Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013
- Jim Morrison
Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013
Huddinge!!!!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Lee Harvey Oswald
Alltså, stort cred till Zabel som lyckades hålla sig så lugn och inte köra hårtorken efter första beskedet om bortdömt 2-2.
Saklighet och tydlighet, bra ledarskap!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Norell +3 och 1 Assist i kvällens match
(Swestats)

Får vi inte kalla honom för Nisse?Edin skrev: Edit: Nils menar jag såklart, inte Nisse...

Avgå Jocke.
Om Zabel har samma lugnande effekt på laget som han har på mig så är han en fantastisk tränare. Kände mig genast mycket tryggare efter att han intervjuats efter matchen.Lee Harvey Oswald skrev:Alltså, stort cred till Zabel som lyckades hålla sig så lugn och inte köra hårtorken efter första beskedet om bortdömt 2-2.
Avgå Jocke.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Så sjukligt nervösa grabbar på isen idag, inte många passningar som gick fram. Starkt att komma tbax efter de två inledande katastrofperioderna.
Hockeyallsvenskan är i övrigt ett ruggigt stort skämt. På allvar nu, videogranskningen var ju bland det mest pinsamma jag skådat...
Plus till Huddingelirarna, framförallt Heinerö. Nils gör också en riktigt bra andra del. Resten kan så mycket bättre.
Hockeyallsvenskan är i övrigt ett ruggigt stort skämt. På allvar nu, videogranskningen var ju bland det mest pinsamma jag skådat...
Plus till Huddingelirarna, framförallt Heinerö. Nils gör också en riktigt bra andra del. Resten kan så mycket bättre.
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Kom vi inte överens om att det är Nippe som gäller redan när han värvades? Det finns bara en Nisse.B.I.B.A skrev:Får vi inte kalla honom för Nisse?Edin skrev: Edit: Nils menar jag såklart, inte Nisse...
Senast redigerad av 136_Djurgårdare den 2013-09-12 21:20:48, redigerad totalt 2 gång.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Måste ge en eloge till Johner också som började anonymt men gjorde en målgivande pass och ett mål. Grym start!
Nils gör en riktigt bra match, Huddinge gänget också. Micke Ahlén förtjänar såklart lite cred efter vinstmålet.
Spelet i sig var inte direkt lysande, Troja körde en klassisk vänta på motståndarnas misstag och kontra, vi gick in i fällan för ofta.
Skön seger hursomhelst!
Spelet i sig var inte direkt lysande, Troja körde en klassisk vänta på motståndarnas misstag och kontra, vi gick in i fällan för ofta.
Skön seger hursomhelst!
Huddingekedjan visar framfötter, riktigt positivt. Trotts 2 mål i baken på grund av slarv i defensiven så tycker jag ändå vi är det förande laget matchen igenom. Det såg verkligen ut som att grabbarna på isen inte ville dra på sig onödiga utvisningar då det stundtals såg väldigt försiktigt ut i egen zon. Lite för slarvigt vid rensning och lite för mycket tapp av puck på egen blå.
Man kunde dock nästa ta på nervositeten hos spelarna. Förhoppningsvis så släpper det till nästa match.
Jag drar inte så stora växlar av denna drabbning då det var premiär med allt vad det innebär. Det ska dock bli intressant att se hur vårt spela artar sig mot ett motstånd som inte ställer upp på röd vid varje anfall.
Man kunde dock nästa ta på nervositeten hos spelarna. Förhoppningsvis så släpper det till nästa match.
Jag drar inte så stora växlar av denna drabbning då det var premiär med allt vad det innebär. Det ska dock bli intressant att se hur vårt spela artar sig mot ett motstånd som inte ställer upp på röd vid varje anfall.
Jag är inte arg, och inte besviken.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Pissluffare till domare, hoppas du aldrig mer dömer HA.
Viktig seger efter situationen som vi satte oss i, men man ska vinna mot Troja innan full tid.
Viktig seger efter situationen som vi satte oss i, men man ska vinna mot Troja innan full tid.
DIF!
hemma från härliga Hovet!
Några korta kommentarer:
Skönt att vi fick två poäng så som starten blev.
Bedrövlig start.
Dålig inramning.
Ändå bäst publik i Sverige
Dålig publiksiffra
Nu måste jag sova...
ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAG!
Några korta kommentarer:
Skönt att vi fick två poäng så som starten blev.
Bedrövlig start.
Dålig inramning.
Ändå bäst publik i Sverige
Dålig publiksiffra
Nu måste jag sova...
ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAG!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013
Orkar inte skriva om matchen, folk har säkert neggat och haft sig innan i tråden.
Men den "hets" och ljudnivå när domaren först dömer bort 2-2 målet - jag älskar vår publik!
Men den "hets" och ljudnivå när domaren först dömer bort 2-2 målet - jag älskar vår publik!
2014-04-07, vad hände?
Var oerhört nervös innan matchen, mardrömsscenariot var att vi inte var beredda på Trojas kontringsspel, och visst fan.. Vet inte vilka som går bort sig på dom båda målen, men det är för dåligt.
Annars var det väl typiska premiärnerver. Nyman och Zabel har lite att jobba på. Den stora frågan jag ställer mig efter matchen är hur Troja kan vara så pass mycket mer skridskoskickliga än DIF? Dom åkte ju verkligen ifrån oss i större delen av matchen.
Annars var det väl typiska premiärnerver. Nyman och Zabel har lite att jobba på. Den stora frågan jag ställer mig efter matchen är hur Troja kan vara så pass mycket mer skridskoskickliga än DIF? Dom åkte ju verkligen ifrån oss i större delen av matchen.