Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Varför snackas det ens Sörensen? Han gör det sjukt bra i Schweiz och har 2 år kvar på kontraktet.
Silly Season 2025/26
Dagens sillygaste seasonryckte. Så läs på egen risk.
Läste i Gefle dagblad att Bäckis stod i valet och kvalet att flytta hem till Gävle (men han blev ganska kränkt när han inte fick ha 23 sovrum, 2 kök och en helikopterplata i sitt båthus) eller bosätta sig i Stockholm.
Flyttar han till Stockholm lär han ju förmodligen lägga av men.
Combackgården
Läste i Gefle dagblad att Bäckis stod i valet och kvalet att flytta hem till Gävle (men han blev ganska kränkt när han inte fick ha 23 sovrum, 2 kök och en helikopterplata i sitt båthus) eller bosätta sig i Stockholm.
Flyttar han till Stockholm lär han ju förmodligen lägga av men.
Combackgården
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Silly Season 2025/26
Hade varit en dröm om Josefson håller, men jag räknar inte med honom.EspenK skrev: ↑2025-05-17 07:46:17 Utifrån rykten/troligt lag
Målvakter
Hugo Hävelid
Magnus Hellberg-Ny
Backar
August Berg
Hugo Blixt
Jakob Ragnarsson
Colby Sissons
Gustav Lindström-Ny
Philip Holm-Ny
Ny
Känns som vi behöver en till riktigt bra back. Nardella eller liknande.
Forwards
David Blomgren
Albin Grewe
Daniel Brodin
Marcus Krüger
Linus Klasen
Viggo Björk
Victor Eklund
Anton Frondell
Arvid Costmar
Håvard Salsten -Ny(Lånas ut)
Ludvig Rensfekdt
Jacob Josefsson-Ny
Emil Bemström -Ny
Ny-spets C
Ny-spets
Borde ge
Bemström Ny Ny
Kruger Klasen Costmar
Eklund Josefsson Frondell
Grewe Rensfeldt Blomgren
Extra: Björck,Nilsson, Brodin
Blir Josef hel har vi en SHL mässig C sida.
Men målskyttar saknas om inte junisarna levererar stort.
Annars ser din forwardsuppsättning bra ut förutom att jag har svårt att se Klasen och Costmar i en andra kedja. Tror faktiskt inte Klasens ”tempo” håller i SHL, och ser honom mer som 13:e man (tyvärr). Likaså tänker jag med Costmar, dvs att jag inte tycker han i dagsläget håller för topp 3 kedja. Mao ser jag helst två nya forwards i en andra kedja med Kruger som center. Och en helt ny förstakedja, och gärna med Bemström på kanten.
Hoppas verkligen Lindström är klar, vi behöver många fler backar förutom honom, det ser annars väldigt svagt ut på backsidan. Topp 6 backar är i sådana fall Lindström och Cissons givna, resten får i dagsläget ses som 7-9 backar (ifall Holm kommer då är han såklart topp 4 back).
Hellberg som målis vore grymt, men vi behöver ännu en till spade, svårt att se Hävelid hålla i SHL.
Det är öht stor skillnad på spelarkvaliten i SHL jämfört med HA, vi får inte vara naiva och tro att vi idagsläget har jävligt bra spelare, för det har vi inte.
Silly Season 2025/26
Så länge vi har en bra målvakt och får in i alla fall topp 3 backar så lägger sig min oro. För efter alla dessa år så vet man att backarna och målvakt är prio.Rutger skrev: ↑2025-05-17 09:49:21Hade varit en dröm om Josefson håller, men jag räknar inte med honom.EspenK skrev: ↑2025-05-17 07:46:17 Utifrån rykten/troligt lag
Målvakter
Hugo Hävelid
Magnus Hellberg-Ny
Backar
August Berg
Hugo Blixt
Jakob Ragnarsson
Colby Sissons
Gustav Lindström-Ny
Philip Holm-Ny
Ny
Forwards
David Blomgren
Albin Grewe
Daniel Brodin
Marcus Krüger
Linus Klasen
Viggo Björk
Victor Eklund
Anton Frondell
Arvid Costmar
Ludvig Rensfekdt
Jacob Josefsson-Ny
Emil Bemström -Ny
Ny-spets C
Ny-spets
Borde ge
Bemström Ny Ny
Kruger Klasen Costmar
Grewe Rensfeldt Blomgren
Annars ser din forwardsuppsättning bra ut förutom att jag har svårt att se Klasen och Costmar i en andra kedja. Tror faktiskt inte Klasens ”tempo” håller i SHL, och ser honom mer som 13:e man (tyvärr). Likaså tänker jag med Costmar, dvs att jag inte tycker han i dagsläget håller för topp 3 kedja. Mao ser jag helst två nya forwards i en andra kedja med Kruger som center. Och en helt ny förstakedja, och gärna med Bemström på kanten.
Hoppas verkligen Lindström är klar, vi behöver många fler backar förutom honom, det ser annars väldigt svagt ut på backsidan. Topp 6 backar är i sådana fall Lindström och Cissons givna, resten får i dagsläget ses som 7-9 backar (ifall Holm kommer då är han såklart topp 4 back).
Hellberg som målis vore grymt, men vi behöver ännu en till spade, svårt att se Hävelid hålla i SHL.
