Det sa du inte, jag bara försökte visa hur löjligt det låter. Finns inget som säger att Linkan skulle prestera under en tränare han aldrig haft. Det finns en anledning till att Hardy inte vill ha Linkan, men jag tror inte att det är hans offensiva spel som är problemet.RosaVillan skrev:I DIF hade han presterat som vanligt. Var har jag sagt någonting om att Hardy är en pajas?
HV71 - Djurgårdens IF, 2/1 2011
Re: HV71 - Djurgårdens IF, 2/1 2011
Avgå Jocke.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Fy fan vad man blir less på att läsa kommentarer här. Kanske dags att sluta gå in här efter förluster, man har ju lärt sig hur det ser ut här efter viljelösa insatser.
Det är som om allas(nästan) ålder helt plötsligt sänks med 15 år.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
-
Kanske för att vi är det lag i serien som står för viljelösa insatser varannan match?Snazzi skrev:Fy fan vad man blir less på att läsa kommentarer här. Kanske dags att sluta gå in här efter förluster, man har ju lärt sig hur det ser ut här efter viljelösa insatser.
Jag tror dom flesta här inne kan leva med förluster så länge laget har kämpat hela matchen igenom. Färjestad senast var ett helvete, och denna match var nog snäppet värre. Ingen vilja alls, det ser ut som 10omgångar sedan...Snazzi skrev: Kan vara den mest givande kommentaren i hela tråden.
Fy fan vad man blir less på att läsa kommentarer här. Kanske dags att sluta gå in här efter förluster, man har ju lärt sig hur det ser ut här efter viljelösa insatser.
Kunde inte sagt det bättre själv.Snazzi skrev:Fy fan vad man blir less på att läsa kommentarer här. Kanske dags att sluta gå in här efter förluster, man har ju lärt sig hur det ser ut här efter viljelösa insatser.
Avgå Jocke.
Såg bara 2:a och 3:e perioden idag. Hörde att det såg bra ut spelmässigt i första.
Inte desto mindre är det ju glasklart att vi inte kan slå HiV med bjudningar á là Honken, Kronwall och Ridderwall. Det är där skillnaden mellan lagen ligger idag. Ridderwall ger ju ett allt annat än säkert intryck - och så är tyvärr även fallet med typ samtliga backar idag. Forwards sköter sig ju bättre, men det är uppenbart att t.ex. Nilson är långt ifrån formen. Tyvärr visar ju även Linkan att det är ett horribelt misstag av DIF att inte ta hem honom. Han hade lyft vårt power play till oanade höjder.
Nåväl, vi torskar matchen på enkla misstag. Flera spelare är just tillbaka från sjukdom. Jag tror att vi besegrar Timrå och AIK tämligen enkelt i kommande matcher. Målvaktsfrågan är dock ett stort aber, och just nu föredrar jag faktiskt Owuya.
Edit: -4 på BomBom och -3 på Honken är fan inte bra.
Inte desto mindre är det ju glasklart att vi inte kan slå HiV med bjudningar á là Honken, Kronwall och Ridderwall. Det är där skillnaden mellan lagen ligger idag. Ridderwall ger ju ett allt annat än säkert intryck - och så är tyvärr även fallet med typ samtliga backar idag. Forwards sköter sig ju bättre, men det är uppenbart att t.ex. Nilson är långt ifrån formen. Tyvärr visar ju även Linkan att det är ett horribelt misstag av DIF att inte ta hem honom. Han hade lyft vårt power play till oanade höjder.
Nåväl, vi torskar matchen på enkla misstag. Flera spelare är just tillbaka från sjukdom. Jag tror att vi besegrar Timrå och AIK tämligen enkelt i kommande matcher. Målvaktsfrågan är dock ett stort aber, och just nu föredrar jag faktiskt Owuya.
Edit: -4 på BomBom och -3 på Honken är fan inte bra.
Senast redigerad av kaminor den 2011-01-02 19:12:27, redigerad totalt 1 gånger.
