Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
Hann se sista perioden och då såg det riktigt dåligt ut. kändes inte som vi fick med oss någon fart bakifrån. spelade på stillastående spelare. krångligt att ta oss ur egen zon. dump and chase vilket malmös stora backar klarade av bra. fick inte fast dom i forechecken.
-
Säsongen 21/22
Det är då man hade behövt en Ahlén, Brodin, Hank, Hedman, Urbom, Garrison etc. Det är bara kolla på Ollas Mattsson, som igår dominerade på Hovet fast i helt fel lag.Manijock skrev: ↑2022-02-25 10:04:05Exakt så. En mentalitet som senaste åren bara växt sig starkare. Stora starka spelare har prioriterats bort och små smålänningar och värdelösa importer har genomsyrat hela skiten. Älskade förövrigt Malmös spel igår. Snacka om fysiskt dominanta. Vilket är precis det allt handlar om när det kommer till kritan. När vinna/försvinna-tiden drar igång. Där är vi alltid som sämst. Där handlar det inte längre om små finesser eller åka jättefort. Det handlar om att vinna närkamper, pannben och styrka.... Hur fan ska ett sånt här lag vinna en endaste sådan match?supreme skrev: ↑2022-02-25 09:04:51Efter att besvikelsen lagt sig igår börjar jag återigen bli förbannad. Precis som du säger viker vi ner oss. Full kurva, publiken i ryggen men ändå låter vi Malmö dominera det fysiska spelet och styra matchen. I en "vanlig" match hade det inte känts ok, men med förutsättningarna igår är det helt åt helvete.Doyle skrev: ↑2022-02-25 07:15:56 Satt på min vanliga plats igår. Trots 1-0 ledning kändes vi små o hade ingen krigarmössa på. Vi vek helt enkelt ner oss på hemmaplan i vår borg. Tråkigt när matchen är en av säsongens viktigaste för att klara nytt SHL-kontrakt. Grymt besviken på laget som måste visa mer attackpsyke o inte mer påminna om små möss i ett råttbo.
Kämpa nu o ta igen detta debacle i Gävle på lördag. Vi kan bättre än det vi visade upp![]()
Fan vad jag saknar en Ölvestad eller en Brodin i laget nu. 91 kg messmör i Carey som inte gör nånting, Wille/Lekk/Dick som är otroligt lätta att pocka bort igår och en Söderlund som känns ensam, så ensam när han väl fått upp farten.
Antar att Malmö lättat kunde konstatera att det räckte med att plocka bort Ceder/Ludde/Sören och sen ligga rätt/spela fysiskt så var matchen vunnen utan större problem. Vi var aldrig nära. Vi var små. Vi var fega.
Jag är ledsen gubbar, men degraderingen är redan klar. Den verkställdes när Jocke Eriksson tillträdde. Sakta men säkert!
Å andra sidan så trodde jag att Schilling och Warg skulle ha den tuffheten i sig med. Arnesson hade man ju en förhoppning om innan säsongen också skulle ha den där extra lilla glöden.
Men finns ingenting.
Vi hade Tom Nilsson, men nu är han borta.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 21/22
Fan va surt att tappa hoppet igår. Idag mår man skit. Det hade varit riktigt härligt att få fortsätta hoppas.
Men nu blir det kval. Första gången jag skriver det, känns förjävligt.
Nu är det bara ett möjligt och viktigt mål kvar innan kvalet. Det är att ta sig förbi Timrå och få hemmaplansfördel.
Positivt då?
Vi slipper förhoppningsvis detta tunga och rätt skickliga Malmö. Det har jag varit tidigt klar med, men igår kunde nog alla se att Malmö passar oss extremt illa.
Jag hade hellre mött Växjö i ett kval.
Nu är det bara ett möjligt och viktigt mål kvar innan kvalet. Det är att ta sig förbi Timrå och få hemmaplansfördel.
Positivt då?
Vi slipper förhoppningsvis detta tunga och rätt skickliga Malmö. Det har jag varit tidigt klar med, men igår kunde nog alla se att Malmö passar oss extremt illa.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Säsongen 21/22
Vi kan uppenbarligen inte spela inför en hemmapublik. Och de förtjänar inte oss på Hovet just nu.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-02-25 10:44:49 Fan va surt att tappa hoppet igår. Idag mår man skit. Det hade varit riktigt härligt att få fortsätta hoppas.
Positivt då?
Stå upp, spela för skölden och visa att ni vill, annars behöver inte vi slösa pengar på att vara på plats heller.
Pusha för biljetter kan man och "visa ditt stöd" har man hört ett antal gånger. Men vad får vi tillbaka? Inte ett skvatt.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 21/22
Vi har väl gjort en rad bra prestationer på slutet på hemmaplan?Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-25 10:48:38Vi kan uppenbarligen inte spela inför en hemmapublik. Och de förtjänar inte oss på Hovet just nu.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-02-25 10:44:49 Fan va surt att tappa hoppet igår. Idag mår man skit. Det hade varit riktigt härligt att få fortsätta hoppas.
Positivt då?
Stå upp, spela för skölden och visa att ni vill, annars behöver inte vi slösa pengar på att vara på plats heller.
Pusha för biljetter kan man och "visa ditt stöd" har man hört ett antal gånger. Men vad får vi tillbaka? Inte ett skvatt.
Malmö var bättre än oss igår. Förjävligt, men sant.
