Djurgårdens IF - Frölunda HC, 25/11 2010
Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 25/11 2010
En sak som jag inte förstår är hur fan publiken fortsätter komma på varje match? Känns som att vi borde ha runt 4000 pers på matcherna just nu. Vakna nu grabbar.
tomten skrev:Om man som tränare ser att ens spelide inte har fungerar någon av de 23 första matcherna på säsongen bör man kanske fundera på att prova ett nytt sätt att spela på eller i alla fall testa att göra förändringar.
Jupp! Har sagt det förr: Problemet är inte att vi är sönderlästa, det spelsystem vi hade förra säsongen är MYCKET svårt att freda sig mot oavsett om motståndarna kan det eller inte,grejen är ju att vi inte har spelarmaterial till att klara av samma spelidé den här säsongen.
DIF är nöjda med målvaktssidan, nöjda med backsidan och nöjda med Widing. Garanterat. Det kommer inte att ske några rockader i spelartruppen. Var så säkra.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Undrar varför inte Montén ser vad så många andra ser och har sett ett tag?! han säger att
Och med Hardlys agerande i båset de senaste matcherna så tror jag att det är något fel på situationen mellan honom och laget, på något vis. Han pratar inte med killarna, inte ens under timeout. Han bara går omkring och skriver saker, eller kanske ritar han gubbar?! Är han för gammal för de unga killarna? kan de inte "connecta"? Varför blir han inte förbannad på Boumedienne och bänkar honom? Honken?
Nä, nu köper jag inte fler matcher på ett tag. Liksom Mäklaren och andra här mår jag fysiskt och psykiskt illa av att se hur Djurgårdens IF spelar hockey. Biljetten till DIF-Luleå vettefan om jag utnyttjar. Som det känns nu vet jag inte om jag orkar. Det kan ju ändras...
Vi har ju inga backar som kan påbörja våra anfall på något bra sätt för de blir våldtagna av diverse andra saker på vägen. Kronwall slits ju ut i förväg och jag undrar om han kommer att hålla. Vad händer när Kronwall blir skadad? Vad ska vi ersätta honom med?! Ska vi ge Printz mer speltid och Honken? Fan, Ragge är bättre med en arm än våra andra backar är med sina båda.Innan vändningen inleddes var det däremot bistrare miner i Djurgårdens bås.
- Ja, det var så klart en katastrofstart från vår sida. Vi har i och för sig några hyfsade anfall. Men det känns som att vi är lite för avvaktanade och inte komme r ut med den fart och intensitet som vi vill.
Och med Hardlys agerande i båset de senaste matcherna så tror jag att det är något fel på situationen mellan honom och laget, på något vis. Han pratar inte med killarna, inte ens under timeout. Han bara går omkring och skriver saker, eller kanske ritar han gubbar?! Är han för gammal för de unga killarna? kan de inte "connecta"? Varför blir han inte förbannad på Boumedienne och bänkar honom? Honken?
Nä, nu köper jag inte fler matcher på ett tag. Liksom Mäklaren och andra här mår jag fysiskt och psykiskt illa av att se hur Djurgårdens IF spelar hockey. Biljetten till DIF-Luleå vettefan om jag utnyttjar. Som det känns nu vet jag inte om jag orkar. Det kan ju ändras...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Anledningen är att det finns en stomme lojala hockeyfans den här säsongen. Sedan så blir jag bara äcklad av att läsa det som du skriver. Man stöttar sitt lag i med och motgång, något annat finns inte.diffarn1 skrev:En sak som jag inte förstår är hur fan publiken fortsätter komma på varje match? Känns som att vi borde ha runt 4000 pers på matcherna just nu. Vakna nu grabbar.
Laget behöver stödet som mest i motgång, och det är då vi behöver vara på plats och peppa på grabbarna ute på isen.
Förlåt om detta inlägg inte har så mycket med dagens match att göra men detta är ju katastrof och jag måste få skriva av mig lite. Förstår inte vad som hänt sedan slutspelet förra året? Uppspelen är så osäkra och det känns nästan som att spelarna inte tror på spelsystemet och därför förväntar sig att passarna inte ska gå fram.
