Mcjagger skrev:Visst är detta första matchen vi vinner där vi har börjat med att ligga under med 1-0 ?
Om nu man kan kalla kryssmatcher för vinst så.
Självklart glad för en extrapoäng men lyx har fan tagit in på oss "fastän vi vinner". Skumt?
Sen bra att Rögle går sämre än SJ så att vi tar in på dom.
9 pinnar upp till play-in. Inte alls omöjligt.
Visserligen, men det är "fel" lag vi ska ta in 9 pinnar på. Tror inte vi kommer ha Saik efter oss i tabellen när serien är klar.
Möjligen att vi tar oss förbi Örebro. men sedan då?
Hursom, som vi slarvat bort inledningen av serien är huvudmålet att undvika kval.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mcjagger skrev:Visst är detta första matchen vi vinner där vi har börjat med att ligga under med 1-0 ?
Om nu man kan kalla kryssmatcher för vinst så.
Självklart glad för en extrapoäng men lyx har fan tagit in på oss "fastän vi vinner". Skumt?
Sen bra att Rögle går sämre än SJ så att vi tar in på dom.
9 pinnar upp till play-in. Inte alls omöjligt.
Visserligen, men det är "fel" lag vi ska ta in 9 pinnar på. Tror inte vi kommer ha Saik efter oss i tabellen när serien är klar.
Möjligen att vi tar oss förbi Örebro. men sedan då?
Hursom, som vi slarvat bort inledningen av serien är huvudmålet att undvika kval.
Tror inte heller att vi kommer vara före SAIK i tabellen. Däremot lag som Örebro och Luleå ska vi kunna gå om. Dessutom tror jag fortfarande inte på att KHK ska orka hålla sig kvar däreuppe, utan börja rasa snart. Visst; det är många poäng dit, men helt omöjligt är det verkligen inte att gå om även dem.
dutti skrev:Ett par vinster, sen snackas det om hur många tabellplaceringar vi kan klättra...
Beundrar er optimism, men jag avvaktar lite (typ tills vi är ovan kvalplats). Men ja, vi är inte döda än iallafall
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Och förlorar vi är spelarna inte värda ett skit och folk ska sparkas .....
Klart vi måste kunna titta uppåt också.
Skulle gå in klart mer optimistisk med detta lag i ett slutspel än med fjolårets.
Däremot inte sagt att vi tar oss dit.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jim Morrison skrev:
Tror aldrig jag sett Hank tacklas faktiskt. Vilket förvisso är en positiv egenskap om man inte är riktig duktig på det. Och med duktig menar jag inte att pucken ändå går till motståndaren men man satt sig själv ur spel.
Hank två i interna tacklingsligan efter Brodin.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.