Frölunda HC - Djurgårdens IF, 30/11 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Frölunda över strecket
Slog Djurgården i ödesmatchen
GÖTEBORG.
Djurgårdens kris djupnade och Frölundas uppåttrend fortsatte.
Segersiffrorna 4-1 kunde varit större och Djurgården skapade nästan ingenting.
Första målet kom redan efter1.23 då Sean Bergenheim vände och sköt mellan benskydden på Teemu Lassila. Ett powerplay-mål av Jonas Johnson och en reducering av Kristofer Ottosson kom också i första perioden.
Redan i början av andra kändes Frölunda betydligt starkare än Djurgården och man vann nästan varenda närkamp.
Djurgården skapade nästan ingenting utan blev konstant nedtryckta i egen zon. Mycket tack vare Lassila blev det bara ett mål när Kallio hittade vänstra krysset i powerplay. I tredje perioden gjorde Ronnie Sundin 4-1, också det i powerplay och tolv sekunder från slutet sköt Martin Cibak 5-1.
Användarvisningsbild
JoeG
Säsongskort: Ja

Inlägg av JoeG »

Emil svelander skrev:
Wedd skrev:Herregud ta och Rannsaka er själva, Djurgården består inte enbart av en tränare. Sluta slänga all skit på säcken innan ni tagit reda på fakta.

VÄX UPP! ÄN ÄR DET INTE KÖRT!
Ge er aldrig! Vägra torska!
Vad har du för fakta som ingen annan vet om?
Vad är det för fel på folk?
Man kan ALDRIG ge upp hoppet! Skulle du släppa gå ifrån en familjemedlem som ligger på sjukbädden och allt verkar kört fastän att du visste att denne skulle leva ett bra tag till? När denna behöver ditt stöd som mest? Det är inte kört.
Visst att vi spelar dåligt nu, och inte har spelat som vi hoppats på, men alla lag har svackor och vi ska inte släppa hoppet.
Jag kommer att befinna mig på Hovet på lördag och stötta det lag i mitt hjärta. Mycket möjligt att vi torskar. Men jag står kvar efter matchen och sjunger för mitt djurgården. Jag är inte en medgångssupporter.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Säger mycket om det Putte sa om att vi itne har något eget spel utan lever på vår fart.

Man kan inte spela så i elitserien, utan måste ha linjer att spela efter.

Sen om man kollar på vårt försvarsspel? Vi slår bara puckarna på våra motståndare hela tiden, vi får ALDRIG ut pucken ur egen zon.

Sedan att man spelar Linkan i boxplay säger en HEL DEL!
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Skjuter man 8 skott på mål så har man bara sig själv alla beskylla.

Avgå alla!
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

JoeG skrev:
Emil svelander skrev:
Wedd skrev:Herregud ta och Rannsaka er själva, Djurgården består inte enbart av en tränare. Sluta slänga all skit på säcken innan ni tagit reda på fakta.

VÄX UPP! ÄN ÄR DET INTE KÖRT!
Ge er aldrig! Vägra torska!
Vad har du för fakta som ingen annan vet om?
Vad är det för fel på folk?
Man kan ALDRIG ge upp hoppet! Skulle du släppa gå ifrån en familjemedlem som ligger på sjukbädden och allt verkar kört fastän att du visste att denne skulle leva ett bra tag till? När denna behöver ditt stöd som mest? Det är inte kört.
Visst att vi spelar dåligt nu, och inte har spelat som vi hoppats på, men alla lag har svackor och vi ska inte släppa hoppet.
Jag kommer att befinna mig på Hovet på lördag och stötta det lag i mitt hjärta. Mycket möjligt att vi torskar. Men jag står kvar efter matchen och sjunger för mitt djurgården. Jag är inte en medgångssupporter.

Är inte heller en medgångssupporter. Har gått på alla hemmamatcher hittills och kommer att göra så öven i fortsättningen.

