SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 20/9 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 20/9 2014

Inlägg av Jim Morrison »

Vi kommer göra mer mål om någon månad eller två. När spelare har kommit in i högform. Så länge vi spelar såhär är jag inte ett dugg orolig. Tror Samuelsson har oerhört rätt när han sa "Vi kommer knappast skåpa ut något lag men knappast bli utskåpade heller". Märks att SHL-lagen tappat i kvalité, för jag tycker nästan alla lag har spelat likadant. Det är mycket snurr och det kanske ser fint ut, men det är fan aldrig farligt eller bra på riktigt.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2014-09-20 16:15:52, redigerad totalt 2 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lee Harvey Oswald skrev:
Jim Morrison skrev:Frölunda kommer för övrigt inte att slåss om något guld om det ser ut såhär :lol:
Precis som det är för tidigt att döma DIF till Kval-play off så är det alldeles för tidigt att flina åt det där.
Hur många trodde i oktober förra året att fbk skulle spela final eller att DIF skulle spela i SHL 14/15?
Läs om, läs rätt. "Om det ser ut såhär"
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

SirDIFalot skrev:
#87 skrev:Jag är inte alls orolig för kval om det ser ut såhär. Vi hade kunnat hänga både två och tre med lite mer skärpa i avsluten. Vi blir bättre och bättre för varje match.
Tvärtom känner jag efter fyra första matcherna. Många farhågor har bekräftats. Säcken spelar en hockey där vi 80% av matchen hamnar i egen zon och vi har alldeles för få avslut framåt. Trots sämre spelarmaterial ska det inte vara en så enorm differens i skott.
Jag tycker vi spelar bra sett till det material vi har ändå. Visst, vi släpper till många skott, men hur många av dem är egentligen farliga?

Den här säsongen handlar enbart om att hålla två lag bakom sig i tabellen, något jag tror vi kommer lyckas med.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Ändå rätt nöjd över grabbarnas insats, i sin helhet gör Mantas en bra SHL-debut.

Stör mig på att tomtarna ska börja slåss på slutet när dom redan vunnit, svara med en rak stenhård höger för helvete.
Spela fult
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jim Morrison skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Jim Morrison skrev:Frölunda kommer för övrigt inte att slåss om något guld om det ser ut såhär :lol:
Precis som det är för tidigt att döma DIF till Kval-play off så är det alldeles för tidigt att flina åt det där.
Hur många trodde i oktober förra året att fbk skulle spela final eller att DIF skulle spela i SHL 14/15?
Haha, underförstått, högst sannolikt kommer det inte se ut så här i mars-april :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lee Harvey Oswald skrev:
Jim Morrison skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Haha, underförstått, högst sannolikt kommer det inte se ut så här i mars-april :wink:
Det hoppas nog alla Frölunda-fans just nu.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Jim Morrison skrev:Vi kommer göra mer mål om någon månad eller två. När spelare har kommit in i högform. Så länge vi spelar såhär är jag inte ett dugg orolig. Tror Samuelsson hade oerhört rätt när han sa "Vi kommer knappast skåpa ut något lag men knappast bli utskåpade heller". Märks att SHL-lagen tappat i kvalité, för jag tycker nästan alla lag har spelat likadant. Det är mycket snurr och det kanske ser fint ut, men det är fan aldrig farligt eller bra på riktigt.
Problemet är nog dock att vi är inte de enda som "kommer i form" framöver och då kan det bli ännu jobbigare än vad vi har nu... tror de flesta andra lag har fler växlar att lägga i än vi har... Men visst, det borde bli lite mer skärpa hos oss och då framför allt framåt!

I övrigt, 33-13 som sagt.. känns inte stabilt för fem öre, vi måste upp i banan mer och sluta bli så j-a nertryckta i zonen under så långa perioder som vi blir...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Donkels
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels »

diftobbe89 skrev:Ändå rätt nöjd över grabbarnas insats, i sin helhet gör Mantas en bra SHL-debut.

