Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
BigJ

Inlägg av BigJ »

AlltidOavsett skrev: 2026-01-23 21:01:23 Jag förstår verkligen inte hur PA fortfarande är kvar i vår förening. Alla förutom Wiken ser hur dålig vår defensiv är. Vi har släppt in flest mål av alla lagen i SHL, trots en på pappret väldigt stark backsida. Vi behöver en defeniv coach med pondus och erfarenhet, inte någon som endast tränat HV71s J20. Det behövs en förändring nu, det kan på riktigt inte bli sämre.
Huvudtränaren hade nog sagt ifrån om han inte var nöjd med någon av sina medtränare och han har ju dessutom huvudansvaret för hur det ser ut.
Felix.32
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Felix.32 »

Hugo räddar 30 av 31 (96.77%) skott mot Björklöven och utsedd till matchens lirare i hemmalaget.
Fint å se
HCCL

Inlägg av HCCL »

Doyle 1 skrev: 2026-01-23 20:11:39 Stortorsk i morgon då måste vi rensa. Då har Kimby haft sin chans o ändra men det blir bara sämre o sämre match efter match. Vi måste leta med ljus o lykta o få in en matchcoach o rädda säsongen. Men vem vill komma o rädda ett sjunkande skepp. Kan verkligen bli ett Mission Impossible. Jag är jäkligt orolig nu att vi redan står på klippavsatsen utan fallskärm. Vem kliver över kanten först..
Vi hade behövt rensa för ett par veckor sedan, händer det inget drastiskt snart så spelar vi derby mot solnapacket nästa säsong!
//WiktorK

Inlägg av //WiktorK »

Jag förstår att folk är både frustrerade och oroliga, och jag delar bägge de känslorna.

Men jag kan för allt i världen inte förstå folk, som sitter här och påstår saker som:

- Wikegård bryr sig inte
- Kimby kan inte ställa krav
- Det är bara att sparka Tränarna och ta in nya, Wikegård har tappat det.
- Det är bara att göra sig av med X spelare och värva Y spelare, som är mycket bättre.
- Det händer ingenting, Wikegård och Co. Har bara fikamöten och spelar Fia med Knuff.

Trots frustration och oro så finner jag det obegripligt att folk inte kan hålla fler än en tanke i huvudet åt gången. Jag finner det djupt oroande om supportrar tror att folk i föreningen och runt laget inte jobbar på, för att hitta saker och förutsättningar för att vända den negativa trenden?

Det är väl självklart att man jobbar på flera saker samtidigt, och ingen av oss har en aning om X spelare tackat nej? Eller räcker inte pengarna till för att spetsa truppen, eller saknas det spelare tillgängliga som det finns ömsesidigt intresse för?

Vi kan alla konstatera att läget är allt annat än angenämt, men att tro att ledningen sitter handfallna. Det känns som en otroligt naiv syn och inställning.
Senast redigerad av //WiktorK den 2026-01-23 22:13:05, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

//WiktorK skrev: 2026-01-23 22:07:56 Jag förstår att folk är både frustrerade och oroliga, och jag delar bägge de känslorna.

Men jag kan för allt i världen inte förstå folk, som sitter här och påstår saker som:

- Wikegård bryr sig inte
- Kimby kan inte ställa krav
- Det är bara att sparka Tränarna och ta in nya, Wikegård har tappat det.
- Det är bara att göra sig av med X spelare och värva Y spelare, som är mycket bättre.
- Det händer ingenting, Wikegård och Co. Har bara fikamöten och spelar Fia med Knuff.

Trots frustration och oro så finner jag det obegripligt att folk inte kan hålla fler än en tanke i huvudet åt gången. Jag finner det djupt oroande om supportrar tror att folk i föreningen och runt laget jobbar på, för att hitta saker och förutsättningar för att vända den negativa trenden?

Det är väl självklart att man jobbar på flera saker samtidigt, och ingen av oss har en aning om X spelare tackat nej? Eller räcker inte pengarna till för att spetsa truppen, eller saknas det spelare tillgängliga som det finns ömsesidigt intresse för?

Vi kan alla konstatera att läget är allt annat än angenämt, men att tro att ledningen sitter handfallna. Det känns som en otroligt naiv syn och inställning.
Håller med till stora delar men det är tydligt att inte Kimby och co har kunskapen som krävs för SHL hockey. Helt ok i Hockeyallsvenskan men krävs någon bättre nu.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
HCCL

Inlägg av HCCL »

//WiktorK skrev: 2026-01-23 22:07:56Vi kan alla konstatera att läget är allt annat än angenämt, men att tro att ledningen sitter handfallna. Det känns som en otroligt naiv syn och inställning.
Då får dom gärna såga något om vad dom gör, just nu får vi ingenting, intervjun med Wikegård ger ju inga förhoppningar öht. kontrasten mot förra säsongen är total.
Nypovich

Inlägg av Nypovich »

HCCL skrev: 2026-01-23 23:34:52
//WiktorK skrev: 2026-01-23 22:07:56Vi kan alla konstatera att läget är allt annat än angenämt, men att tro att ledningen sitter handfallna. Det känns som en otroligt naiv syn och inställning.
Då får dom gärna såga något om vad dom gör, just nu får vi ingenting, intervjun med Wikegård ger ju inga förhoppningar öht. kontrasten mot förra säsongen är total.
Vad förväntar du dig att dom ska säga då? ”Vi tittar på den här x spelaren och har erbjudit honom y i lön”? Eller ”backarna får köra mer armhävningar så dom kan boxa ut mer framför mål”?
In Wikegård we trust!
HCCL

