SHL Omgång 44: Frölunda - DIF 16/2 2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
BigJ

Re: SHL Omgång 44: Frölunda - DIF 16/2 2017

Inlägg av BigJ »

rikkard skrev:Bra match. Bra balans mellan anfall och defensiv. 1 poäng borta mot FHC är bra! Spara gnället till andra matcher.
Bra balans ok men trots mycket puck i offensiv zon så kör vi bara ute vid sargen, jämför med när fhc är i offensiv zon, som natt och dag och massor med heta chanser. Piggt med Bergfors dock, skapade väl 5-6 riktigt heta chanser själv och Tellan som gjorde många riktigt bra räddningar.
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av EspenK »

Skulle vilja se.

Lundh Anderson Brodin

Ridderwall Linus J Bergfors

Possler Ljungh Ahlén

Davidsson Vejdemo Davidsson

Fjällby/Henke
BigJ

Inlägg av BigJ »

sauron skrev:
BigJ skrev:
sauron skrev:Tellan...

Skickat från min F8331 via Tapatalk
Ska du skylla den på Tellan, ge dig för i h-e.
Ja, det ska jag. [WHITE SMILING FACE]️ Tycker att han borde haft bättre koll på den returen, och kollat framför sig. Att Varakas borde haft en bättre positionering hjälper inte heller. Men en stor del av det målet får Tellan ta på sig.

Antar att du försöker skämta till det lite, haha.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

sauron skrev:
BigJ skrev:

Ja, det ska jag. [WHITE SMILING FACE]️ Tycker att han borde haft bättre koll på den returen, och kollat framför sig. Att Varakas borde haft en bättre positionering hjälper inte heller. Men en stor del av det målet får Tellan ta på sig.

Nu är det ju så att pucken studsar på tecknade spelare och då blir det ju jävligt svårt. Om den hade gått på Tellan hade den studsat ut åt höger. Är knappast tellans fel att vi förlorar.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Praetori

Inlägg av Praetori »

sauron skrev:
BigJ skrev:

Han tog den första mot en frispelad motståndare efter 100 graders vinkelförändring och sidledsförflyttning. Visst kanske man tycker att han borde säckat mer och nypt så det inte blev retur men i det läget gör han ju ändå rätt enligt boken som går ut och gör sig så stor som möjligt och orkar sträcka ut.

Sen är det lätt att vara efterklok men returen hade varit en drömräddning om han nypt.
Tellan gjorde en trepoängsmatch men tyvärr räcker det inte.
Senast redigerad av Praetori den 2017-02-16 21:33:23, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Godkänd insats.

Anfallsspelet ser stundom väldigt kreativt och intressant ut, stundom väldigt blekt. Förstår inte varför vi inte kommer ner med en spelare på rulle mer ofta, för det är då vi skapar våra chanser och förvirringen i Frölundas defensiv.

Powerplay helt undermåligt, igen, Tellan helt okej, igen.

Vi går plus på en front och minus på nästa, DIF 2016/2017 i ett nötskal

MEN

Örebro torskar, Leksand torskar och vi är uppe på samma poäng som CoCo. Tror det blir vi och CoCo i ingenmansland när allt är said and done.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev:
sensei skrev:
rikkard skrev:Bra match. Bra balans mellan anfall och defensiv. 1 poäng borta mot FHC. Är bra! Spara gnället till andra matcher.
Japp. Tät jämn match. Vi är bättre efter de senaste spelartransaktionerna, helt klart.
Jag håller med. Det finns nåt helt nytt i spelet men det är en hel del spelare som måste rannsaka sig själva, som tummar och fuskar och inte tar det där skäret extra.
Alltså, vi kan ju inte dra så stora växlar av detta, DIF har spelat bra förut mot topplagen.
Upp till bevis mot lag som FBK, Luleå, Örebro, Malmö.

Vi kan inte fortsätta att göra så få mål... och samtidigt samla 3-poängare, det är nästan omöjligt

Tror vi tar högst två vinster till efter full tid, det kan räcka eftersom Leksand verkar ha tappat luften nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
EspenK

Inlägg av EspenK »

OM...

1.vi kunde ta en poäng mot SAIK.
Inga bp där. Seriens bästa pp.

2.Karlskrona får 0 poäng mot Linköping X2.

3.Leksand tar 0p på lördag.

Då tror jag på det igen.

Men bara om.

9 omgångar kvar....
mb81

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:OM...

Då tror jag på det igen.

Men bara om.

