SkönaDjurgårn skrev:Attityden är bra men det är ju jävligt osmart att köra över målvakten sådär. Förstår man inte det så ska man inte spela. Han var kass. Igen.
Underbart att se han köra över målvakten. Är de ute och simmar ska de kunna ta en tackling.
Så länge det är otillåtet och vi får utvisning av det så känns det rätt korkat. Oavsett vad man tycker om att målvakterna är fredade.
Hade det varit tillåtet att tackla målvakten hade han nog kunna åkt dit för boarding på honom i alla fall.
Daniel942 skrev:
Underbart att se han köra över målvakten. Är de ute och simmar ska de kunna ta en tackling.
Eftersom målvakten inte är tacklingsbar så är han i princip aldrig beredd på att ta emot en tackling. Så jag har väldigt svårt att se det underbara .......eller att det skulle vara tufft på nåt sätt.
Att tackla en målvakt & dessutom bakifrån är bara oerhört korkat.
Mitman har hittills uppträtt som en imbecill förortsligist i sina få inhopp i ES.
Skärpning!
Se & lär av övriga ödmjuka junisar som tagit plats i A-truppen (finns ju några att kolla in)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mitmans spelstil är att köra över allt och alla. Han har dock en hel del kvalitéer rent tekniskt. Vilket han inte visat i à-laget.
Det är HMM som tar ut laget. Antar att man vill testa Simon ordentligt till nästa säsong. Han bör nog prestera lite närmare det han gör i j20 för att få ett kontrakt.
Jag personligen skulle hellre se Gerard Hanson på Mitmans plats imorgon.
Såg inte matchen igår så mitt uttalande är exkluderat den matchen. Vilket gör det roligt att jag svarar i den här tråden.
Jag gillar dock att man fortsätter försöka matcha in spelare från juniorerna. Mitman är en riktig djurgårdare som skulle kunna spela 500 matcher i DIF.
Samtidigt är det inget vuxendagis vi bedriver.
Skrivet från telefonen så kan var lite missar här o där.
Märks otroligt tydligt att Mitman känner press på sig att "köra över allt & alla" för att leva upp till nån slags roll vissa har stämplat honom som. Han har säkert större kvalitéer än vad han visat hittils men det gäller att lägga band på sig en aning och tagga ner, det är säkert inte sådär jättelätt när du väl får chansen...
Nåja, att vi har blivit bortskämda med juniorer som kommer in och är mogna men samtidigt helt respektlösa är ju ett grymt betyg till juniorverksamheten. Det kommer ju inte vara så för alltid. Hoppas att alla njuter nu. Tror att vi kommer att få upp bra juniorer i 4-5 år till för att sedan få en liten dipp igen. Men man vet ju inte. Är ju inte lika många som drar till college-spel etc längre.
Väldigt OT, men vore inte en utlåning till Allsvenskan det bästa för Mitman i dagsläget? Så att han får speltid på seniornivå. Kanske är aktuellt till nästa säsong.
SkönaDjurgårn skrev:Attityden är bra men det är ju jävligt osmart att köra över målvakten sådär. Förstår man inte det så ska man inte spela. Han var kass. Igen.
Jättetufft att köra över en målvakt som vänt ryggen till, verkligen begåvat. Vore kul om han kunde trycka till någon utespelare sådär någon gång istället.
Antingen är han dålig (jag har bara sett honom i a-laget) eller så känner han av en viss press av någon anledning. En press han inte borde känna av för han kan ju bara gå in och köra. Man förväntar sig ingenting av honom förutom att han ska jobba hårt och inte ta några dumma utvisningar. Ett sånt spel borde de flesta kunna spela utan att känna sig tyngda av stundens allvar.
Och ja, en utlåning kanske är rätt melodi för Mitman.