Inlägg av HCCL »

Nypovich skrev: 2026-01-23 23:43:07
Vad förväntar du dig att dom ska säga då? ”Vi tittar på den här x spelaren och har erbjudit honom y i lön”? Eller ”backarna får köra mer armhävningar så dom kan boxa ut mer framför mål”?
Just nu så verkar det som att Kimby är nöjd med hur det går, så något annat än det, får jag välja så vill jag helst inte se derby mot solnapacket nästa säsong!
Användarvisningsbild
dlopajo

Inlägg av dlopajo »

Kul att slutspurten består av kontinuerliga miniuppehåll (givet matcher To-Lö-To-Lö) hela vägen in i kaklet (förutom en tisdagsmatch).

Det ska bli intressant att se om vi kan bryta trenden där vi blir sämre ju mer tid vi får till träning. Kanske dags att börja spela regelrätta träningsmatcher på Tisdagar... :roll:
//WiktorK

Inlägg av //WiktorK »

HCCL skrev: 2026-01-24 00:00:24
Just nu så verkar det som att Kimby är nöjd med hur det går, så något annat än det, får jag välja så vill jag helst inte se derby mot solnapacket nästa säsong!
Ingen vill att vi nästa säsong ska möta Solna aik, så där är vi helt överens.

Men vad får dig att dra slutsatsen att Kimby är nöjd? För frågan blir återigen, vad ska han förmedla till media? Tror vi att det blir bättre att såga allt och alla? Efter matchen mot Brynäs så sa han ju att fler spelare måste upp i nivå, om vi ska kunna spela bra hockey. Det uttalandet landade hos mig som missnöje och frustration, men du tolkar det tvärtom?

Återigen! Svårt att se att enskilda spelare kommer höja sig av att Kimby kastar ur sig saker om att den ena spelaren är kass, den andra vill han sparka, en tredje avskyr han och tränarkollegan är kass och borde jobba som vaktmästare.
Nypovich

Inlägg av Nypovich »

//WiktorK skrev: 2026-01-24 00:29:18

Men vad får dig att dra slutsatsen att Kimby är nöjd? För frågan blir återigen, vad ska han förmedla till media? Tror vi att det blir bättre att såga allt och alla? Efter matchen mot Brynäs så sa han ju att fler spelare måste upp i nivå, om vi ska kunna spela bra hockey. Det uttalandet landade hos mig som missnöje och frustration, men du tolkar det tvärtom?

Återigen! Svårt att se att enskilda spelare kommer höja sig av att Kimby kastar ur sig saker om att den ena spelaren är kass, den andra vill han sparka, en tredje avskyr han och tränarkollegan är kass och borde jobba som vaktmästare.
Det handlar enbart att enskild supporter hemma i soffan ska bli nöjd, sen att pressen på laget blir större det är sekundärt.
In Wikegård we trust!
HCCL

Inlägg av HCCL »

//WiktorK skrev: 2026-01-24 00:29:18

Du har kanske rätt, det kan ju vara min ångest och frustration som gör att jag tolkar det annorlunda än vad du gör!
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Jag tror man gör precis ALLT för att vända situationen till det bättre, men just nu har vi de spelare/ledare vi har och kan inte göra så mycket annat.

Wikegård gör garanterat sitt till att lyssna runt efter förstärkningar, framför allt om skadorna på Hudon/Josefson/Kylington är så allvarliga som AB påstår. Kanske också att man letar förstärkning till ledarsidan för att stärka upp det defensiva. Jag har verkligen ingen aning, men jag tror alla inblandade inser att det skulle behövas.

Vi måste helt enkelt acceptera att arbete sker bakom stängda dörrar just nu.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Vi har ju haft några matcher där vi ändå lyckats stänga till rätt bra i mittzonen, för att sen matcherna efteråt återgå till att det är fri lejd för lagen att skölja över oss gång på gång.
Fattar inte det här med att vi ska ha en eller två som checkar högt när övriga 3 står 20 meter bakom och lämnar en ocean av is mellan lagdelarna, kan väl fan inte vara så svårt att få ordning på.
Nypovich

Inlägg av Nypovich »

supreme skrev: 2026-01-24 11:15:00 Jag tror man gör precis ALLT för att vända situationen till det bättre, men just nu har vi de spelare/ledare vi har och kan inte göra så mycket annat.

Wikegård gör garanterat sitt till att lyssna runt efter förstärkningar, framför allt om skadorna på Hudon/Josefson/Kylington är så allvarliga som AB påstår. Kanske också att man letar förstärkning till ledarsidan för att stärka upp det defensiva. Jag har verkligen ingen aning, men jag tror alla inblandade inser att det skulle behövas.

Vi måste helt enkelt acceptera att arbete sker bakom stängda dörrar just nu.
Man får lite bita i det sura äpplet när man har en med aktuell centeruppställning. Kryckan som är skadad allt för oftast och inte ska leda en offensiv kedja, Salsten som kanske mer var tänkt till Ha, JJ som skulle ses som bonus (ja, han har gjort det bra) och Rensfeldt som med nöd och näppe gör en fjärde. Lite det man gick in med. Viggo sågs väl mer på en kant, Costmar kan inte hantera en centerroll i shl.
In Wikegård we trust!
Skriv svar