Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Mif har då inget promenad schema kvar kan jag säga,
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Eriksson skrev: 2022-02-24 22:23:17
Praetori skrev: 2022-02-24 21:25:09
Eriksson skrev: 2022-02-24 21:17:10
Praetori skrev: 2022-02-24 15:11:16
Eriksson skrev: 2022-02-24 14:47:35

Att döma av spelet vissa matcher så skulle jag gissa att några spelare behöver det :wink:
Risig kommentar, speciellt när damernas spel varit fröjdigare och nästan mer fysiskt till karaktären än vad vårat herrlag uppvisat under hösten.
Din bror duktig syn på allt är rätt komisk tycker jag. Prova med att ta nåt för vad det är nån gång.

DU tycker att damernas spel har varit det ja, kanske finns det andra som tycker annorlunda, men du kanske menar att din syn är den rätta och alla andra har fel.

Jag tror att många andra tog kommentaren för vad den var utan att göra en höna av en fjäder ala #metoo #kränkt.

Jag själv är nog hellre Bror Lustig av de tre små grisarna. Men alla är vi ju olika, tack å lov
Haha ok. Tråkigt att jag rubbade dina cirklar men att kommentera "hö hö" bondeskämtet. Ursäkta, jag menar bindeskämtet.
Risig kommentar, speciellt när böndernas humor varit fröjdigare och nästan mer underhållande till karaktären än vad vårat damlag uppvisat under hösten.
Ja det var dans och hålligång
Upp på logen natten lång
Det var sommar, det var guld och gröna skogar? :lol:

Sov gott. Vi tar nya tag nästa match.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Wishes
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Wishes »

Eriksson skrev: 2022-02-24 08:42:27
GULD skrev: 2022-02-23 16:28:37 Ang Harry Potter !

Arbetstillstånd. ?
Utrustning ?
Vart ska han in i för kedja. ?

Obs ! I morgon ska Hovet fyllas till sista plats !
Utrustning ?
Hjälm, handskar, klubba, axelskydd, armbågsskydd, knäskydd, byxor, skridskor och ett tandskydd :roll:
Susp är en sån där bra-ha-sak också…
Stolt, men aldrig nöjd
Wishes

Säsongen 21/22

Inlägg av Wishes »

Praetori skrev: 2022-02-24 15:11:16
Eriksson skrev: 2022-02-24 14:47:35
m0ng00se skrev: 2022-02-24 09:25:51

Arbetstillstånd. ?
Utrustning ?

Utrustning ?
Hjälm, handskar, klubba, axelskydd, armbågsskydd, knäskydd, byxor, skridskor och ett tandskydd :roll:
läste: trosskydd :oops: :mrgreen:
Att döma av spelet vissa matcher så skulle jag gissa att några spelare behöver det :wink:
Risig kommentar, speciellt när damernas spel varit fröjdigare och nästan mer fysiskt till karaktären än vad vårat herrlag uppvisat under hösten.
Trodde alla med ett namn man lätt associerar till Joakim E var bannade från forumet vid det här laget
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 21/22

Inlägg av Eriksson »

Praetori skrev: 2022-02-24 23:22:42 Ja det var dans och hålligång
Upp på logen natten lång
Det var sommar, det var guld och gröna skogar? :lol:

Sov gott. Vi tar nya tag nästa match.
- The same procedure as last game, Miss Sophie?
- The same procedure as every game, James!
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 21/22

Inlägg av Eriksson »

Wishes skrev: 2022-02-24 23:29:20

Arbetstillstånd. ?
Utrustning ?

Utrustning ?
Susp är en sån där bra-ha-sak också…
Inte om man saknar "stake"
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
EspenK

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

För mig är det beteende som uppvisades i gårdagens match precis det som gör att vi kommer att åka ur.

Går i fällan helt enkelt. Hamnar vid sargerna istället för att utmana in mot mål. Där är Malmös backar trygga och har tillräcklig storlek för att disarmera vårt anfallsspel. Sören, Eklund, Ceder och Rakshani försöker men är hopplöst ensamma.

Vi kan inte både backa av och köra forcheck samtidigt. Så spelade vi igår. Kom en och en eller 2 mot 3 i stort sett hela tiden.

Tycker Mantas är direkt otrygg mot Malmö. Sprider returer till höger och vänster. Låt Salak spela.
Användarvisningsbild
Doyle

Säsongen 21/22

Inlägg av Doyle »

Satt på min vanliga plats igår. Trots 1-0 ledning kändes vi små o hade ingen krigarmössa på. Vi vek helt enkelt ner oss på hemmaplan i vår borg. Tråkigt när matchen är en av säsongens viktigaste för att klara nytt SHL-kontrakt. Grymt besviken på laget som måste visa mer attackpsyke o inte mer påminna om små möss i ett råttbo.
Kämpa nu o ta igen detta debacle i Gävle på lördag. Vi kan bättre än det vi visade upp :x
Nattuggla_

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Fagervall till Sportbladet:
"– Dick Axelsson låg kvar där ett tag, så jag utgick från att han hade väldigt, väldigt ont. Det var några situationer i andra perioden där vi inte bet ifrån, vi lät oss bli besegrade i kampmomenten. Jag fick bara beskedet att båda inte var tillgängliga för spel mer, säger Joakim Fagervall."

Japp, annars finns ingen anledning att ligga kvar. Bra ställningstagande av JF.
Nattuggla_

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

#10 skrev: 2022-02-24 22:47:02 Mif har då inget promenad schema kvar kan jag säga,
De har ganska svårt schema ja, men det har vi med. Timrå har 8 hemmamatcher kvar, och till skillnad mot oss så kan dem faktiskt prestera med hemmafansen i ryggen.
Hade vi tagit 3 poäng igår så hade vi haft en jättechans då Malmö har tuffa dubbelmöten med Linköping, Örebro och Rögle kvar som mycket väl kunnat sluta med 0 poäng för Malmö. Men vi satte oss själva i skiten.
Låt säga att Malmö tar extremt låga 9 poäng resterande matcher, då behöver vi plocka 19 poäng för att gå om - OCH lägg därtill att Timrå inte får plocka mer än 15 poäng. Så kval för oss är givet nu, det går inte. Och jag är inte ens säker på om jag vill ha hemmaplansfördel.

Lämna WO resterande matcher och träna er i form till kval.

DIF:
Brynäs (b)
Luleå (b)
Färjestad (h)
Frölunda (h)
Timrå (b)
Timrå (h)
Leksand (b)
Örebro (h)
Malmö (b)
Frölunda (b)
Oskarshamn (b)

TIK:
SAIK (h)
Malmö (b)
Linköping (b)
Brynäs (h)
Djurgården (h)
Djurgården (b)
Örebro (h)
Oskarshamn (h)
Luleå (h)
Färjestad (h)
Färjestad (b)
Rögle (h)

Malmö:
Oskarshamn (h)
Timrå (h)
Örebro (b)
Örebro (h)
Linköping (b)
Linköping (h)
Frölunda (b)
Djurgården (h)
Rögle (h)
Rögle (b)
Luleå (b)
Donkels-3.0

Säsongen 21/22

Inlägg av Donkels-3.0 »

Hur mår du idag Sveriges genom tiderna sämsta före detta sportchef valfritt vrak från Björns Trädgård hade kunnat göra ett bättre jobb än dig

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-25 08:35:25
#10 skrev: 2022-02-24 22:47:02 Mif har då inget promenad schema kvar kan jag säga,
De har ganska svårt schema ja, men det har vi med. Timrå har 8 hemmamatcher kvar, och till skillnad mot oss så kan dem faktiskt prestera med hemmafansen i ryggen.
Hade vi tagit 3 poäng igår så hade vi haft en jättechans då Malmö har tuffa dubbelmöten med Linköping, Örebro och Rögle kvar som mycket väl kunnat sluta med 0 poäng för Malmö. Men vi satte oss själva i skiten.
Låt säga att Malmö tar extremt låga 9 poäng resterande matcher, då behöver vi plocka 19 poäng för att gå om - OCH lägg därtill att Timrå inte får plocka mer än 15 poäng. Så kval för oss är givet nu, det går inte. Och jag är inte ens säker på om jag vill ha hemmaplansfördel.

Lämna WO resterande matcher och träna er i form till kval.

