Förstår vad du menar. Men välja alt 2. 16 dgr innan fönstret stänger. Då har Wiken tappat det!Boven skrev: ↑2025-01-30 21:22:06Jag ser 2 alternativ. Antingen är finansieringen för nyförvärv fixad och klar nu, eller så är marknaden så dålig att dom har gett upp tanken på nyförvärv och då inte vill pusha insamlingen mer för att inte göra folk besvikna.Flunk skrev: ↑2025-01-30 21:09:23Wiken behöver slänga ut ett namn om det ska bli mer fart i detta läge.daaviid skrev: ↑2025-01-30 19:36:59Skillnaden på denna insamling som pågår nu, jämfört med förra, är att man på den förra höjde målet när man väl var framme. Wiken skulle höjt målet med 500k direkt när miljonen var passerad. Nu är folk mätta och nöjda och tänker att dom inte behöver donera längre.Legion skrev: ↑2025-01-30 18:18:17 Jaha, den "25:e" satte INTE ny fart på insamlingen...
DIF/Wiken, att fundera över,
* Är man nöjd med det som redan kommit in och att man nått utsatt mål? Var målet för lågt satt? Är man bara allmänt glad för det som singlar in ytterligare utöver fram till den 15:e februari? Finns det en fortsatt plan??
Förra året drog man in närmare 1,8MSEK i liknande insamling. Vad vet jag, behovet kanske kändes större då, företagen kanske pyntade in på ett annat sätt då de inte hade investerat i DIF aktier, det ekonomiska läget i Sverige kanske skiljer sig åt. Man vill inte länsa supporterfickorna?...
Oavsett anledning,
Ifall det är så att DIF har förhoppningar om att det ska fortsätta komma ramla in pengar i en högre takt än nuvarande hela vägen till deadline så behöver man gå ut och push'a för det. Spontandonationer kommer inte göra det! Uppdatera med ett nytt, högre mål samt motivera till varför man siktar högre, stoppa nya batterier i PR karusellen och snurra igång maskineriet.
Är man motsvarande redan nöjda med att ha nått befintligt mål kan man lika gärna avsluta insamlingen redan nu, fira det uppnådda målet och tacka för alla donationer, Mission accomplished!
Folk borde kunna fortsätta donera ändå, men så länge målet är i hamn så lär det inte trilla in några summor att tala om.
Säsongen 2024/25
-
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Kanske inte gett upp då, men känner att det troligtvis inte kommer dyka upp nått och då inte vill pusha insamlingen och höja förväntningarna.Osten östlund skrev: ↑2025-01-30 22:02:56Förstår vad du menar. Men välja alt 2. 16 dgr innan fönstret stänger. Då har Wiken tappat det!Boven skrev: ↑2025-01-30 21:22:06Jag ser 2 alternativ. Antingen är finansieringen för nyförvärv fixad och klar nu, eller så är marknaden så dålig att dom har gett upp tanken på nyförvärv och då inte vill pusha insamlingen mer för att inte göra folk besvikna.Flunk skrev: ↑2025-01-30 21:09:23Wiken behöver slänga ut ett namn om det ska bli mer fart i detta läge.daaviid skrev: ↑2025-01-30 19:36:59Skillnaden på denna insamling som pågår nu, jämfört med förra, är att man på den förra höjde målet när man väl var framme. Wiken skulle höjt målet med 500k direkt när miljonen var passerad. Nu är folk mätta och nöjda och tänker att dom inte behöver donera längre.Legion skrev: ↑2025-01-30 18:18:17 Jaha, den "25:e" satte INTE ny fart på insamlingen...
DIF/Wiken, att fundera över,
* Är man nöjd med det som redan kommit in och att man nått utsatt mål? Var målet för lågt satt? Är man bara allmänt glad för det som singlar in ytterligare utöver fram till den 15:e februari? Finns det en fortsatt plan??
Förra året drog man in närmare 1,8MSEK i liknande insamling. Vad vet jag, behovet kanske kändes större då, företagen kanske pyntade in på ett annat sätt då de inte hade investerat i DIF aktier, det ekonomiska läget i Sverige kanske skiljer sig åt. Man vill inte länsa supporterfickorna?...
Oavsett anledning,
Ifall det är så att DIF har förhoppningar om att det ska fortsätta komma ramla in pengar i en högre takt än nuvarande hela vägen till deadline så behöver man gå ut och push'a för det. Spontandonationer kommer inte göra det! Uppdatera med ett nytt, högre mål samt motivera till varför man siktar högre, stoppa nya batterier i PR karusellen och snurra igång maskineriet.
Är man motsvarande redan nöjda med att ha nått befintligt mål kan man lika gärna avsluta insamlingen redan nu, fira det uppnådda målet och tacka för alla donationer, Mission accomplished!
Folk borde kunna fortsätta donera ändå, men så länge målet är i hamn så lär det inte trilla in några summor att tala om.
Oavsett hoppas jag på alt.1.
