Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Inlägg av Salas »

Tack för en underbar resa Djurgårdsfamiljen! :)
SkönaDjurgårn skrev:Vet inte riktigt vad som hände i klacken men de f*ttor som förstör för DIF kan dra åt helvete. Snälla besök aldrig mer en idrottsarena - jag och alla andra HATAR er. Dra åt helvete.
Snacka inte om saker som du inte har någon koll på. Det känns rätt onödigt eftersom du uppenbarligen inte har en blekaste aning om vad som hände där uppe. Men visst, fortsätt vara enögd och dyrka sportbladet, dom ljuger ju aldrig.

TVÅ MARIO KEMPE, FINNS BARA TVÅ MARIO KEMPE!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Salas skrev:Tack för en underbar resa Djurgårdsfamiljen! :)
SkönaDjurgårn skrev:Vet inte riktigt vad som hände i klacken men de f*ttor som förstör för DIF kan dra åt helvete. Snälla besök aldrig mer en idrottsarena - jag och alla andra HATAR er. Dra åt helvete.
Snacka inte om saker som du inte har någon koll på. Det känns rätt onödigt eftersom du uppenbarligen inte har en blekaste aning om vad som hände där uppe. Men visst, fortsätt vara enögd och dyrka sportbladet, dom ljuger ju aldrig.

TVÅ MARIO KEMPE, FINNS BARA TVÅ MARIO KEMPE!
Du som verkar ha koll, kan inte du ge oss din version av vad som hände? Skulle ju vara bra och höra det från någon som var där och inte endast genom media.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Att ställa två klackar bredvid varandra på en arena år2010 är för fan helt makalöst. Vill man ha bråk eller? Arenan är ju relativt nyrenoverad oxå kunde man inte fixat den bättre? Försvarar inte idioterna men herregud kan man inte tänka till lite?????? De som visiterar borde oxå ha en känga jävla inkompetenta nollor!!
Senast redigerad av DIFVästertorp den 2010-11-28 00:29:40, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårdens IF
Gustafsson1993

Inlägg av Gustafsson1993 »

Måste säga att jag inte ser att Svedberg håller i klubban. Ser snarare ut som att den först fastnar på honom och sedan på sargen. Tittar man på bilderna så ser man ju att Svedberg håller på att öppna båsdörren när det händer.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Berätta vad som hände då, Salas. Säkert många som är nyfikna. Sen att vi bara får höra din ensidiga story suger ju men är alltid nåt.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SkönaDjurgårn skrev:Berätta vad som hände då, Salas. Säkert många som är nyfikna. Sen att vi bara får höra din ensidiga story suger ju men är alltid nåt.
Dom kastar, vi kastar tillbaka. Dom kasta mynt, vi gav igen med en smällare. Vem det nu var vet jag dock inte eftersom jag inte såg vem som kasta smällaren.

Sedan så kan jag säga att det inte bara var vi i klacken som smällde smällare. Brynäsklacken smällde minst två smällare. Sportbladet skriver det som lockar mest läsare, så enkelt är det. Lär dig det istället för att skriva en massa skit om Djurgårdare som i det stora hela skötte sig väl uppe i Gävle idag. Man dör inte precis av att en smällare smälls. Det är bara i Sverige som det anses vara en skandal, i södra Europa är det vardagsmat.

Resan gick lugnt till och jag hade det jävla trevligt. Det var en riktigt rolig dag tillsammans med Järnkaminerna, och istället för att gnälla så kan du väl skaffa medlemsskap i JK och åka med på nästa resa mot Hv71 den andra januari så du får lite erfarenhet av det hela. Det går inte att ha sportbladet som startsida på internet som du har. Man kan dyrka en del saker här i världen, men inte sportbladet, tyvärr för din del.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Bäst: Nisse, Kempe, Kronwall och Riddarn, samt de delar av klacken som skötte sig.

Sämst: Honken, Mackan, Krüger, Jimmie, Otto.

En sak som jag har noterat är att motståndarlagen väääääldigt ofta gör mål från blålinjen på oss. De får ofta ostört vandra rakt in och skjuta skott som alltid går in. Vi har ett alldeles för lågt och passivt försvarsspel, men vad kan man förvänta sig med denna horribla backsida. Vi gör aldrig såna mål som Brynäs gjorde idag.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
jool08

Inlägg av jool08 »

Allt läktarbråk är förvisso ganska omoget och pinsamt, men jag kan ha viss förståelse för att det i stridens hetta kan uppstå starka känslor. Men varför i helvete tar man med sig smällare på hockey?? Då har man ju redan i hemmets lugna vrå bestämt sig för att man skall göra nåt jävelskap som på ett eller annat sätt skadar klubben...

Nu vet jag inte vilken typ av smällare det handlade om men oavsett så kan man fråga sig ifall hissen går hela vägen upp på folk som kastar sånt mot en grupp människor där de flesta är helt oskyldiga. Oförsvarligt!
DIFVästertorp

vem vare som kasta?
Djurgårdens IF
DIFnacka

Inlägg av DIFnacka »

Salas skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Berätta vad som hände då, Salas. Säkert många som är nyfikna. Sen att vi bara får höra din ensidiga story suger ju men är alltid nåt.
Dom kastar, vi kastar tillbaka. Dom kasta mynt, vi gav igen med en smällare. Vem det nu var vet jag dock inte eftersom jag inte såg vem som kasta smällaren.

Sedan så kan jag säga att det inte bara var vi i klacken som smällde smällare. Brynäsklacken smällde minst två smällare. Sportbladet skriver det som lockar mest läsare, så enkelt är det. Lär dig det istället för att skriva en massa skit om Djurgårdare som i det stora hela skötte sig väl uppe i Gävle idag. Man dör inte precis av att en smällare smälls. Det är bara i Sverige som det anses vara en skandal, i södra Europa är det vardagsmat.

Resan gick lugnt till och jag hade det jävla trevligt. Det var en riktigt rolig dag tillsammans med Järnkaminerna, och istället för att gnälla så kan du väl skaffa medlemsskap i JK och åka med på nästa resa mot Hv71 den andra januari så du får lite erfarenhet av det hela. Det går inte att ha sportbladet som startsida på internet som du har. Man kan dyrka en del saker här i världen, men inte sportbladet, tyvärr för din del.
Även jag var på plats i Gävle men tyvärr så kan jag säga att det var ett antal smällare från vår klack som flög över till Brynäsklacken. Stod längst upp i klacken och hade tack vare det bra översyn och såg då att det var ett gäng på fem personer som kastade 4-5 stycken. Givetvis sa vi till dem att sluta eftersom det riskerades att de skulle tömma bortaklacken som svar fick vi bara att det var Brynäsklacken som började och sen fortsatte de med att tända smällarna. Tittar på reprisen av matchen nu och jag kan säga att de som kastade syntes väldigt tydligt eftersom de filmade större delen av klacken väldigt inzoomat. Alltså borde det inte vara speciellt svårt för dem att ta reda på vilka det var som kastade. Tyvärr syntes det inte på tv när de kastade för då hade de blivit avstängda direkt men de borde kunna få tag på dem med de bilder som visades iallafall. Under förutsättningar att de såg på plats varifrån det kastades så kan de ju enkelt se på tv bilderna vilka det var.
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
janne08

Inlägg av janne08 »

Mäklaren skrev:Bäst: Nisse, Kempe, Kronwall och Riddarn, samt de delar av klacken som skötte sig.

En sak som jag har noterat är att motståndarlagen väääääldigt ofta gör mål från blålinjen på oss. De får ofta ostört vandra rakt in och skjuta skott som alltid går in. Vi har ett alldeles för lågt och passivt försvarsspel, men vad kan man förvänta sig med denna horribla backsida. Vi gör aldrig såna mål som Brynäs gjorde idag.
alla 3 mål under ordinarie matchtid gjorde BIF i PP, så vi skall kanske inte skylla allt på backarna, bättre är att inte ta så många dumma utvisningar, så att utnämna Nisse till en av de bästa spelar är skrattretande, så jag hoppas det var ironi.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Tack Salas men jag avstår nog bortaresorna, har inte mycket gemensamt med de i klacken tror jag. Smällare köpte jag för 15 år sen t.ex. och jag skulle aldrig kasta på en annan människa. Kul att du hade en rolig resa.

Tack Nacka som förmodligen gav en mer sanningsenlig bild. Hoppas de skyldiga kan portas efter att ha identifierats på film. Synd om er andra som sköter er!

Nu skiter jag i det här.
DIFVästertorp

janne08 skrev:
Mäklaren skrev:Bäst: Nisse, Kempe, Kronwall och Riddarn, samt de delar av klacken som skötte sig.

alla 3 mål under ordinarie matchtid gjorde BIF i PP, så vi skall kanske inte skylla allt på backarna, bättre är att inte ta så många dumma utvisningar, så att utnämna Nisse till en av de bästa spelar är skrattretande, så jag hoppas det var ironi.
Mäklaren tycker Kruger e usel då kan man inte ett piss om hockey. Så han e inte ironisk bara oerhört okunnig
Djurgårdens IF
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Att slå bort fyra-fem passningar i varje match i PP är inte acceptabelt. Det gör Krüger varje match. Dessutom ETT mål av en spelare som startar varje PP och har spelat i en andrafemma hela säsongen, det är inte godkänt.

Gillar Krüger skarpt i grund och botten, men han ramlar för mycket, slår bort för många passningar och är för trög på rören än så länge.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Håller absolut med Mäklaren. Kruger har presterat långt under hans kapacitet. På tok för många felpass och svåra beslut i nuläget. Förra säsongen var han mycket bra på att avväga situationerna - nu känns det mest som han slår chanspassningar som allt för ofta inte resulterar i någonting. Hans förhållandevis goda statistik tycker jag är missvisande, känns som att många poäng är andrahansassister. Förhoppningsvis hittar Kruger tillbaka till fjolårets spel snart, ett steg på vägen vore att ge honom nya kedjekamrater istället för att sätta honom tillsammans med ispinnen Widing.

Har förövrigt studerat Ekmans yxhugg närmare, och det blir än mer brutalt för varje gång. Vad tänkte karln med? Tur att Bom-Bom var bredvid och steg in emellan, annars känns det som han hade kunnat bli ordentligt mosad.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Låst