Modo Hockey - Djurgårdens IF, 7/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Modo Hockey - Djurgårdens IF, 7/1 2010

Inlägg av -daniel- »

Är det någon som fattat att vi har 18 (!!!!) poäng ner till missad slutspelsplats. Efter förra omgången (36:e) hade vi redan vunnit fler 3-poängare än på 55 matcher hela förra säsongen. Vi har 10 poäng efter omgång 37 upp till vad vi hade efter 55 omgångar förra säsongen.

Jag förstår ingenting.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

-daniel- skrev:Är det någon som fattat att vi har 18 (!!!!) poäng ner till missad slutspelsplats. Efter förra omgången (36:e) hade vi redan vunnit fler 3-poängare än på 55 matcher hela förra säsongen. Vi har 10 poäng efter omgång 37 upp till vad vi hade efter 55 omgångar förra säsongen.

Jag förstår ingenting.
H-A-R-D-Y....N-I-L-S-S-O-N
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Snazzi skrev:
-daniel- skrev:Är det någon som fattat att vi har 18 (!!!!) poäng ner till missad slutspelsplats. Efter förra omgången (36:e) hade vi redan vunnit fler 3-poängare än på 55 matcher hela förra säsongen. Vi har 10 poäng efter omgång 37 upp till vad vi hade efter 55 omgångar förra säsongen.

Jag förstår ingenting.
Visst, han har en stor del i det hela men jag tycker det känns som vi många matcher fått retroaktiv utdelning från framförallt förra säsongen. Saker har gått vår väg (EDIT: Hittils är väl bäst att tillägga). Känns nästan lite overkligt.
Senast redigerad av -daniel- den 2010-01-07 22:39:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Om domare Thomas Andersson från Gävle dömer verkar vi vinna 9 gånger av 10. Han kanske är lite Djurgårdare i själ o hjärta
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

Snazzi skrev:

Jag förstår ingenting.
Det är en av anledningarna (dock en stor anledning)
Djurgårdare för livet
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Från och med imorgon heter jag Ölvestad i efternamn. Eller hur lång tid tar det att byta namn? :lol:
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av season »

Ärligt talat vet jag inte om jag varit med om något liknande som ikväll sedan ....hmm... vi krossade MoDo förra året med 7-0.

Hade vi kunnat sätta vår tusenmannaklack där i hallen där hade vi fortfarande dansat samba i fjällrävenjackor allihop och hållit på till i morgon bitti.

Ska nog gå och köpa en Kånken imorgon som minne. 8)
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Haha kom just på den mest komiska sekvensen i matchen, ingen som såg Ziggy efter typ Jimmies 3:e eller 4:e mål ta och "stryka" (in lack of a better word) med ett stort smajl i fejat Jimmies tröja mot sin egen så den makalösa målformen skulle smitta av sig? Verkar ha humor vår kanadensare.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jag förstår ingenting.
Nej, det är precis detta som slagit mig den senaste tiden.
Förstår varken vad som händer, eller att detta verkligen händer mitt kära DIF.

Hur har Hardy omvandlat detta på pappret hyfsat mediokra lag till en Blå/Röd/Gul tuggande maskin..?!!!

Har helt kommit av mig i skrivandet här på forumet (säkert till en del personers glädje)

är väl lika bra att fortsätta lysa med sin frånvaro, det rullar ju på bra nu :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF 4 EVER skrev:Tror att Jimmies pånyttfödelse har med 2 saker att göra. 1. Hardy Nilsson. Han är tillbax med samma tränare som han slog igenom. De förstår varandra och Hardy ger Jimmie en fri roll. 2. Mackan. Han spelar i samma kedja som Mackan. Mackan tar en stor del av uppmärksamheten och är lugn och cool. Det passar Jimmie.
Eller så litar vi på Jimmie själv, som hävdar att det är första gången på flera år han fått spela helt skadefri.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Nejdu Lee Harvey, du är rätt skön i din negativism ;)

Vi ska inte glömma att Jimpa även mäktade med 1 assist. Hat trick redan i 1:a. Hur coolt som helst.

Låt oss också skänka en tanke till den fantastiskt värdelösa #2 Jens Westin i modo som helt frivilligt bjussar oss på två baljor i 1:a med obefintligt backspel. Bara att tacka och ta emot.

Skönt för grabbarna att det lossnar lite.

Kommer även minnas Hardys time out när det står 1-3 och han ser helt vansinnig ut och står och pekar med armarna och ryter. Riktigt kul på något sätt, Hardy är kung.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev: Nej, det är precis detta som slagit mig den senaste tiden.
Förstår varken vad som händer, eller att detta verkligen händer mitt kära DIF.

Hur har Hardy omvandlat detta på pappret hyfsat mediokra lag till en Blå/Röd/Gul tuggande maskin..?!!!

Har helt kommit av mig i skrivandet här på forumet (säkert till en del personers glädje)

är väl lika bra att fortsätta lysa med sin frånvaro, det rullar ju på bra nu :wink:
Nä alltså det är ju samma här. Finns egentligen ingenting att skriva om (mer än de uppenbara flosklerna inför matcher, och lite matchtips osv). Känns totalt ovant att DIF vinner. Även om vi inte spelar speciellt bra. Kan inte nämna senast det hände att vi tagit 4 vinster irad utan att vara inne i en riktigt het period. Men den här säsongen känns det liksom så enkelt allting hittils, åtminstone efter de första 10-15 omgångarna.

Men som alla vet (nu börjar flosklerna hagla igen...kunde inte hålla mig) så kan det vända jävligt snabbt i hockey. Om en vecka när vi radat upp 2 förlustmatcher mot TIK & Luleå på hemmaplan kanske vi börjar spamma forumet igen med påhopp om dalmasar och annat smått & gott.
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Jimmie som har kämpat och slitit i alla år. Nu lossnar det!!!
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

-daniel- skrev:
Snazzi skrev:

Jag förstår ingenting.
Visst, han har en stor del i det hela men jag tycker det känns som vi många matcher fått retroaktiv utdelning från framförallt förra säsongen. Saker har gått vår väg (EDIT: Hittils är väl bäst att tillägga). Känns nästan lite overkligt.
Som du säger, det kanske handlar lite om att klubben får tillbaks på allt jobb som gjorts de senaste åren. Många gnällde förra året på Montén, men en sån kille som Wikegård talar bara varmt om honom. Man blir inte tränare i DIF om man inte vet vad man sysslar med. Kanske är det så att Hardy Nilsson var precis det som behövdes. En rutinerad räv som tar hand om coachingen och så kan Micke och Montén fokusera på detaljer och spelarna bättre.

Sen så tycker jag mig se DIF har blivit bättre (precis som jag trodde och hoppades innan säsongen) som lagmaskin utan Bremberg och Anger.
Skriv svar