Frölunda HC - Djurgårdens IF, 26/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 26/10 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jag hade ingen förväntning alls på Ekman. Visste inte om jag skulle skratta eller bli förbannad på de som hyllade honom som fullgod ersättare till Nilson.
Han är en spelare som gör sig bäst i ett lag i medgång. I motgång är han fullständigt värdelös. Minns man väl från senaste gången hur han var.

Mest skrämmande är att vi verkar totalt jävla sönderlästa. Nu är det upp till bevis för Hardy & co. Vi saknar helt svar på hög och rejäl press från motståndarna som till sist insett hur jävla dåliga backar vi har.

Sant, tom aik med sitt ytterst begränsade spel/spelarmaterial mosade oss totalt bara på ren vilja & hög forechecking i första derbyt

Finns inte "plan.2" i Hardys pärm så kanske det är dags att se över alternativen med annan tränare?
Vi har alltså inte lyckats med en enda 60min helgjuten insats på 14 matcher.

Snart är det november...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Hoppas och tror att vi nu nått botten. Kan i min vildaste fantasi inte tänka mig annat att spelarna skäms nå så ini hela jävla ....... Kan det ha spridit sig nån grupperingshirarki i laget. Storstjärnorna med 300 papp sitter o jäser i ett hörn o mår gott och man inte drar alla åt samma håll. Nått måste vara fel då det ser ut som det gör. Vädra ut det som varit och börja dra åt samma håll nu DIF annars kan detta sluta i total katastrof. Tänkte på Malmö som över en natt sa upp alla kontrakt och vädrade ut det onda o körde med J20 resten av serien. Bevisa motsatsen nu DIF och börja spela den hockey ni är betalda att göra. Känns blytungt denna tisdagkväll.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Frölunda överst på bilden. Hardy Nillson underst.

Bild

För helvete. Vad visar man FÖR PONDUS när man undviker att ta TimeOut under pågående fiasko och bänka allt folk som INTE står upp för Djurgården?!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
lefflan

Inlägg av lefflan »

haha ja en komisk grej utav de hela är att man känner sig som matadoren som försöker få ferdinand å börja stångas. vilka ska behöva ge djurgården ett bistick och dessutom hålla stinget uppe...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Finns egentligen ingen anledning att hänga ut enskilda spelare efter denna match då hela laget spelar under all kritik dåligt för att inte säga uselt. Det enda undantaget då Mark, men det ser jag som tämligen uppenbart.

Det är en sak förlora om man kämpat, men det känns som att det bara finns glidare i laget som ligger och fiser på 80% och det funkar inte.

Känns för övrigt som att Engqvist saknas något oerhört tillsammans med Timmy Pettersson.

I övrigt måste det sägas att värvningarna av Ekman / Widing är helt obegripliga.

Har dessa båda spelare tillfört något alls egentligen?

Jag kräver en inställning och en vilja på 110% i nästa match. De som inte visar detta bör förpassas en vecka till juniorerna.

Scoutades Lassen alls innan man erbjöd den spelaren kontrakt?

Är det någon mer än jag som börjar misstänka att Hardy trodde att man kunde skippa kvalitetscentrar genom att bara dumpa ner pucken i zon och trampa på? Det känns i alla fall som att det är för många bitar som inte stämmer...
janne08

Inlägg av janne08 »

Detta här var ingen rolig tillställning.
En viss LW i 1:a femman var under all kritik, ända trösten var att FHC faktiskt var bättre och ville mer. Owuya får godkänt gossen släppte 3 mål och ändå blev räddningprocenten 92%
Övriga som knappt får godkänt är Tjärnqvist-Kronwall-Printz som ändå kämpade något.

Men nu är det nog dax att mixa femmorna,
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

janne08 skrev:Detta här var ingen rolig tillställning.
En viss LW i 1:a femman var under all kritik, ända trösten var att FHC faktiskt var bättre och ville mer. Owuya får godkänt gossen släppte 3 mål och ändå blev räddningprocenten 92%
Övriga som knappt får godkänt är Tjärnqvist-Kronwall-Printz som ändå kämpade något.

Mixa femmorna? Vi har ju för i helvete inte gjort annat sen serien startade!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:
För helvete. Vad visar man FÖR PONDUS när man undviker att ta TimeOut under pågående fiasko och bänka allt folk som INTE står upp för Djurgården?!
Time out?

Han hade ju 2 långa periodpauser på sig att snacka utan att något ändrade matchbilden. Vad skulle 30 s till göra?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
janne08

Inlägg av janne08 »

Steelmountain skrev:

Mixa femmorna? Vi har ju för i helvete inte gjort annat sen serien startade!
Då får vi väl mixa lite till eller har du ett bättre förslag
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Lee Harvey Oswald skrev:Finns inte "plan.2" i Hardys pärm så kanske det är dags att se över alternativen med annan tränare?
Vi har alltså inte lyckats med en enda 60min helgjuten insats på 14 matcher.

Snart är det november...
Kom att tänka på en viss Lionel Hutz, advokaten i Simpsons. Varje gång portföljen råkar gå upp, visar det sig att den bara innehåller ett äppel-skrutt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Ett historiskt ögonblick alla forumbesökare!!!
NakenJanne08 med ett inlägg helt befriat från:
Äh det löser sig,
Äh vad negativa alla är,
Äh det är 50 matcher kvar,
Äh det ser ganska bra ut,
Äh lugn vi kommer så småningom osv, osv...

& då inser man allvaret
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Klack och ovrig publik kanske ska visa sin frustration med att sta knapptysta de forsta tio minuterna i nasta match? Kanns inte som att spelarna ar varda det stod som de alltid far.

Kan sakert fa en positiv effekt om klacken trampar igang ordentligt efter dessa tio minuter och vi bara kooooor! Ar jag galen eller kan det vara ett alternativ? Nagot maste handa, det har ar inte okej.
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Kempe - Ottoson - Nilson
Cehlin - Kruger - Tjärnqvist
Ekman - Norman - Widing/T. Eriksson
Eklund - Falk - Ölvestad/Brodin

Detta vill jag se i nästa match. Tycker synd om Kempe som måste lira med Eklund och Falk i varje match. Kanske dags att inse att Ölvestad inte är någon målskytt eller passningsgeni utan att han ska göra det han faktiskt är jävligt duktig på. Varken Ölve eller Brodin är till för en första kedje.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SkönaDjurgårn skrev:Klack och ovrig publik kanske ska visa sin frustration med att sta knapptysta de forsta tio minuterna i nasta match? Kanns inte som att spelarna ar varda det stod som de alltid far.

Kan sakert fa en positiv effekt om klacken trampar igang ordentligt efter dessa tio minuter och vi bara kooooor! Ar jag galen eller kan det vara ett alternativ? Nagot maste handa, det har ar inte okej.
Vi kommer inte ha någon publik.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

SkönaDjurgårn skrev:Klack och ovrig publik kanske ska visa sin frustration med att sta knapptysta de forsta tio minuterna i nasta match? Kanns inte som att spelarna ar varda det stod som de alltid far.

Kan sakert fa en positiv effekt om klacken trampar igang ordentligt efter dessa tio minuter och vi bara kooooor!
Ar jag galen eller kan det vara ett alternativ? Nagot maste handa, det har ar inte okej.
njaa, känns väldigt mycket ajk & bajen över det.
Dom som ändå släpar sig till hovet ska stödja laget oavsett.
Tror många kommer stanna hemma, det kanske räcker som "straff"
Skriv svar