Vem bryr sig om 10 omgångar med poäng när vi förlorat med 4-10 de två senaste?! helt jävla ointressant.
Det jag intresserar mig för just nu är hur det ser ut på backsidan/målvaktssidan. Vi har på backsidan:
Honken
Kronwall
Bombom
O. Eklund
S. Lassen
A. Deilert
Mitman
?!
- Här ser jag bara EN back som håller måttet på riktigt och även han har sina dåliga dar // och han spelar ju mest i laget.. det håller inte. Sen har vi lite osäkerhet i målet också. Jag tror att DIF måste satsa på en keeper och köra honom alla matcher. Som det ser ut kan Mark vara den som skulle sköta jobbet bäst.
Idag blev vi uppätna av ett lag som har kompletta lagdelar med kvalité genom hela lagkedjan. Att de vinner med 6-2 är inte flyt eller något. De slog av på tempot i 3e, nollade oss och stänkte dit 6an. Vi har inte tillräckoligt med bra backar, vi har inte tillräckligt med centrar och vi har forwards som inte producerar med regelbundenhet. Vi har två osäkra målvakter.
Aja, nog om detta. Alltid, oavsett - Djurgårdens IF!
Widing stänkte dit ett mål, det uppskattas! mer sånt! Ölvestad gjorde ett också, gott! Synd på Fimpens svit.
Det jag intresserar mig för just nu är hur det ser ut på backsidan/målvaktssidan. Vi har på backsidan:
Honken
Kronwall
Bombom
O. Eklund
S. Lassen
A. Deilert
Mitman
?!
- Här ser jag bara EN back som håller måttet på riktigt och även han har sina dåliga dar // och han spelar ju mest i laget.. det håller inte. Sen har vi lite osäkerhet i målet också. Jag tror att DIF måste satsa på en keeper och köra honom alla matcher. Som det ser ut kan Mark vara den som skulle sköta jobbet bäst.
Idag blev vi uppätna av ett lag som har kompletta lagdelar med kvalité genom hela lagkedjan. Att de vinner med 6-2 är inte flyt eller något. De slog av på tempot i 3e, nollade oss och stänkte dit 6an. Vi har inte tillräckoligt med bra backar, vi har inte tillräckligt med centrar och vi har forwards som inte producerar med regelbundenhet. Vi har två osäkra målvakter.
Aja, nog om detta. Alltid, oavsett - Djurgårdens IF!
Widing stänkte dit ett mål, det uppskattas! mer sånt! Ölvestad gjorde ett också, gott! Synd på Fimpens svit.
Senast redigerad av Magnutz den 2011-01-02 19:21:48, redigerad totalt 1 gånger.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SkönaDjurgårn
Jag som förespråkar Mark i kassen fick ju vatten på min kvarn (som vanligt), även om det inte är speciellt roligt att få just det.
Kronwall schabblar på blå, Printz ska proppa en blåvalssnabb Luoma och missar, Bombom och Honken bjuder. Kom igen...vilka jävla sopbackar vi har.
Sen att Riddarn inte räddar Linkans friläge tycker jag är kallt också. Alla som följt Linkan VET att han går för borte, högra krysset där. Har sett säkert femtio mål när han sprättat upp den just där. Bedrövligt att inte vara beredd på det.
Och kan vi sluta släppa in mål så fort vi gjort mål? Känns som det jämt händer.
Kronwall schabblar på blå, Printz ska proppa en blåvalssnabb Luoma och missar, Bombom och Honken bjuder. Kom igen...vilka jävla sopbackar vi har.
Sen att Riddarn inte räddar Linkans friläge tycker jag är kallt också. Alla som följt Linkan VET att han går för borte, högra krysset där. Har sett säkert femtio mål när han sprättat upp den just där. Bedrövligt att inte vara beredd på det.