Stör mig på att tomtarna ska börja slåss på slutet när dom redan vunnit, svara med en rak stenhård höger för helvete.
Och jag antar att Hittejoel var inblandad i bråket - här skulle vi behövt en Dogge Murray i rent uppfostringssyfte
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

captcash skrev:
Jim Morrison skrev:Vi kommer göra mer mål om någon månad eller två. När spelare har kommit in i högform. Så länge vi spelar såhär är jag inte ett dugg orolig. Tror Samuelsson hade oerhört rätt när han sa "Vi kommer knappast skåpa ut något lag men knappast bli utskåpade heller". Märks att SHL-lagen tappat i kvalité, för jag tycker nästan alla lag har spelat likadant. Det är mycket snurr och det kanske ser fint ut, men det är fan aldrig farligt eller bra på riktigt.
Problemet är nog dock att vi är inte de enda som "kommer i form" framöver och då kan det bli ännu jobbigare än vad vi har nu... tror de flesta andra lag har fler växlar att lägga i än vi har... Men visst, det borde bli lite mer skärpa hos oss och då framför allt framåt!

I övrigt, 33-13 som sagt.. känns inte stabilt för fem öre, vi måste upp i banan mer och sluta bli så j-a nertryckta i zonen under så långa perioder som vi blir...
Skillnaden är att vi har ett grundläggande bra defensivt spel som fungerar. Power-play kommer inte att försvinna och inte heller momentumskiften. Lauritzen förhoppningsvis tillbaka och en tung poängproducerande forward för DH-pengarna.

Annars tycker jag Alexander Falk är bästa back igen och Mikael Ahlén är bästa forward i gnuggarkedjan under dom här matcherna.
LT10

Inlägg av LT10 »

Vi måste ta poäng, man kommer ingenstans med hedersamma förluster. Sen måste vi börja träffa mål, alla skott sitter ju i sargen eller plexit.

och nej självklart är Mantas inte seriens sämsta målvakt, sånt där misstag får aldrig upprepas igen..
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Jim Morrison skrev:
captcash skrev:

Skillnaden är att vi har ett grundläggande bra defensivt spel som fungerar. Power-play kommer inte att försvinna och inte heller momentumskiften. Lauritzen förhoppningsvis tillbaka och en tung poängproducerande forward för DH-pengarna.
Just det i bold sätter jag jävligt mkt hopp till, dock är man skitskraj ang. Lauritzen och skadorna men tidigare önskade jag en back för DH-stålarna, nu vill jag bara se offensiv kraft för vart enda öre där!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Visst krigas det på bra i 60 minuter. Men det är oroande att vi är så enormt spelmässigt underlägsna. Vi får liksom iväg 13 skott på hela matchen. Varav TRE(!) i sista perioden när vi jagar kvittering. Och jag tror alla tre skotten kom första minuterna.

Jag är mer orolig efter att ha sett dom första fyra matcherna än vad jag var inför säsongen. Säcken spelar en hockey där vi 80% av tiden spelar i egen zon och det är inledningsvis ingen av våra allsvenska värvningar som man känner "Han hör verkligen hemma på den här nivån".

Jag är orolig över att Fernholm ska vara vår ledande back när han är så dålig som han är. Börjar man prioritera annorlunda där bak och ger rätt backar speltid så ser det bättre ut.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ja, vad ska skrivas... känns oklart. Såg bra grejer och sånt som oroar. Det är så tidigt på säsongen att jag fortfarande väljer att hålla inne med mina i affekt tänkta tankar...

Jag vill dock ha en given förste-slips. Gillar inte att vi blandar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

captcash skrev:
Jim Morrison skrev:
captcash skrev:

Just det i bold sätter jag jävligt mkt hopp till, dock är man skitskraj ang. Lauritzen och skadorna men tidigare önskade jag en back för DH-stålarna, nu vill jag bara se offensiv kraft för vart enda öre där!
Problemet är att Lauritzen kommer förmodligen fortsätta vara skadebenägen och vi kan inte räkna med Samuelsson i 50+ matcher. En miljon som ligger i kassan nu är tyvärr inget man får någon enorm spets för heller, även om det sker i januari.
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Äh, ser ändå ok ut, hade räknat in mer smörj både i Linköping och här.
Surt ändå att inte få med nån poäng, hedersamma uddamålsförluster sätter sig sig på psyket i längden

Jaja, den vid förlust sedvanliga Lördags-Äckel-Känslan vill iaf inte riktigt infinna sig, skönt det.

"Måste-match" på torsdag, vi har inte råd att halka efter direkt.
November är (då det läggs ner tid och mäts ordentligt) en dubbelt så lång månad som övriga.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar