcash fint beskrev, dom här McDonalds-bönderna så det fan finns inte. Vi hörs igen CoCo.

Haha, skönt
Riktig bajen-mentalitet.

Jag ser det som en blytung förlust av 2p, vi slutar anfalla tidigt i 3:e, ganska naturligt och förståeligt, visst.
Men lik förbaskat är det helt självförvållat.

Serien är ung, spelarna är unga.
Så vi har kanske igen detta senare i vinter,
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2013-10-11 19:36:09, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

captcash skrev:Asså även när vi förlorar så ser spelet OK ut och spelarna är taggade som fan... Är så sjukt nöjd med vad man sett hittills de 10 matcher som spelats (kanske iof för att man är van vid mental våldtäkt) så känner mig, för första gången på 2 år, inte orolig!

Hockey är kul igen! :D

Nu blir det fotboll, sov gott!

Visst ser det bättre ut, absolut. En topp tre placering är givet iår. Laget spelar bättre och HA är mer eller mindre bedrövlig iår. Tror på en kul kvalserie jag med faktiskt
Rix

Inlägg av Rix »

Idag känns det fan som vi tappa 3 poäng. Varför spelar vi så jävla passivt hemma i 3:e perioden. Domaren var helt horrible idag, fan jävla skit vilket dryg torsk.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Sv: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013 (OBS: 18:00)

Inlägg av Sjöwall »

Så jävla onödigt. Vi kör fast i egen zon sista minuten, vi måste fan kunna få ur pucken ur zon..

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lee Harvey Oswald skrev:
Jim Morrison skrev: Jag ser detta som en vinst. Vi fullkomligt slaktade, som captcash fint beskrev, dom här McDonalds-bönderna så det fan finns inte. Vi hörs igen CoCo.

Haha, skönt
Riktig bajen-mentalitet.

Jag ser det som en blytung förlust av 2p, vi slutar anfalla tidigt i 3:e, ganska naturligt och förståeligt, visst.

Ja, det är rätt skönt tycker jag. Vi spelar ut dom totalt och om jag verkligen inte hade tyckt det så hade jag inte skrivit det. Domarna ger dom vinsten. Tyvärr, men det är så. Sen får du kalla det bajen-mentalitet om du vill. Självförvållat? Menar du den uppenbara trippingen på Markus Ljungh som vi inte fick powerplay då eller? Kan du utveckla är du snäll
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Nackdelen med att ha ett så överlägset PP är att svaga domare är rädda för att ge motståndare utvisning. De vill ju inte avgöra matchen och när de dömer PP till oss är det ju indirekt som att ge oss mål.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Vi kommer tyvärr få brottas med domarna i varje hemmamatch, precis som förra säsongen. Domarna blir så extremt skärrade av publiktrycket att de absolut vägrar blåsa för någonting, speciellt om motståndarlaget ligger i underläge.

...men dagens domarinsats tar fan priset som den sämsta på år och dar.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Sv: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013 (OBS: 18:00)

Inlägg av pulverapa »

Skitsamma. En poäng är okej.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jim Morrison skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Haha, skönt
Riktig bajen-mentalitet.

Ja, det är rätt skönt tycker jag. Vi spelar ut dom totalt och om jag verkligen inte hade tyckt det så hade jag inte skrivit det. Domarna ger dom vinsten. Tyvärr, men det är så. Sen får du kalla det bajen-mentalitet om du vill. Självförvållat? Menar du den uppenbara trippingen på Markus Ljungh som vi inte fick powerplay då eller? Kan du utveckla är du snäll
Vi slutar bestämma på isen de sista 13-14min, vi ska spela av matchen med en pucks ledning.
Säkert inget planerat.

Men visst var det en orättvis vinst för KHK, inget snack.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Vikas skrev:Vi kommer tyvärr få brottas med domarna i varje hemmamatch, precis som förra säsongen. Domarna blir så extremt skärrade av publiktrycket att de absolut vägrar blåsa för någonting, speciellt om motståndarlaget ligger i underläge.

...men dagens domarinsats tar fan priset som den sämsta på år och dar.

Oftast brukar det funka att sätta press på domarna.
Det vänder.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Re:

Inlägg av DIF_Soldier »

minalman skrev:Nackdelen med att ha ett så överlägset PP är att svaga domare är rädda för att ge motståndare utvisning. De vill ju inte avgöra matchen och när de dömer PP till oss är det ju indirekt som att ge oss mål.
Jag tror nåt liknande. Det är skandal.

Jag finner mig dock i nån slags lugn jag hade även 09/10. Jag var aldrig riktigt orolig nån gång den säsongen trots att vi tappade poäng i täta matcher. Jag har samma känsla nu. Konsekvent arbete och vi kommer att plocka många fullpoängare, så enkelt är det.

Cred till

Alexander Falk
Saviano
Klacken - extremt bra jobbat. Bra variation med rätt timing i låtvalen. Ni som stod där idag har insett vikten av att starta en sång direkt efter man uppmanat sittplats att resa sig. Annars brukar det vara ett gäng fjunisar som stoltserar över att ha fått folk att ställa sig upp och är nöjda där. Inte idag. Jävligt bra.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2013-10-11 19:51:24, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lee Harvey Oswald skrev:
Vi slutar bestämma på isen de sista 13-14min, vi ska spela av matchen med en pucks ledning.
Säkert inget planerat.

Men visst var det en orättvis vinst för KHK, inget snack.
Domarna ser till så att vi får sluta bestämma. Vi skulle haft X antal PP i den tredje, och med PP kommer momentum och spelövertag. Inte lätt när KHK får göra precis vad dom vill för att sätta stopp på oss.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar