Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
BigJ

Inlägg av BigJ »

AlltidOavsett skrev: 2026-01-23 21:01:23 Jag förstår verkligen inte hur PA fortfarande är kvar i vår förening. Alla förutom Wiken ser hur dålig vår defensiv är. Vi har släppt in flest mål av alla lagen i SHL, trots en på pappret väldigt stark backsida. Vi behöver en defeniv coach med pondus och erfarenhet, inte någon som endast tränat HV71s J20. Det behövs en förändring nu, det kan på riktigt inte bli sämre.
Huvudtränaren hade nog sagt ifrån om han inte var nöjd med någon av sina medtränare och han har ju dessutom huvudansvaret för hur det ser ut.
Felix.32
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Felix.32 »

Hugo räddar 30 av 31 (96.77%) skott mot Björklöven och utsedd till matchens lirare i hemmalaget.
Fint å se
HCCL

Inlägg av HCCL »

Doyle 1 skrev: 2026-01-23 20:11:39 Stortorsk i morgon då måste vi rensa. Då har Kimby haft sin chans o ändra men det blir bara sämre o sämre match efter match. Vi måste leta med ljus o lykta o få in en matchcoach o rädda säsongen. Men vem vill komma o rädda ett sjunkande skepp. Kan verkligen bli ett Mission Impossible. Jag är jäkligt orolig nu att vi redan står på klippavsatsen utan fallskärm. Vem kliver över kanten först..
Vi hade behövt rensa för ett par veckor sedan, händer det inget drastiskt snart så spelar vi derby mot solnapacket nästa säsong!
//WiktorK

Inlägg av //WiktorK »

Jag förstår att folk är både frustrerade och oroliga, och jag delar bägge de känslorna.

Men jag kan för allt i världen inte förstå folk, som sitter här och påstår saker som:

- Wikegård bryr sig inte
- Kimby kan inte ställa krav
- Det är bara att sparka Tränarna och ta in nya, Wikegård har tappat det.
- Det är bara att göra sig av med X spelare och värva Y spelare, som är mycket bättre.
- Det händer ingenting, Wikegård och Co. Har bara fikamöten och spelar Fia med Knuff.

Trots frustration och oro så finner jag det obegripligt att folk inte kan hålla fler än en tanke i huvudet åt gången. Jag finner det djupt oroande om supportrar tror att folk i föreningen och runt laget inte jobbar på, för att hitta saker och förutsättningar för att vända den negativa trenden?

Det är väl självklart att man jobbar på flera saker samtidigt, och ingen av oss har en aning om X spelare tackat nej? Eller räcker inte pengarna till för att spetsa truppen, eller saknas det spelare tillgängliga som det finns ömsesidigt intresse för?

Vi kan alla konstatera att läget är allt annat än angenämt, men att tro att ledningen sitter handfallna. Det känns som en otroligt naiv syn och inställning.
Senast redigerad av //WiktorK den 2026-01-23 22:13:05, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av klintan85 »

//WiktorK skrev: 2026-01-23 22:07:56 Jag förstår att folk är både frustrerade och oroliga, och jag delar bägge de känslorna.

Men jag kan för allt i världen inte förstå folk, som sitter här och påstår saker som:

- Wikegård bryr sig inte
- Kimby kan inte ställa krav
- Det är bara att sparka Tränarna och ta in nya, Wikegård har tappat det.
- Det är bara att göra sig av med X spelare och värva Y spelare, som är mycket bättre.
- Det händer ingenting, Wikegård och Co. Har bara fikamöten och spelar Fia med Knuff.

Trots frustration och oro så finner jag det obegripligt att folk inte kan hålla fler än en tanke i huvudet åt gången. Jag finner det djupt oroande om supportrar tror att folk i föreningen och runt laget jobbar på, för att hitta saker och förutsättningar för att vända den negativa trenden?

Det är väl självklart att man jobbar på flera saker samtidigt, och ingen av oss har en aning om X spelare tackat nej? Eller räcker inte pengarna till för att spetsa truppen, eller saknas det spelare tillgängliga som det finns ömsesidigt intresse för?

Vi kan alla konstatera att läget är allt annat än angenämt, men att tro att ledningen sitter handfallna. Det känns som en otroligt naiv syn och inställning.
Håller med till stora delar men det är tydligt att inte Kimby och co har kunskapen som krävs för SHL hockey. Helt ok i Hockeyallsvenskan men krävs någon bättre nu.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skriv svar