Det är öht stor skillnad på spelarkvaliten i SHL jämfört med HA, vi får inte vara naiva och tro att vi idagsläget har jävligt bra spelare, för det har vi inte.
Ny-ny
Sissons-ny
Berg-ragnarsson/blixt
Silly Season 2025/26
Det skar sig väl rätt rejält mellan Sörensen och Ssk som jag minns det.
-
Silly Season 2025/26
Hägg klar för Brynäs enligt Sportbladet… känns tungt att få in något som vi på förhand vet gör skillnad
Silly Season 2025/26
Nej, han har själv sagt att han aldrig någonsin vill spela för dem igen, SHL eller inte. Kom till oss från första början pga uselt behandlad av Täljekebab.
Silly Season 2025/26
Lindström är väl en sådan?Galning1998 skrev: ↑2025-05-17 11:44:03 Hägg klar för Brynäs enligt Sportbladet… känns tungt att få in något som vi på förhand vet gör skillnad
Silly Season 2025/26
Efter ha sett Salsten i VM nu tycker jag han borde få en chans, inte lånas ut direkt. Skulle gärna se spelare som Costmar , Blomgren tex osv lira som han i ett VM.EspenK skrev: ↑2025-05-17 07:46:17 Utifrån rykten/troligt lag
Målvakter
Hugo Hävelid
Magnus Hellberg-Ny
Backar
August Berg
Hugo Blixt
Jakob Ragnarsson
Colby Sissons
Gustav Lindström-Ny
Philip Holm-Ny
Ny
Forwards
David Blomgren
Albin Grewe
Daniel Brodin
Marcus Krüger
Linus Klasen
Viggo Björk
Victor Eklund
Anton Frondell
Arvid Costmar
Ludvig Rensfekdt
Jacob Josefsson-Ny
Emil Bemström -Ny
Ny-spets C
Ny-spets
Borde ge
Bemström Ny Ny
Kruger Klasen Costmar
Grewe Rensfeldt Blomgren
Silly Season 2025/26
Tror verkligen man vill ge honom en chans. Konstigt låna ut honom när han bara har ett år. Men är han typ.14:e forward i september kan det vara värt.joppe79 skrev: ↑2025-05-17 12:29:52Efter ha sett Salsten i VM nu tycker jag han borde få en chans, inte lånas ut direkt. Skulle gärna se spelare som Costmar , Blomgren tex osv lira som han i ett VM.EspenK skrev: ↑2025-05-17 07:46:17 Utifrån rykten/troligt lag
Målvakter
Hugo Hävelid
Magnus Hellberg-Ny
Backar
August Berg
Hugo Blixt
Jakob Ragnarsson
Colby Sissons
Gustav Lindström-Ny
Philip Holm-Ny
Ny
Forwards
David Blomgren
Albin Grewe
Daniel Brodin
Marcus Krüger
Linus Klasen
Viggo Björk
Victor Eklund
Anton Frondell
Arvid Costmar
Ludvig Rensfekdt
Jacob Josefsson-Ny
Emil Bemström -Ny
Ny-spets C
Ny-spets
Borde ge
Bemström Ny Ny
Kruger Klasen Costmar
Grewe Rensfeldt Blomgren
Silly Season 2025/26
Minst 3 topp backar måste in. Bara 2 håller inte. Det tror jag Wikegård inser.mb81 skrev: ↑2025-05-16 11:16:15Tror Gabriel Carlsson hamnar i Örebro. Men vore en bra värvning. Lindström, Holm och en till tror jag det blir. Nardella vore fint!Osten östlund skrev: ↑2025-05-16 10:33:39Hoppas på Gabriel Carlsson och Bobby NardellaGULD skrev: ↑2025-05-16 10:25:22Kan va så att Wiken oxå tycker åldern kan vara avgörandeDjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-16 09:53:15Holm-Lindström
Sissons-Berg
Är förmodligen tanken, otroligt tunt, men rimligt med tanke på att vi har väldigt svårt att knyta till oss spelare som inte är Djurgårdare. De väljer ju andra klubbar som betalar mer.
Däremot är ju 4 år på Holm otroligt dumt. Han fyller ändå 34 i år. Så jag hoppas det ryktet inte stämmer.
Därför är det inte klart (2år+1 låter bättre )
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... l-carlsson
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... y-nardella
Silly Season 2025/26
Enligt diffensilly på x är Holm så gott som klar.
Silly Season 2025/26
Ja det kontot slänger ur sig vad som helst. Bortsett från det är det lire för mycket rök för att inte vara eld kring Holm. Han lär vara en i Wikegårds "kö".
Bra värvning, men vi får hoppas tiden i gnällbältet var ledningsdysfunktion och inte början på ett sluttande plan för en nu 34-åring.
Silly Season 2025/26
Som 3a eller 4a håller jag med om att det är en bra värvning, är han tänkt att vara 1a eller 2a är jag mer tveksam.dr111DIF skrev: ↑2025-05-17 22:04:48Ja det kontot slänger ur sig vad som helst. Bortsett från det är det lire för mycket rök för att inte vara eld kring Holm. Han lär vara en i Wikegårds "kö".
Bra värvning, men vi får hoppas tiden i gnällbältet var ledningsdysfunktion och inte början på ett sluttande plan för en nu 34-åring.