Och kan vi sluta släppa in mål så fort vi gjort mål? Känns som det jämt händer.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Ja, Mitman är grymt vass som back.Magnutz skrev:
Honken
Kronwall
Bombom
O. Eklund
S. Lassen
A. Deilert
Mitman

Lycka är att vara Djurgårdare.
haha sorry..Snazzi skrev:Ja, Mitman är grymt vass som back.Magnutz skrev:
Honken
Kronwall
Bombom
O. Eklund
S. Lassen
A. Deilert
Mitman

Jo men visst lirar han mer defensivt? Eller så är det någon som är jävligt lik honom som gör det, för jag tycker jag ser honom stå vid blå oftast.Snazzi skrev:Ja, Mitman är grymt vass som back.Magnutz skrev:
Honken
Kronwall
Bombom
O. Eklund
S. Lassen
A. Deilert
Mitman
- -daniel-
Jag hoppas detta var sista gången Lassi fick speltid, pallar inte med honom längre. Kan inte Falkens knä läka snabbt? Vill ha in Claesson annars.
Målvakterna är lika hattigt som vanligt. Blandar och ger som laget i övrigt, men totalt sett så har ju Ridderwalls säsong varit praktusel. Owuya är en OK puckmotare men känns ju inte direkt stabil. Men just för stunden så föredrar jag honom ändå.
Framåt så vet vi ju att potentialen finns där så det är väl inte så mycket att orda om, de stora problemen har vi naturligtvis i defensiven. Spelar dock Falk och dansken hålls utanför rinken så skall det ju inte behöva se så genomuselt ut som det gjorde ikväll, målvakterna är ju det störst orosmomentet.
Tlls nästa nyår skulle jag i vilket fall föredra om grabbarna kunde dra in lite på champagnen när man skall spela match en dag senare...
Målvakterna är lika hattigt som vanligt. Blandar och ger som laget i övrigt, men totalt sett så har ju Ridderwalls säsong varit praktusel. Owuya är en OK puckmotare men känns ju inte direkt stabil. Men just för stunden så föredrar jag honom ändå.

Framåt så vet vi ju att potentialen finns där så det är väl inte så mycket att orda om, de stora problemen har vi naturligtvis i defensiven. Spelar dock Falk och dansken hålls utanför rinken så skall det ju inte behöva se så genomuselt ut som det gjorde ikväll, målvakterna är ju det störst orosmomentet.
Tlls nästa nyår skulle jag i vilket fall föredra om grabbarna kunde dra in lite på champagnen när man skall spela match en dag senare...
Detta kan låta lite Sovjet men jag tycker inte att spelarna ska dricka sig fulla under pågående säsong. Det ska inte curlas inom elitidrott. Super du får du inte spela. Om junisarna tycker att de ska på fest och supa till det så ska de inte få spela alls. De rutinerade ska bötfällas och bänkas.. eller något. Konsekvenslöshet leder till dekadens och det får tamejfan inte förekomma i DIF.
Jag tycker det är grymt svinigt om det förekommer fylla under pågående säsong. Det gör mig fan ledsen.
Jag tycker det är grymt svinigt om det förekommer fylla under pågående säsong. Det gör mig fan ledsen.
När ska man inse att riddarn är elitseriens sämsta målvakt.Åkt räkmacka på pappas namn.Mark e faktiskt betydligt bättre.Även om han inte är någon stjärna han heller men dem vinner fler matcher med honom.
Mash skrev:Finally![]()
Blir en jämn match detta, hoppas Riddarn står för med Mark i mål så förlorar vi. Vill även ha tillbaka Printz, Falken och Tjärnan. Dock så tror jag inte alla är redo för spel men åtminstone en av dom kan vi väl få tillbaka.
Antingen 3-2 efter SD eller 1-2 efter fulltid.
-
Jag vet flera spelare som krökar som svin på helgerna. PM finns.Magnutz skrev:Detta kan låta lite Sovjet men jag tycker inte att spelarna ska dricka sig fulla under pågående säsong. Det ska inte curlas inom elitidrott. Super du får du inte spela. Om junisarna tycker att de ska på fest och supa till det så ska de inte få spela alls. De rutinerade ska bötfällas och bänkas.. eller något. Konsekvenslöshet leder till dekadens och det får tamejfan inte förekomma i DIF.