Modo Hockey - Djurgårdens IF, 7/1 2010
Modo Hockey - Djurgårdens IF, 7/1 2010
TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Re: Modo Hockey - Djurgårdens IF, 7/1 2010
Dags att skrämma iväg Örnsköldsvikspöket för gott nu. Bättre läge än detta lär vi knappast få.
MoDo utan Foppa (= Värdelöst) ska möta ett starkt och svårslaget Djurgården i storform. I och med att vårt bortaspel har fungerat oerhört bra, så bör detta bli vår första 3 poängare i Örnsköldsvik på mycket länge.
Tips: 1-3
MoDo utan Foppa (= Värdelöst) ska möta ett starkt och svårslaget Djurgården i storform. I och med att vårt bortaspel har fungerat oerhört bra, så bör detta bli vår första 3 poängare i Örnsköldsvik på mycket länge.
Tips: 1-3
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Modo spelade bra i första perioden mot brynäs senast..
Sen föll dom tillbaka i gamla synder igen.
Ja verkligen dags för en trepoängare i övik nu.
Sen föll dom tillbaka i gamla synder igen.
Ja verkligen dags för en trepoängare i övik nu.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, alltså när det flyter på anfallsmässigt för Modo är de sjukt mycket bättre än vad resultaten visar. Deras senaste match borta mot Brynäs var strålande bra anfallsmässigt (nåja, bra iaf) första perioden. Sen slutar alla spela hockey efter 20 minuter.
Är det någon gång vi skall vinna mot dem i deras arena är det på torsdag. Noterbart förövrigt är att den numera heter "Fjällräven center" (...?) och att det vore en ganska fin trend att starta första matchen med en vinst.
Är det någon gång vi skall vinna mot dem i deras arena är det på torsdag. Noterbart förövrigt är att den numera heter "Fjällräven center" (...?) och att det vore en ganska fin trend att starta första matchen med en vinst.
Jag tippar på att Foppa är med och lirar den här matchen, eftersom när han gör sina comebacker så brukar ju Djurgården stå för motståndet i några av matcherna. Förmodligen gör han även några poäng så jag tror vi måste göra ett par mål för att vinna.
Så jag får tippa 3-5 till oss.
Så jag får tippa 3-5 till oss.
-
Otroligt svår bortamatch. Men kan vi hålla tätt i inledningen så tror jag att vi kan få med oss vår första trepoängare på väldigt länge. Wesslan lär fortsätta då Riddarn får återhämta sig lite från sin sjukdom.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Här kommer vinnartipset, 2-3 till DIF uppe i Övik.
1-0, Norrman1
2-0, Norrman2
2-1, Cehlin
2-2, Nilson
2-3, Ölvestad
Man undrar om modoiterna skäms över att spela i "Fjällräven Center", kanske bara i Stockholm fjortisar använder sådanna jackor (Ja, jag vet att det inte är fjortisstämpel på alla Fjällräven jackor).
1-0, Norrman1
2-0, Norrman2
2-1, Cehlin
2-2, Nilson
2-3, Ölvestad
Man undrar om modoiterna skäms över att spela i "Fjällräven Center", kanske bara i Stockholm fjortisar använder sådanna jackor (Ja, jag vet att det inte är fjortisstämpel på alla Fjällräven jackor).
Senast redigerad av Snazzi den 2010-01-07 18:42:44, redigerad totalt 1 gånger.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Allt är väl bättre än Swedbank Arena?Snazzi skrev: Man undrar om modoiterna skäms över att spela i "Fjällräven Center", kanske bara i Stockholm fjortisar använder sådanna jackor (Ja, jag vet att det inte är fjortisstämpel på alla Fjällräven jackor).
Sen så tror jag inte dom hört talas om fenomenet "fjortis" så långt in i den norrländska skogen.
Modo är ju garanterat seriens ojämnast lag, så vi får hoppas att dom inte har sina bästa dag.
1-3.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Jag trodde det innan, men Fjällräven tar nog priset.Edin skrev:Allt är väl bättre än Swedbank Arena?Snazzi skrev: Man undrar om modoiterna skäms över att spela i "Fjällräven Center", kanske bara i Stockholm fjortisar använder sådanna jackor (Ja, jag vet att det inte är fjortisstämpel på alla Fjällräven jackor).
Sen så tror jag inte dom hört talas om fenomenet "fjortis" så långt in i den norrländska skogen.
Modo är ju garanterat seriens ojämnast lag, så vi får hoppas att dom inte har sina bästa dag.
1-3.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Tror vi får det svårt, precis som alla andra lag, att slå modo med en frisk #21. Därför är det sjukt viktigt att vi behåller 3-platsen i ligan inför slutspelet..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Tips 2-3
1-0 Näslund
1-1 Hannula
1-2 Ölvestad
1-3 Nilsson
2-3 Norrman
1-0 Näslund
1-1 Hannula
1-2 Ölvestad
1-3 Nilsson
2-3 Norrman
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- Doyle
MODO Hockey mot Djurgården
-----------------------------------------------------------------------------------------
Noterbart är
A t t Peter Forsberg fortfarande är ur spel.
A t t Andreas Molinder innan matchen uppmärksammas för sin 200:e tävlingsmatch nu senast för MODO Hockey.
A t t MODO ännu inte förlorat hemma mot Djurgården i vinter. Först seger 2-1 borta efter sudden death, sedan två gånger 2-2 - hemma och borta.
------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Noterbart är
A t t Peter Forsberg fortfarande är ur spel.
A t t Andreas Molinder innan matchen uppmärksammas för sin 200:e tävlingsmatch nu senast för MODO Hockey.
A t t MODO ännu inte förlorat hemma mot Djurgården i vinter. Först seger 2-1 borta efter sudden death, sedan två gånger 2-2 - hemma och borta.
------------------------------------------------------------------------------------------
Där sitter spiken. 4-1 utan Forsberg och Ziggy sätter en balja samt assisterar en!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Senast Djurgården tog med sig tre poäng från Övik var 22 november 2004 och då spelade Modo fortfarande i Kempehallen.Doyle skrev:MODO Hockey mot Djurgården
Noterbart är
.......
A t t MODO ännu inte förlorat hemma mot Djurgården i vinter.
Så ikväll blir det tufft. Jag kan verkligen inte förstå hur vi kan ha så svårt för just Modo. Ett rätt snällt spelande lag som tuffa järnkaminer borde kunna vinna över. Trendbrott ikväll?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Utan foppa vinner vi säkert!
Seriens sämsta lag med 5 poäng mindre än Rögle när foppa inte lirar, det säger sig själv
Seriens sämsta lag med 5 poäng mindre än Rögle när foppa inte lirar, det säger sig själv

För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.