Lockout 2012
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Lockout 2012
– Vi har fått klartecken från styrelsen att det finns ekonomisk täckning för försäkringar och annat för de här två spelarna, säger Berglund till Sportbladet.
Luktar det verkligen extern finansiering om det här...? Har en dålig känsla.
Expert.
Lockout 2012
Hade jag läst den där meningen som vilken text som helst så ja. Men...SirDIFalot skrev:– Vi har fått klartecken från styrelsen att det finns ekonomisk täckning för försäkringar och annat för de här två spelarna, säger Berglund till Sportbladet.
2014-04-07, vad hände?
- Jim Morrison
Landeskog också på väg in, garanterat.
Så Landeskog kan bli den tredje spelaren ni tar in?
– Ja, han är definitivt högaktuell.
Och även när det gäller kostnaderna för honom har ni fått klartecken från styrelsen?
– Svar ja.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Jim Morrison
Som vi spekulerade.En fördel med Gabriel Landeskog är att han fortfarande går under ett så kallat rookiekontrakt, med förhållandevis låg lön, och därmed inte är speciellt dyr att försäkra.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev:Som vi spekulerade.En fördel med Gabriel Landeskog är att han fortfarande går under ett så kallat rookiekontrakt, med förhållandevis låg lön, och därmed inte är speciellt dyr att försäkra.
Ni e duktiga ni era fantaster!

Rysningar av hela situationen

- Jim Morrison
Från Erik Gustafssons twitter. Jobba nu, Erik!Om @GabeLandeskog92 kommer hem till #DIF vet jag någon som blir extra glad... @ErkanGustafsson #twittpuck #BFF
retweetad av Erik Gustafsson
Ja då är det nästan så man måste börja flyga upp från södern lite oftare då. Matchen i Malmö Arena den 28/9 kan bli riktigt häftig. Ett dopat DIF i sveriges bästa hockeyarena och Pääjärvi i motståndarlaget hade vart nice.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Lockout 2012
Jösses vilka pengar man kan trolla fram om man vill, undrar vad dessa finansiärer hade emot Otto som ändå var en garanterad spelare för hela säsongen?Jim Morrison skrev:Landeskog också på väg in, garanterat.
Så Landeskog kan bli den tredje spelaren ni tar in?
– Ja, han är definitivt högaktuell.
Och även när det gäller kostnaderna för honom har ni fått klartecken från styrelsen?
– Svar ja.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Nu börjar det hända grejer, går runt och drömmer konstant om att åka upp på Hovet om någon vecka och kolla in både Bengan och Järnkamin nr 1(3?). Sen Gabbe på det som är den absolut skickligaste spelare vi kan få hit. Vilken gåshud!
Murray -Gustafsson
Hörnqvist - Holmqvist - Linkan
Pettersson - Lidström
Landeskog - Johner - Ölvestad
Granath - Lennhammer
Sörensen - Ottosson - Tim Eriksson
Wennberg - Fimpen - Hank
Holm
Åberg/Blomstrand
Murray -Gustafsson
Pettersson - Lidström
Granath - Lennhammer
Wennberg - Fimpen - Hank
Holm
Åberg/Blomstrand
Riktigt trevliga nyheter detta. Hoppas också på att Landeskog kommer.
Manijock skrev:Nu börjar det hända grejer, går runt och drömmer konstant om att åka upp på Hovet om någon vecka och kolla in både Bengan och Järnkamin nr 1(3?). Sen Gabbe på det som är den absolut skickligaste spelare vi kan få hit. Vilken gåshud!
Murray -Gustafsson
Pettersson - Lidström
Granath - Lennhammer
Wennberg - Fimpen - Hank
Holm
Åberg/Blomstrand
Är det bara jag som funderat på att lira 5 forwardspar? Var väl framförallt i slutspelet 09/10 som vi gjorde det med rätt stor framgång eller minns jag helt fel?
Så Ljungh är inte ens med som extraspelare, tycker han går före ett helt gäng i din uppställning.Manijock skrev:Nu börjar det hända grejer, går runt och drömmer konstant om att åka upp på Hovet om någon vecka och kolla in både Bengan och Järnkamin nr 1(3?). Sen Gabbe på det som är den absolut skickligaste spelare vi kan få hit. Vilken gåshud!
Murray -Gustafsson
Pettersson - Lidström
Granath - Lennhammer
Wennberg - Fimpen - Hank
Holm
Åberg/Blomstrand
- Jim Morrison
Några fler kommentarer ang. NHL-spelarna från Challe.
– De är väldigt duktiga spelare som kommer att höja kvaliteten på vårt lag. När andra lag rustar så gör det ingenting om vi också kan rusta, för poängen kommer att vara så viktiga, säger Djurgårdens tränare och sportchef Charles Berglund till HockeyExpressen.se.
– En annan aspekt för mig är att de här två grabbarna är riktiga proffs. Och vi har ett antal spelare som är draftade och som ska bli NHL-spelare är det tänkt. För hela gruppen är det bra att se hur noggranna de här spelarna är och hur hårt de tränar, säger Berglund.
Challe resonerar precis som mig.Jim Morrison skrev:Några fler kommentarer ang. NHL-spelarna från Challe.
– De är väldigt duktiga spelare som kommer att höja kvaliteten på vårt lag. När andra lag rustar så gör det ingenting om vi också kan rusta, för poängen kommer att vara så viktiga, säger Djurgårdens tränare och sportchef Charles Berglund till HockeyExpressen.se.– En annan aspekt för mig är att de här två grabbarna är riktiga proffs. Och vi har ett antal spelare som är draftade och som ska bli NHL-spelare är det tänkt. För hela gruppen är det bra att se hur noggranna de här spelarna är och hur hårt de tränar, säger Berglund.
Ser hellre att Tim lämnas ute och Ljungh spelar tbhManijock skrev:Nu börjar det hända grejer, går runt och drömmer konstant om att åka upp på Hovet om någon vecka och kolla in både Bengan och Järnkamin nr 1(3?). Sen Gabbe på det som är den absolut skickligaste spelare vi kan få hit. Vilken gåshud!
Murray -Gustafsson
Pettersson - Lidström
Granath - Lennhammer
Wennberg - Fimpen - Hank
Holm
Åberg/Blomstrand