Det är några rejäla hjärnspöken i dagens trupp och det verkar ju inte släppa heller.
Jag såg DIF - brynäs på försäsongen och det är det sämsta jag någonsin sett mitt älskade lag spela men jag trodde, med slutspelet ganska fräscht i tankarna, att det bara berodde på att det testades runt med kedjor och att olika varianter skulle övas in men så verkar ju inte fallet ha varit.
Jag har representerat klubben som spelare i 11 år och det svider så mycket när man ser spelare som inte brinner för klubben och fegar i närkamper. Att man inte ens kan tagga till mot ärkerivalerna/slöddret från solna är ju helt sjukt. I min årskull (83) så va ajk mycket bättre än oss med spelare som Hagos, Jämtin (som förövrigt va en lika stor fitta då som nu), Beck, Hynning med flera.
Men varenda match gav man fan ALLT för att vinna och känslan när vi första gången slog solna va underbar och man levde länge på det.
Den stolthet jag och mina lagkompisar kände för märket på bröstet är det inte många i dagens trupp som visar. Lyft fram juniorer som varit länge i klubben för att skapa en äkta lagkänsla. Att köpa in massa spelare som har en karriär bakom sig och som helt och hållet skiter i vilken klubb de spelar för ger inte mycket i förlängningen.
Näe fy fan, vi oss att ni är stolta över att bära den finaste tröjan en hockeyspelare kan bära. Förlorar ni men visar detta så är det ett fall i rätt riktning.
Det är några rejäla hjärnspöken i dagens trupp och det verkar ju inte släppa heller.
Jag såg DIF - brynäs på försäsongen och det är det sämsta jag någonsin sett mitt älskade lag spela men jag trodde, med slutspelet ganska fräscht i tankarna, att det bara berodde på att det testades runt med kedjor och att olika varianter skulle övas in men så verkar ju inte fallet ha varit.
Jag har representerat klubben som spelare i 11 år och det svider så mycket när man ser spelare som inte brinner för klubben och fegar i närkamper. Att man inte ens kan tagga till mot ärkerivalerna/slöddret från solna är ju helt sjukt. I min årskull (83) så va ajk mycket bättre än oss med spelare som Hagos, Jämtin (som förövrigt va en lika stor fitta då som nu), Beck, Hynning med flera.
Men varenda match gav man fan ALLT för att vinna och känslan när vi första gången slog solna va underbar och man levde länge på det.
Den stolthet jag och mina lagkompisar kände för märket på bröstet är det inte många i dagens trupp som visar. Lyft fram juniorer som varit länge i klubben för att skapa en äkta lagkänsla. Att köpa in massa spelare som har en karriär bakom sig och som helt och hållet skiter i vilken klubb de spelar för ger inte mycket i förlängningen.
Näe fy fan, vi oss att ni är stolta över att bära den finaste tröjan en hockeyspelare kan bära. Förlorar ni men visar detta så är det ett fall i rätt riktning.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nichlas Falk?
Skoja den gråhåriga gubbfan med oss eller? Han måste ju velat förlora ikväll eller något, Falk kan ju va en av världens mest lättlästa hockeyspelare.
Ekman,Fimpen,Jimmie,Mackan,Widing, eller vem som helst, tro faktiskt jag hade valt varenda en i laget före Falk som avgörande skytt,till och med Ridderwall.. Fyfan, denna lilla extra pinnen kommer visa sig va sinnessjukt viktig när vi tittar tillbaka till denna matchen inför sista omgången, jag ger mig fan på de..
Kommer drömma mardrömmar om de där jävla anteckningsblocket inatt
Skoja den gråhåriga gubbfan med oss eller? Han måste ju velat förlora ikväll eller något, Falk kan ju va en av världens mest lättlästa hockeyspelare.