Att kalla mig för en medgångssupporter är som att kalla en gnagare för järnkamin.
Gripen

Inlägg av Gripen »

det handlar inte om att ge upp ! utan att inse fakta. Vi är kass i år och nästa år spelar vi förmodligen i allsvenskan... men vi är inte mindre djurgårdare för det....

men som någon skrev... skjuter man 8 skott på 60 min så ska man kanske inte lira i ES ..
diffarn1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diffarn1 »

Fan 34-8 i skott! Jag vill gråta!!! :(
Damfyra

Inlägg av Damfyra »

Elias skrev: Avgå alla!
pajas...

Kom på lördag, vänd trenden, en seger mot färjestad skulle vara sjukt skönt.
11e plats, låter skrämmande som fan men vi är fortfarande bara 1 poäng från en 9e plats, man måste se det från ljusa sidan.
Sen ska man självklart inte blunda för att vi är i en svacka men "avgå alla!" är ju bara patetiskt.
En seger kan inge mycket självförtroende och en seger mot färjestad desto mer..
Jag kommer vara där..

FORZA DIF
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Damfyra skrev: pajas...

Kom på lördag, vänd trenden, en seger mot färjestad skulle vara sjukt skönt.
11e plats, låter skrämmande som fan men vi är fortfarande bara 1 poäng från en 9e plats, man måste se det från ljusa sidan.
Sen ska man självklart inte blunda för att vi är i en svacka men "avgå alla!" är ju bara patetiskt.
En seger kan inge mycket självförtroende och en seger mot färjestad desto mer..
Jag kommer vara där..

FORZA DIF
Ja men det är över 10 omgångar sedan vi vann! Och den där segern, den uteblir på lördag iaf, det vill jag lova
Saknar Kung Wikegård!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Man kan fråga sig vad tränarna sysslade med inför denna säsong.

* Laget saknar helt egna linjer i det offensiva spelet.

* Försvarspelet börjar se lika darrigt ut som förra säsongen.

* PP spelet är under all kritik.

* Värvningarna har inte varit super direkt.

* Hoppandet mellan målvakter har gjort att båda våra burväktare nu är osäkra och presterar sämre. Lassilas returer är dock fortfarande horribelt usla!

* Vädligt märkliga kedjeuppställningar samt utnyttjande av spelarnas kvaliteér. Varför spelar Bremberg boxplay t ex??

Än värre blir det med en tränare som går ut och hittar ljusglimtar och kör med bortförklaringar om otur istället för att helt enkelt säga sanningen....

Det enda man kan hoppas på ä'r en rejäl utrensning under julen. Nya tränare, som jag förut varit emot, ser jag nu mer eller mindre som nödvändigt och dessutom måste man skrapa fram pengar för 3-4 nya spelare. Görs inte detta är det kvalserien nästa som gäller och där kommer alla vilja slå oss och vikommer inte få något gratis....
John älskar DIF!

Inlägg av John älskar DIF! »

Fruktansvärd kväll igår! Det är nästan så man börjar längta tillbaks till förrra säsongen, då visa killarna i alla fall hjärt i varenda jävla byte de gjorde, även om de kanske inte var lika bra som årets Djugårdare talangmässigt kompenserade dom de med att kämpa helvete varje byte.

Skulle hellre sett ett sämre lag som kämpar än några överbetalda "hockeyspelare"!
Om våra krigare idag haft hälften så mycket kämpaglöd som dom hade förra säsongen skulle vi ligga på slutspelsplats nu!

I vilket fall som helst får vi inte vika ner oss nu alla djurgårdsjävlar, för de e nu vi måste visa vårat stöd!

Vi är inte Ajk!

VI ÄR DJURGÅRDEN IF! MESTA MÄSTARNA!!!

VISA DE NU PÅ LÖRDAG, SÅ KAN DEBLI VÄNDPUNKTEN!!

SJUNG AV HJÄRTAT SJUNG!!
Användarvisningsbild
Macgyver

Inlägg av Macgyver »

:cry: vilken hemskmartch i går var och såg eländet =( ja ja bara en poäng i från så Nu ska det bli vinst mot Färjestad i morgon och sen bara hoppas på att frölunda och mora inte vinner i morgon så är vi på väg upp igen =) :D KÄMPA NU!!!
NN
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

Tycker inte att någon ska avgå,än är det ca 90poäng kvar att spela om... Kanske dax att kalla in Wikegård och Theodore?? :?
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Skriv svar