Krig i familjen?
Håller absolut med, även om folk läser att jag är negativt inställd.janne08 skrev:Jag är Djurgårdare sedan födseln
Jag har misströstat i vissa stunder när det gått tungt.
Jag har spytt galla över idrotten och pengarna massvis med gånger.
Jag älskar amatörsporter
Jag har hatat och älskat idrottarna i DIF
Jag har hatat och älskat DIF:s ledningar
Jag har med envishet under lång tid bitit mig fast vid en tid som inte längre finns.
DIF är inte längre EN idrottsklubb utan en moderklubb med ett antal sektioner (Dotterbolag)
Att se DIF förändras har ibland varit en tung upplevelse, men som så mycket annat här i livet så har jag lärt mig att förändring inte alltid
är till ondo.
Om man nu rannsakar sig själv och tänker efter och reflekterar över idrottens utveckling över ett längre perspektiv.
Så inser jag att det här rätt Basic, idrott kostar pengar det tror jag alla fattar.
DIF: hockey kostar mycket pengar. Utan pengar ingen idrott (i alla fall inte på toppnivå)
Kolla runt på fotboll och hockey klubbarna i världen som vi alla beundrar och hurrar över.
Vem eller vilka är ägare till dom, ja inte är det fansen det är ett som är säker. Nä, hur illa vi än tycker om det så är det kapitalet som äger klubbarna.
Men var är det vi värnar om, är det idrottsföreningen, klubbfärgerna, traditioner eller vapenskölden.
För mig är svaret enkelt det är allt det där, men framförallt färgerna.
Det spelar inte så stor roll för mig vem eller vilka som har ägarintresset i klubben för traditionen skölden och färgerna kommer vi Fansen att äga.
Hur kan man i det nationalistiska England där flera klubbar ägs av rika utlänningar och där lag består av nästan bara utländska spelare ändå få fulla läktare och en TROGEN publiken.
Jag tror att svaret på frågan är det samma. SKÖLDEN, FÄRGERNA och TRADITIONEN.
DIF i mitt hjärta
Jag undrar bara, hur mkt AEG vill göra med DIF, eller är vi bara pusselbiten för att få Arenorna? Och som det också finns i skrift (Vi går bara in i DIF om vi får arenorna) Det är för mig llite märkligt, är det en ägare som vill göra DIF till en dynasti, eller är det en ägare som vill göra arenaområdet till en dynasti? Och vi till... Ja vaddå?
Skeptism är en sjukdom, vi vet. Men vi skeptiker har ju all rätt att ställa frågan.. Hade Milton klivit in och sagt: Nu kör vi. Ett par tunga nyförvärv jag pröjjsar hade ju ingen sagt "nee vafan?"
Kolla Thai-presidenten (orkar inte leta) som tjackade Man City. Köpte spelare för miljarder och gjorde något bra.. Det va ju inte snack om "får jag drifta 5 arenor i Manchester så kan jag tänka mig att köpa lite aktier i Er"..
Stor skillnad enligt eget tycke.. Väntar med spänning på upphandlingen.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 2380243.ab
Vad exakt betyder detta för framtiden?
Hammarbys VD som direktör i AEG, där Djurgården Hockey AB är verksamma...
Vad exakt betyder detta för framtiden?
Hammarbys VD som direktör i AEG, där Djurgården Hockey AB är verksamma...
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
ogooglad skrev:Jaha, det blir ju skitbra med äpplet som AEG´s Sverige-chef.
Förutom att han är en jävla sopa så kommer det ju knappast gagna DIF att bajen får in sin förre VD i toppen på AEG´s Sverige-organisation.
Bra jobbat DIF - det här blir ju kanoners.
Tror du DIF kände till att det kunde bli så ???
Förhoppningsvis inte - men det är ju just detta som vi som är emot AEG har påtalat gång på gång i denna tråd - medan de som är för (och DIF själva) påstått att DIF inte på något sätt kommer syltas ihop med bajen fotboll.warrant skrev:ogooglad skrev:Jaha, det blir ju skitbra med äpplet som AEG´s Sverige-chef.
Förutom att han är en jävla sopa så kommer det ju knappast gagna DIF att bajen får in sin förre VD i toppen på AEG´s Sverige-organisation.
Bra jobbat DIF - det här blir ju kanoners.
Tror du DIF kände till att det kunde bli så ???
Nu vet vi ju inte om äpplet får denna post, men ni ser ju själva hur nära bajen vi kan komma att hamna.
Jag säger det igen:
AEG kommer se på sina investeringar i DIF, bajen och i arenorna som ett affärsområde - och inom affärsområden pågår ibland konsolidering, sammanslagningar, samarbeten mm.
Vi sitter i en jobbig sits och vi har ingen jävla aning om vad AEG har för planer för oss, bajen och arenorna.
Inse detta.