DIF:
Brynäs (b)
Luleå (b)
Färjestad (h)
Frölunda (h)
Timrå (b)
Timrå (h)
Leksand (b)
Örebro (h)
Malmö (b)
Frölunda (b)
Oskarshamn (b)

TIK:
SAIK (h)
Malmö (b)
Linköping (b)
Brynäs (h)
Djurgården (h)
Djurgården (b)
Örebro (h)
Oskarshamn (h)
Luleå (h)
Färjestad (h)
Färjestad (b)
Rögle (h)

Malmö:
Oskarshamn (h)
Timrå (h)
Örebro (b)
Örebro (h)
Linköping (b)
Linköping (h)
Frölunda (b)
Djurgården (h)
Rögle (h)
Rögle (b)
Luleå (b)
Så är det, vid vinst igår hade vi haft ett jätteläge, tråkigt att laget inte klarar av att mobilisera till en sån match
Användarvisningsbild
supreme

Säsongen 21/22

Inlägg av supreme »

Doyle skrev: 2022-02-25 07:15:56 Satt på min vanliga plats igår. Trots 1-0 ledning kändes vi små o hade ingen krigarmössa på. Vi vek helt enkelt ner oss på hemmaplan i vår borg. Tråkigt när matchen är en av säsongens viktigaste för att klara nytt SHL-kontrakt. Grymt besviken på laget som måste visa mer attackpsyke o inte mer påminna om små möss i ett råttbo.
Kämpa nu o ta igen detta debacle i Gävle på lördag. Vi kan bättre än det vi visade upp :x
Efter att besvikelsen lagt sig igår börjar jag återigen bli förbannad. Precis som du säger viker vi ner oss. Full kurva, publiken i ryggen men ändå låter vi Malmö dominera det fysiska spelet och styra matchen. I en "vanlig" match hade det inte känts ok, men med förutsättningarna igår är det helt åt helvete.

Fan vad jag saknar en Ölvestad eller en Brodin i laget nu. 91 kg messmör i Carey som inte gör nånting, Wille/Lekk/Dick som är otroligt lätta att pocka bort igår och en Söderlund som känns ensam, så ensam när han väl fått upp farten.

Antar att Malmö lättat kunde konstatera att det räckte med att plocka bort Ceder/Ludde/Sören och sen ligga rätt/spela fysiskt så var matchen vunnen utan större problem. Vi var aldrig nära. Vi var små. Vi var fega.

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Att vinna den sista matchen för säsongen har aldrig varit viktigare än i år….
Manijock

Säsongen 21/22

Inlägg av Manijock »

supreme skrev: 2022-02-25 09:04:51
Doyle skrev: 2022-02-25 07:15:56 Satt på min vanliga plats igår. Trots 1-0 ledning kändes vi små o hade ingen krigarmössa på. Vi vek helt enkelt ner oss på hemmaplan i vår borg. Tråkigt när matchen är en av säsongens viktigaste för att klara nytt SHL-kontrakt. Grymt besviken på laget som måste visa mer attackpsyke o inte mer påminna om små möss i ett råttbo.
Efter att besvikelsen lagt sig igår börjar jag återigen bli förbannad. Precis som du säger viker vi ner oss. Full kurva, publiken i ryggen men ändå låter vi Malmö dominera det fysiska spelet och styra matchen. I en "vanlig" match hade det inte känts ok, men med förutsättningarna igår är det helt åt helvete.

Fan vad jag saknar en Ölvestad eller en Brodin i laget nu. 91 kg messmör i Carey som inte gör nånting, Wille/Lekk/Dick som är otroligt lätta att pocka bort igår och en Söderlund som känns ensam, så ensam när han väl fått upp farten.

Antar att Malmö lättat kunde konstatera att det räckte med att plocka bort Ceder/Ludde/Sören och sen ligga rätt/spela fysiskt så var matchen vunnen utan större problem. Vi var aldrig nära. Vi var små. Vi var fega.
Exakt så. En mentalitet som senaste åren bara växt sig starkare. Stora starka spelare har prioriterats bort och små smålänningar och värdelösa importer har genomsyrat hela skiten. Älskade förövrigt Malmös spel igår. Snacka om fysiskt dominanta. Vilket är precis det allt handlar om när det kommer till kritan. När vinna/försvinna-tiden drar igång. Där är vi alltid som sämst. Där handlar det inte längre om små finesser eller åka jättefort. Det handlar om att vinna närkamper, pannben och styrka.... Hur fan ska ett sånt här lag vinna en endaste sådan match?

Jag är ledsen gubbar, men degraderingen är redan klar. Den verkställdes när Jocke Eriksson tillträdde. Sakta men säkert!
Skriv svar