9 omgångar kvar....
Vad har Leksand med saken att göra?
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Praetori skrev:
sauron skrev:
BigJ skrev:

Han tog den första mot en frispelad motståndare efter 100 graders vinkelförändring och sidledsförflyttning. Visst kanske man tycker att han borde säckat mer och nypt så det inte blev retur men i det läget gör han ju ändå rätt enligt boken som går ut och gör sig så stor som möjligt och orkar sträcka ut.

Sen är det lätt att vara efterklok men returen hade varit en drömräddning om han nypt.
Tellan gjorde en trepoängsmatch men tyvärr räcker det inte.
Absolut, det hade varit sjukt bra. Nu blev det som det blev och det är surt. Det jag mest störde mig på var att han inte kollade framför sig utan tittade om pucken gått in. Ergo, inte var med riktigt. Synd på en annars helt ok insats i kväll. Det är ju nackdelen med att vara målvakt, minsta misstag blir så viktigt. Hade vi satt någon av våra målchanser tidigare i matchen hade ju inte situationen uppkommit... Men det har man mer överseende med. Orättvist, men så är det.

It's the hope that kills you.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:
Praetori skrev:
sensei skrev:
rikkard skrev:Bra match. Bra balans mellan anfall och defensiv. 1 poäng borta mot FHC. Är bra! Spara gnället till andra matcher.
Japp. Tät jämn match. Vi är bättre efter de senaste spelartransaktionerna, helt klart.
Jag håller med. Det finns nåt helt nytt i spelet men det är en hel del spelare som måste rannsaka sig själva, som tummar och fuskar och inte tar det där skäret extra.
Alltså, vi kan ju inte dra så stora växlar av detta, DIF har spelat bra förut mot topplagen.
Upp till bevis mot lag som FBK, Luleå, Örebro, Malmö.
Visst kan vi dra växlar av detta. Det fanns en del nya saker i spelet som jag verkligen diggar. Det syndas fortfarande kring uppspelen och PP var under all kritik men hade vi spelat exakt så här tidigare hade vi legat kring det övre strecket nu.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
bolja

Inlägg av bolja »

Benjamin L. Willard skrev:
sauron skrev:
BigJ skrev:

Nu är det ju så att pucken studsar på tecknade spelare och då blir det ju jävligt svårt. Om den hade gått på Tellan hade den studsat ut åt höger. Är knappast tellans fel att vi förlorar.

Nä de går inte skylla på Tellan , coachningen ??? 2/3 av uppställningen som ordnade torsken
mot brynäs ! Nu "förstärkt" m Hulta som inte är alls i balans nu !

Skickat från min iPhone med Tapatalk
EspenK

Inlägg av EspenK »

mb81 skrev:
EspenK skrev:OM...

Då tror jag på det igen.

Men bara om.

9 omgångar kvar....
Vad har Leksand med saken att göra?
Min vän.... Det är inte över förrän den feta damen sjunger. Kan gå snabbt om man börjar få vittring i Leksands fall eller nerver i vårt.
Spelar vi som idag så har vi en god chans att klättra.
williams

Inlägg av williams »

EspenK skrev:Bäst idag:
Urbom, Brodin, Ridderwall, Tellan
Sämst:
Falk, Ljungh, Falk, Vejdemo,Falk och PP.

Tycker Matt var bra framåt. Han är den enda som skjuter i ok lägen. Bergfors var rivig, likaså Jonsson-Fjällby. Lundh saknades.

Ljung är usel, vet inte vad det är för fel? , ridderwall åker runt med pucken, tills han är ur läge sen skjuter han.

Falk skulle fått stå åt sidan då han hade sin avstängning, då hade det vart en snäll bänkning, (att laget går bra nu så vi fortsätter på det vinnande spåret! du får stå åt sidan så länge.) Nu vågar dom inte bänka han, för annars vet jag inte varför dom inte ser det vi ser.

I övrigt så är det fortfarande för mycket sargspel i anfallszon, men det beror väl på motståndet också, så 1p är väl helt ok borta mot fisk. :)

En sak som jag inte begriper är.. nästan alla andra lag så får backarna hur mycket tid som helst i anfallszon med att komma i bra läge, hur mycket yta som helst, och kan sikta in sig.

Medans för våra backar finns inte någon hundradel ens.. varför?
Praetori

Inlägg av Praetori »

williams skrev:
EspenK skrev:Bäst idag:
Urbom, Brodin, Ridderwall, Tellan
Sämst:
Falk, Ljungh, Falk, Vejdemo,Falk och PP.

Medans för våra backar finns inte någon hundradel ens.. varför?
Det sitter i passningsspelet och att vi inte har gubbar (wingers) som går snett in i banan mot tekningscirkeln och drar ner stötande forwards.
Skriv svar