Ekman,Fimpen,Jimmie,Mackan,Widing, eller vem som helst, tro faktiskt jag hade valt varenda en i laget före Falk som avgörande skytt,till och med Ridderwall.. Fyfan, denna lilla extra pinnen kommer visa sig va sinnessjukt viktig när vi tittar tillbaka till denna matchen inför sista omgången, jag ger mig fan på de..
Spela fult
Vill du att vi ska bli som en råtta? VADÅ 4000 pers per matcherdiffarn1 skrev:En sak som jag inte förstår är hur fan publiken fortsätter komma på varje match? Känns som att vi borde ha runt 4000 pers på matcherna just nu. Vakna nu grabbar.

Tycker du har JÄVLIGT dålig attityd angående Falken. Mesta Djurgårdaren någonsin ska fan inte behövas kallas "gråhåriga gubbfan" Sen var det inte Nichlas beslut att lägga straffen.diftobbe89 skrev:Nichlas Falk?
Så knip igen för fan!
Och glöm inte att vi ska hylla han 3/2 för den Djurgårdare han är!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tror han menar Hardy där...Hawk skrev:Tycker du har JÄVLIGT dålig attityd angående Falken. Mesta Djurgårdaren någonsin ska fan inte behövas kallas "gråhåriga gubbfan" Sen var det inte Nichlas beslut att lägga straffen.diftobbe89 skrev:Nichlas Falk?
Så knip igen för fan!
Expert.
I så fall förstår jagSirDIFalot skrev:Tror han menar Hardy där...Hawk skrev:Tycker du har JÄVLIGT dålig attityd angående Falken. Mesta Djurgårdaren någonsin ska fan inte behövas kallas "gråhåriga gubbfan" Sen var det inte Nichlas beslut att lägga straffen.diftobbe89 skrev:Nichlas Falk?
Så knip igen för fan!

-
Jävla råttmongodiffarn1 skrev:En sak som jag inte förstår är hur fan publiken fortsätter komma på varje match? Känns som att vi borde ha runt 4000 pers på matcherna just nu. Vakna nu grabbar.
Djurgårdens IF
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Efter ännu en mer eller mindre sömnlös natt så känns ögonen som halva Sahara har bosatt sig i dem, huvudet uppsvällt som en vattenskalle och humöret inte direkt på topp för att sammanfatta...
Är det värt den här ångesten för DIF? Jag vet inte. På något självplågande konstigt vis längtar jag hursomhelst redan till matchen mot Brynäs. Skall bli härligt att se Honken dutta med klubban och undvika att gå in i närkamperna, Boumedienne ta fullständigt felaktiga beslut hela tiden, Widing skjuta 15 meter utanför målet, Ridderwall drälla in minst 2-3 puckar, Mackan hålla i pucken och dra ner tempot fullständigt i PP, Krüger snubbla runt på isen och se yrvaken ut... Listan kan göras oändligt lång av trevligheter som vi som följer DIF anno 10/11 får uppleva.
Är det värt den här ångesten för DIF? Jag vet inte. På något självplågande konstigt vis längtar jag hursomhelst redan till matchen mot Brynäs. Skall bli härligt att se Honken dutta med klubban och undvika att gå in i närkamperna, Boumedienne ta fullständigt felaktiga beslut hela tiden, Widing skjuta 15 meter utanför målet, Ridderwall drälla in minst 2-3 puckar, Mackan hålla i pucken och dra ner tempot fullständigt i PP, Krüger snubbla runt på isen och se yrvaken ut... Listan kan göras oändligt lång av trevligheter som vi som följer DIF anno 10/11 får uppleva.
Daniel, sänk dina förhoppningar så ska du se att din ångest också dämpas 

Jag är inte arg, och inte besviken.
Upp med hakan nu. Det är hockey. Tänk på barnen i Afghanistan.
Klart grabbarna ger järnet men det klickar just nu och det är naturligtvis värst för spelarna själva.
Klart grabbarna ger järnet men det klickar just nu och det är naturligtvis värst för spelarna själva.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel