SHL: Omgång 52 : Leksands IF - Djurgårdens IF 7/3-2017
Re: SHL: Omgång 52 : Leksands IF - Djurgårdens IF 7/3-2017
Korrekt, en poäng räcker. Fyfan vad spännande det blir på torsdag. Det blir burboun till matchen trots att det är mitt på dagen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jo nu finns det driv i laget men vi kan inte gå och förvänta oss att alla andra inblandade inte kommer gå och vinna.BigJ skrev:Om grabbarna bjuder upp som de gjort på slutet så finns alla chanser att slå även de bästa, likt hur de spöade Växjö nyligen, så det finns stort hopp även om både lule och khk vinner. Man börjar fungera som ett lag till slut, kul.Praetori skrev:KHK och Luleå är båda piskade att vinna. Likaså SAIK.
Det är troligen vinna eller försvinna som gäller på Torsdag oavsett hur bra det än gick idag.
Men liket lever!!
Oddsen säger 46 gånger pengarna om Rögle slår Lule och gällande KHK och SAIK så får du skräpodds på vinst för respektive.
Detta KAN gå vägen men då är jag övertygad om att vi måste slå Skellefte. Oavgjort vid full tid räcker förvisso men fy fan vilken nagelbitare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Suddenseger för SAIK och alla blir glada....
Jag kanske missförstår eller så har du läst en siffra fel i tabellen? Vi behöver bara en poäng för att garanterat gå till 8:del, oavsett.Praetori skrev:
Detta KAN gå vägen men då är jag övertygad om att vi måste slå Skellefte.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jovisst men det är ju knappast något man har nerver för. Lika med typ 10min kvar att spela....South_Exil skrev:En poäng räcker i såväl teori som praktik så det är inget MÅSTE vinnaPraetori skrev:Vinner vi inte hänger det ju på att antingen KHK eller Lule inte heller gör det. Lule kommer äta upp Rögle och Örebro har troligen inte skuggan av en chans. De har inget att spela för och vi möter ett Skellefteå som är piskade att vinna. Brrr....South_Exil skrev:Om Luleå torskar efter Sudden/straffar kan vi fanimej torska med två mot Saik och ändå greja det!
MÅSTE vinna, så enkelt är det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Oavgjort borta mot SAIK är ju ungefär samma som vinst. Grabbarna måste gå ut för att köra över Skellefte. Men visst om möjligheten uppenbarar sig är det ju inget fel med styrspel och ner i knät på Adam och käka puck. Det har dock inte varit vår starka sida tidigare.sensei skrev:Jag kanske missförstår eller så har du läst en siffra fel i tabellen? Vi behöver bara en poäng för att garanterat gå till 8:del, oavsett.Praetori skrev:
Detta KAN gå vägen men då är jag övertygad om att vi måste slå Skellefte.
Sen om vi ser att Örebro gör jobbet mot KHK eller Rögle skräller så är det ju piano och alla kan äta bullar sista bytena. Men jag tror det blir svettigare än så.
-
Yes. Sen föredrar jag att komma 9a och få Malmö istället för FBK samt möjlighet att möta 2an istället för Växjö.Praetori skrev:Jovisst men det är ju knappast något man har nerver för. Lika med typ 10min kvar att spela....South_Exil skrev:En poäng räcker i såväl teori som praktik så det är inget MÅSTE vinnaPraetori skrev:Vinner vi inte hänger det ju på att antingen KHK eller Lule inte heller gör det. Lule kommer äta upp Rögle och Örebro har troligen inte skuggan av en chans. De har inget att spela för och vi möter ett Skellefteå som är piskade att vinna. Brrr....South_Exil skrev:Om Luleå torskar efter Sudden/straffar kan vi fanimej torska med två mot Saik och ändå greja det!
MÅSTE vinna, så enkelt är det.
Ja, oavgjort räcker och Rögle har spelat bra på slutet, inte omöjligt att de spöar luleå. Uj vad det skulle svida om luleå missar slutspelet, de har en stor tyngd på sina axlar, mångmiljonbygget..
Känns ändå skönt att det är två lag som ska om oss. Dubbelt så stor chans att nån av de bommar i sista.
Som sagt. 46 gånger pengarna. Värt en bet på en tusenlapp även om det är en Jinx. Men fint tillskott i kassan och dubbel glädje om det går in.BigJ skrev:Ja, oavgjort räcker och Rögle har spelat bra på slutet, inte omöjligt att de spöar luleå. Uj vad det skulle svida om luleå missar slutspelet, de har en stor tyngd på sina axlar, mångmiljonbygget..
Edit: svin de är. Nu efter match är oddset nere på mellan 4-6 för Rögle. Hindsight.
Senast redigerad av Praetori den 2017-03-07 21:52:25, redigerad totalt 1 gånger.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Tror Luleå missar slutspel faktiskt. Eller så är det bara för att jag vill det.
Avskaffa tre mot tre.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Luleå är ett äckligt pisslag i dålig form, ber till gudarna att Rögle kan skrälla där, Örebro betyder alltid otur, Karlskrona kommer säkert plocka 3p där, men ingen garanti, trevligt om det blir kryss i den matchen, då är vi vidare oavsett.
Spela fult
Mattias_87 skrev:Tror Luleå missar slutspel faktiskt. Eller så är det bara för att jag vill det.
diftobbe89 skrev:Luleå är ett äckligt pisslag i dålig form, ber till gudarna att Rögle kan skrälla där
Luleå får gärna bli förnedrande. Så kan man sitta och vara skadeglad på Torsdag oavsett hur det går.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tänk er det här scenariot på torsdag:
SAIK har oavgjort mot oss med 2 minuter kvar, men måste ta 3 pinnar för att behålla 6:e platsen eftersom FBK sensationellt leder klart mot HV71. SAIK plockar målvakten...och gör 3-2 med 1.37 kvar.
Luleå och KHK snor "vår" plats. Ridå. För andra året i rad pga andra pissiga lags placering.
Haha vi får se. Vi har ett jävligt skönt läge ändå.
SAIK har oavgjort mot oss med 2 minuter kvar, men måste ta 3 pinnar för att behålla 6:e platsen eftersom FBK sensationellt leder klart mot HV71. SAIK plockar målvakten...och gör 3-2 med 1.37 kvar.
Luleå och KHK snor "vår" plats. Ridå. För andra året i rad pga andra pissiga lags placering.
Haha vi får se. Vi har ett jävligt skönt läge ändå.
Ska vi vara ärliga så talar det mesta emot. Det här måste vi lösa på egen hand. Rögle och Örebro har inget att spela för.
Lika match hade varit super. En Danmark-Sverige 2-2 fight.
Vem styr upp det med Saik? Urbom?
Lika match hade varit super. En Danmark-Sverige 2-2 fight.
Vem styr upp det med Saik? Urbom?