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 2024/25
BIK BOK är ett bra grundserielag, slutspelt har sällan varit deras grej, ganska jämntrubbigt rakt igenom
Skulle vi ta oss till KvalFinal mot BIKBOK har vi ett bra chans att ta steget upp
Att jämföra dom med BIF:s förra säsong känns helt världsfrånvänt
Skulle vi ta oss till KvalFinal mot BIKBOK har vi ett bra chans att ta steget upp
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Säsongen 2024/25
De känns annorlunda nu, dock. Kom ihåg att 1) De var bästa laget under hela våren förra året, 2) De slog ut Södertälje som kom 2:a i fyra raka matcher och 3) De var det enda laget som bjöd upp till dans mot Brynäs.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-01-30 22:28:10 BIK BOK är ett bra grundserielag, slutspelt har sällan varit deras grej, ganska jämntrubbigt rakt igenom
Nu har de i stora slängar samma lag som de sen spetsat till. De är aboslut inte att leka med och kommer garanterat tävla om SHL-platsen.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Tror vi piskar Karlskoga med typ 4-1 i en final i bäst av sju. Ifall våra gubbar maxar sin fulla potential kommer det inte vara något snack i slutändan. Blir kul att se Löven bli utslaget av Kalmar.
Spela fult
Säsongen 2024/25
Nu ska vi inte ropa hej riktigt än. Men Lövens poängsnitt har rasat och deras PDO är numera på 102,99.Manijock skrev: ↑2024-10-19 19:43:20Det kommer visa sig. Tycker de i de flesta fall man sett dem visat en offensiv dominans man inte sett sen gamla stenåldersklipp från CCCP....
Ingen blir gladare än jag om alla deras typ 15 stjärnor helt plötsligt glömmer bort sina egenskaper och laget börjar torska ibland.
EDIT: tacksam att jag slipper medlemskap i Black Army.
Säsongen 2024/25
Final mot Modo, final mot Brynäs och möjlig final mot årets BIK. Jag tar det sistnämnda alla dagar i veckan. Anser att det här är vår bästa chans hittills sen vi åkte ner. Nu skriver jag inte att det är klart att det är vi mot BIK i final, men jämfört med tidigare säsonger.
-
Säsongen 2024/25
Vi är alla olika.
Vi har alla våra "försvarsmekanismer "
!?
Själv har jag ett försiktigt hopp, samt delmål om första platsen!
Vi har alla våra "försvarsmekanismer "

Själv har jag ett försiktigt hopp, samt delmål om första platsen!
Säsongen 2024/25
Vi har bredd, vi har slutspelsrävar, vi har ung entusiasm i en intressant blandning. Tror vi blir livsfarliga i ett slutspel oavsett vilken slutplacering vi får i serien. Högre upp bättre såklart men tror inte det är det som kommer avgöra (som det gjort tidigare år)
såg nån grafik på djuuu vs löven sen vi kom ner i HA. fritt från minnet så var det typ 11 grundseriematcher där löven hade ett litet övertag med 6 v 5 vinster eller nått sånt. sen var det typ 11 slutspelsmatcher och där var det en förkrossande fördel för oss. typ 8 v 3 vinster eller nått sånt.
summa summarum. Grundserie är en sak å man kan försöka läsa in en massa saker från dom matcherna men slutspel är något helt annat. nästan ett helt nytt spel och där känns det som vi är starka!:)
såg nån grafik på djuuu vs löven sen vi kom ner i HA. fritt från minnet så var det typ 11 grundseriematcher där löven hade ett litet övertag med 6 v 5 vinster eller nått sånt. sen var det typ 11 slutspelsmatcher och där var det en förkrossande fördel för oss. typ 8 v 3 vinster eller nått sånt.
summa summarum. Grundserie är en sak å man kan försöka läsa in en massa saker från dom matcherna men slutspel är något helt annat. nästan ett helt nytt spel och där känns det som vi är starka!:)
Säsongen 2024/25
Mora säljer Max Martin till LHC, visar att Mora har noll inställning att gå för SHL i år, tar dom gärna i en kvartsfinal.
Säsongen 2024/25
Är det nån som kommer in på target aid? Den funkar inte alls för mig.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
diftobbe89 skrev: ↑2025-01-31 05:24:21 Tror vi piskar Karlskoga med typ 4-1 i en final i bäst av sju. Ifall våra gubbar maxar sin fulla potential kommer det inte vara något snack i slutändan. Blir kul att se Löven bli utslaget av Kalmar.
Självklart bik i slutspel 4-0 eller 4-1
Ssk och Umeå lika så
Det enda som skulle kunna pressa fram 4-2
Är råtta och då handlar det ingenting om att råtta har bra lag eller spel utan pressen på oss kan röra till det mentala och det gör att vi gör fler misstag
Det enda som stoppar Djurgården i år är
Egna demoner
The DIF ONE
Säsongen 2024/25
Om vi tar oss till final så lär finalspelet gå mot satan från solna. Ett episkt kval som kan bli ett himmelrike eller i värsta fall ett helvete.Daven skrev: ↑2025-01-31 10:06:35 Final mot Modo, final mot Brynäs och möjlig final mot årets BIK. Jag tar det sistnämnda alla dagar i veckan. Anser att det här är vår bästa chans hittills sen vi åkte ner. Nu skriver jag inte att det är klart att det är vi mot BIK i final, men jämfört med tidigare säsonger.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Säsongen 2024/25
Vore ju en drömfinal för Svensk hockey. Och något för evigheten om vi slaktar kolsäckarna och går upp.Per-Allan skrev: ↑2025-01-31 21:34:00Om vi tar oss till final så lär finalspelet gå mot satan från solna. Ett episkt kval som kan bli ett himmelrike eller i värsta fall ett helvete.Daven skrev: ↑2025-01-31 10:06:35 Final mot Modo, final mot Brynäs och möjlig final mot årets BIK. Jag tar det sistnämnda alla dagar i veckan. Anser att det här är vår bästa chans hittills sen vi åkte ner. Nu skriver jag inte att det är klart att det är vi mot BIK i final, men jämfört med tidigare säsonger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.