Det är ju inte så att vi helt plötsligt blivit ett topplag och kan vinna på beställning.
Vissa lag passar oss, vissa inte. Likadant för de övriga lagen. Är väl bara Saik och Rögle som i stort sett kan bestämma sig för att vinna hemma, men inte heller de lyckas alltid med det.
Självklart för mig att jag hellre spelar på Hovet än att vi ska åka till Timrå för match.
Är lika övertygad om att spelarna känner likadant.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 21/22
Nu är det fan upp till bevis i morgon. Varenda jävla hörntand ska offras resten av säsongen.
- diftobbe89
Säsongen 21/22
Borde man stuva om rejält i kedjorna kanske och försöka få till 1-2 riktigt bra kedjor med en fjärdekedja som endast är med för att spela 0-0. Som det ser ut nu så har vi ju fyra ''jämna'' kedjor med minst en dålig spelare i varje kedja. Kanske inte är så bra trots allt, det är ju rent bortkastad talang att låta Tim spela med spelare som Engsund och Bergfors har man väl insett nu. Dom håller inte. Rhett borde också få chansen att ha en bättre kedjekamrat än Carey bredvid sig. Hur kedjorna borde se ut vet jag inte exakt men upp med Tim iallafall, ner med spelare som inte håller måttet. Och det är:
Engsund
Bergfors
Carey
Dick
Alla där är bara tjocka och långsamma och tar dåliga beslut. I kvalet är det allvar på riktigt då måste istiden minimeras till spelare som uppenbart inte håller.
Till viss del Eklund. Känns ändå som han kan bli värdefull senare om han hamnar på kanten, så inte ge upp honom ännu.
Engsund
Bergfors
Carey
Dick
Alla där är bara tjocka och långsamma och tar dåliga beslut. I kvalet är det allvar på riktigt då måste istiden minimeras till spelare som uppenbart inte håller.
Till viss del Eklund. Känns ändå som han kan bli värdefull senare om han hamnar på kanten, så inte ge upp honom ännu.
Spela fult
Säsongen 21/22
Tung match igår. Tycker inte Malmö skapar jättemycket men det gör väl inte vi heller.
Men en sak - Dick. Han har ju varit klappkass nu i ett antal matcher och igår var ju bara droppen. Bänka för guds skull. Möjligen låt han lira PP om nu detta är ok för en sån stor man som Dick.
Men en sak - Dick. Han har ju varit klappkass nu i ett antal matcher och igår var ju bara droppen. Bänka för guds skull. Möjligen låt han lira PP om nu detta är ok för en sån stor man som Dick.
Säsongen 21/22
Stor komik när han utsågs till matchens spelare i DIF igår.Henkos skrev: ↑2022-02-25 13:43:15 Tung match igår. Tycker inte Malmö skapar jättemycket men det gör väl inte vi heller.
Säsongen 21/22
Haha, va? Helt otroligt.
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 21/22
Aah, men jag ser ändå viss logik i det.mb81 skrev: ↑2022-02-25 14:13:03Stor komik när han utsågs till matchens spelare i DIF igår.Henkos skrev: ↑2022-02-25 13:43:15 Tung match igår. Tycker inte Malmö skapar jättemycket men det gör väl inte vi heller.
-Välj en bara, vem som helst....för alla sög ju
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- diftobbe89
Säsongen 21/22
Tycker Dick är en säkerhetsrisk i PP också, han håller ingen jämn nivå iallafall. Känns som det kan komma en riktig blunder när som helst. Samtidigt kan det komma en avgörande passning när som helst. Svårt. Men tycker nog Dick blandar och ger för mycket för min smak. Vi har inte råd med misstag som igår och att han inte jobbar klart situationer.Henkos skrev: ↑2022-02-25 13:43:15 Tung match igår. Tycker inte Malmö skapar jättemycket men det gör väl inte vi heller.
Spela fult
Säsongen 21/22
Ja, får nog hålla med dig där. Kanske låta Sören styra PP1 och Wille PP2.diftobbe89 skrev: ↑2022-02-25 14:20:36 Tycker Dick är en säkerhetsrisk i PP också, han håller ingen jämn nivå iallafall. Känns som det kan komma en riktig blunder när som helst. Samtidigt kan det komma en avgörande passning när som helst. Svårt. Men tycker nog Dick blandar och ger för mycket för min smak. Vi har inte råd med misstag som igår och att han inte jobbar klart situationer.
-
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
Herregud lillfinpen spelar ju på helt fel position och har lojalt offrat sig och tagit på sig en roll som inte är hans naturliga så jag tycker kritiken mot honom är aningen överdrivendiftobbe89 skrev: ↑2022-02-25 13:23:12 Borde man stuva om rejält i kedjorna kanske och försöka få till 1-2 riktigt bra kedjor med en fjärdekedja som endast är med för att spela 0-0. Som det ser ut nu så har vi ju fyra ''jämna'' kedjor med minst en dålig spelare i varje kedja. Kanske inte är så bra trots allt, det är ju rent bortkastad talang att låta Tim spela med spelare som Engsund och Bergfors har man väl insett nu. Dom håller inte. Rhett borde också få chansen att ha en bättre kedjekamrat än Carey bredvid sig. Hur kedjorna borde se ut vet jag inte exakt men upp med Tim iallafall, ner med spelare som inte håller måttet. Och det är:
Engsund
Bergfors
Carey
Dick